- En el marc de les activitats paral·leles del 080, ha tingut lloc la taula rodona “The red carpet, the new catwalk?”, entorn a l’influent paper de les anomenades catifes vermelles al món de la moda, que ha comptat amb la participació dels dissenyadors, Lorenzo Caprile i Juanjo Oliva, de la model Judith Mascó, de l’estilista Cristina Reyes, i del director de Retail de Value Retail España, Carlos Santana.
Les col·leccions dels dissenyadors Georgina Vendrell i Guillem Rodríguez han obert aquest matí la segona jornada de la passarel·la del 080 Barcelona Fashion, al Recinte Modernista de Sant Pau. Les firmes TCN i Escorpión també han presentat a la sessió del matí les seves propostes per la primavera/estiu 2015.
L’encarregada d’obrir la jornada, ha estat la dissenyadora Georgina Vendrell, amb la col•lecció “Eclectic”. Vendrell, que la passada edició va rebre una menció especial del jurat, ha presentat una col·lecció “d’estil fresc, renovador i innovador” segons la mateixa creadora, amb una mescla de sastreria i modernitat. La dissenyadora ha utilitzat materials tecnològics, pell sintètica, popelín i punt circular en colors contrastats com el blau klein, el blanc, els vainilles, el mint i el blau marí. Les peces presentades van des de maxicamises, fins a bermudes, passant per armilles oversized, o bàsics reinventats. Tot plegat, amb siluetes impecables i acabats tecnològics.
Així mateix, el jove dissenyador Guillem Rodríguez, debutant a la passarel·la en la passada edició, ha pres el relleu per presentar “Manifesto”, una col·lecció influenciada per l’abstracció en l’art i que ha comptat amb la col·laboració de l’artista Alba Rihe. Amb aquest punt de partida, Rodríguez ha presentat peces ambigües, realitzades amb teixits tecnològics, amb siluetes i estampats influenciats per l’art abstracte. Els colors utilitzats van des de tons blanc trencat i pedra, fins el negre, passant pel blau, en tons tinta i marí i el groc mostassa i l’àcid. El creador aposta per un home amb nou sentit de vitalitat, frescor, força i elegància.
També en la sessió del matí, la firma Escorpion ha presentat les seves propostes per a la propera primavera-estiu. De la mà de la seva directora artística, Sybille Horaist Gramaglia, la firma catalana ha presentat la col·lecció “Cabinet de curiosités”. Aquest ‘gabinet de curiositats’ on al segle XVI es mostraven objectes fascinants és el leiv motiv que ha utilitzat la marca per presentar una col·lecció inspirada en els tres regnes de la naturalesa: mineral, vegetal i animal.
La firma TCN ha tancat la jornada d’aquest matí a la passarel·la 080 per presentar la seva col·lecció primavera/estiu 2015. La marca ha presentat les seves propostes en moda de bany, cotilleria, homewear i roba de carrer per al proper estiu. TCN, fidel al seu estil, ha presentat una col·lecció de bany que aposta fort pel trikini i pel bikini bandeau, en els colors que són ja insígnia de la casa; el rosa, morat, maquillatge, el blau cel, el pedra i el color gerd. En roba de carrer, la firma ha presentat peces còmodes i feminines, amb vestits vaporosos amb coll halter, que ressalten l’esquerra, monos, bermudes, faldilles-pantaló, americanes de lli i caçadores de pell rosa.
En les desfilades de tarda, presentaran les seves col·leccions Justicia Ruano, Menchén Tomás i Sita Murt. La firma Desigual serà l’encarregada de tancar la jornada.
La taula rodona: “The red carpet; the new catwalk?” by la Roca Village
La rellevància de les anomenades “catifes vermelles” (red carpets) ha estat aquest matí objecte d’anàlisi en una taula rodona que ha comptat amb la participació dels dissenyador Lorenzo Caprile i Juanjo Oliva, de la model Judith Mascó, de l’estilista Cristina Reyes, i del director de retail Value Retail España, Carlos Santana.
En el marc de la taula rodona, els dissenyadors Lorenzo Caprile i Juanjo Oliva han coincidit en assenyalar que la “catifa vermella” pot ajudar molt a la projecció d’un creador però han alertat que també pot ser “un caramel enverinat”. Segons Caprile, cal tenir “control tot el look de la celebrity ja que si el vestit va acompanyat d’un pentinat o d’un maquillatge equivocats pot ser un fracàs”. De la seva banda, Oliva ha apuntat que “no sempre el personatge a vestir encaixa en l’estil de la firma i per això sempre és bo que hi hagi una complicitat entre el dissenyador i la celebrity”.
Així mateix, la model Judith Mascó ha reconegut que “com a model que, per circumstàncies de la vida he esdevingut ‘celebrity’ el més important en la catifa vermella és saber molt bé el que fas o estar molt ben assessorada”. A tall d’anècdota, Mascó ha comentat la seva darrera catifa vermella, a la darrera edició del festival de Cannes, on va lluir un disseny de Zac Posen. Segons Mascó, la seva condició de model “va jugar al seu favor front d’altres personalitats del món de la música i el cinema, ja que jo sabia com defensar el vestit”.
De la seva banda, el director de retail de Value Retail, Carlos Santana, ha assenyalat que “la red carpet ven un life style” i ha afegit que cal “inversió i visió”. Santana ha explicat que l’elecció de la celebrity que ha de lluir un disseny a la catifa vermella ve sempre condicionada “per l’estratègia de la marca”.
Tots els ponents han coincidit en que existeix un “estil red carpet” que marca tendència, sobretot segons Santana, en la decisió dels colors que regnaran durant la temporada. Segons Caprile, firmes com Marchesa han entès molt bé aquest estil, i per això dissenyen vestits que “són molt fotogènics des de tots els angles possibles, molt femenins i que tenen coses a explicar per tot arreu”.
Demà dimecres, 2 de juliol de 2014 - Agenda 080 Barcelona Fashion
09:30 / Bóboli / Cnd by Cóndor
11:00 / Naulover
12:30 / Aldomartins
12:30 / Who
14:00 / Yerse
16:00 / Lebor Gabala / Txell Miras
19:00 / Miriam Ponsa
21:00 / Custo Barcelona
Dins les activitats paral·leles del 080, demà a les 17 hores, el Clúster del Tèxtil i Moda de Catalunya (ACTM) organitza un seminari d’anàlisi del sector tèxtil-moda. Hi intervindran el director de l’associació ACOTEX i CECOTEX, Borja Oria, que presentarà les “Dades 2013 del comerç tèxtil i de moda i anàlisi de les perspectives d'evolució del consum de moda”, i l’empresari i escriptor, Alfons Durán-Pich, que oferirà la conferència “Els reptes de l’empresa catalana del sector de la moda: una aproximació heterodoxa”. La presidenta de l’ACTM, Roser Ramos, inaugurarà la jornada que se celebrarà a la Sala Pau Gil, del Recinte Modernista de Sant Pau.
Més informació i imatges al web http://www.080barcelonafashion.cat
10