- El jurat internacional del 080 ha escollit la col·lecció “Dones Mula”, com la millor de l’actual edició de la passarel·la catalana, per la creativitat, qualitat i projecció internacional de la proposta. Així mateix, el dissenyador Guillem Rodríguez ha rebut una Menció Especial del jurat.
- La vicepresidenta de la Generalitat, Joana Ortega, ha lliurat aquest reconeixement i ha destacat que “amb aquest esdeveniment estem donant visualització a la nostra singularitat, en un món global, situant la 080 en condicions de competir amb les principals passarel·les del món”.
- Durant la setmana de la moda catalana, han passat unes 40.500 persones, entre assistents a les desfilades, mitjans de comunicació, bloggers, compradors i públic en general.
- La 080 finalitza aquesta tarda amb la desfilada de Elite Model Look i de la 37a edició de ModaFAD.
La dissenyadora Míriam Ponsa ha estat la guanyadora del Premi 080 de l’edició d’enguany per a la col·lecció “Dones Mula”. La vicepresidenta de la Generalitat, Joana Ortega, acompanyada del gerent del Consorci de Comerç Artesania i Moda (CCAM) de la Generalitat, Miquel Rodríguez, i dels membres del jurat internacional del 080, ha lliurat aquest migdia el guardó que distingeix la millor col•lecció d’aquesta catorzena edició de la passarel•la de moda catalana, i que està dotat amb 20.000 euros. El dissenyador Guillem Rodríguez ha rebut una Menció Especial del jurat.
En la cloenda, la vicepresidenta del Govern ha destacat “la qualitat” de totes les col·leccions que han desfilat i ha volgut agraïr “la participació tant de les grans firmes com dels dissenyadors emergents en aquesta avinguda de la moda”. En aquest sentit, Ortega ha assenyalat que “Catalunya és una referència en creativitat, innovació i talent” i ha afegit que els valors que identifiquen el sector de la moda a Catalunya “són la constància i la tenacitat”.
Així mateix, la vicepresidenta la Generalitat ha volgut destacar la singularitat de l’espai que ha acollit aquesta edició del certamen, el Recinte Modernista de Sant Pau, que “simbolitza alhora la tradició i la modernitat, el que és el passat amb el que és el futur” i ha reiterat “el compromís del Govern de la Generalitat vers la moda, vers la moda catalana, vers els nostres dissenyadors, vers aquesta ànima que avui el jurat del 080 ha premiat”.
“Amb aquest esdeveniment estem donant visualització a la nostra singularitat, en un món global, situant la 080 en condicions de competir amb les principals passarel·les del món” ha conclòs Ortega.
El jurat internacional d’aquesta catorzena edició del 080 Barcelona Fashion, està integrat:
- Giampietro Baudo, Director MF Fashion
- Silvia Ventosa, Directora del Museu Tèxtil de Barcelona
- Beatriu Malaret, Directora acadèmica del Màster en Fashion Design Escola Elisava
- Katie Surch, WGSN Senior Market Editor
- Piluka de Echegaray, Manager Personal Shopper Deluxe
El guanyador del 080: Miriam Ponsa
El jurat internacional de 080 ha escollit la col·lecció “Dones Mula” com la millor de l’actual edició de la passarel·la catalana, per la creativitat, qualitat i projecció internacional de la proposta. El jurat ha valorat la història darrera de la col·lecció i ha destacat "l'ànima" de la proposta presentada per la dissenyadora.
Miriam Ponsa és diplomada en disseny de moda per la Universitat de Southampton (RU) i s’ha especialitzat en disseny i en tècniques de punt, a Igualada. El procés artesanal defineix la seva obra, amb tècniques poc utilitzades actualment, com el brodat a mà, la tapisseria, la cistelleria i el macramé. La seva és una trajectòria vital i apassionada. No segueix tendències, sinó que crea col·leccions independents, que defineix com a roba d’autor. Miriam Ponsa dissenya totes les col·leccions al seu taller de Manresa i produeix les col·leccions en tallers catalans. Valors com l’esforç, el treball en equip, l’autenticitat i la recuperació de tècniques artesanals formen part del seu manifest. Les seves col·leccions estan rebent nombrosos reconeixements. El darrer d’una llarga llista és el Premi a la Millor Col·lecció de la Passarel·la 080 de Tardor-Hivern 2012-13, atorgat per la Generalitat de Catalunya.
Ponsa ha presentat en aquesta edició del 080 la col•lecció “Dones Mula”. Ponsa s’ha inspirat en les dones mula o portadores de Melilla que transporten càrregues pesades a través de la frontera d’Espanya cap al Marroc. Amb aquesta font d’inspiració, la dissenyadora ha presentat una col•lecció on la cinteria juga un paper important, treballant-la com a teixit i també com a detall per subjectar parts de peces. El patronatge està treballat a partir de càrregues i motxilles alhora que segueix la línia de peces oversize i els dissenys es caracteritzen per la superposició de capes.
Menció Especial 080 : Guillem Rodriguez
El jurat del 080 ha decidit atorgar una menció especial al jove dissenyador i debutant a la passarel·la catalana Guillem Rodriguez. Ha presentat al 080 “Manifesto”, una col•lecció influenciada per l’abstracció en l’art i que ha comptat amb la col•laboració de l’artista Alba Rihe. Amb aquest punt de partida, Rodríguez ha presentat peces ambigües, realitzades amb teixits tecnològics, amb siluetes i estampats influenciats per l’art abstracte. Els colors utilitzats van des de tons blanc trencat i pedra, fins el negre, passant pel blau, en tons tinta i marí i el groc mostassa i l’àcid. El creador aposta per un home amb nou sentit de vitalitat, frescor, força i elegància.
Jornada de cloenda a la passarel·la 080
En jornada de cloenda han presentat les seves col·leccions els dissenyadors Juanma by el Cuco i Pablo Erroz, i les firmes Bcn Brand i Torras.
Juanma by El Cuco ha presentat la col·lecció “Dicotomia”, que s’articula a partir de les llums i les ombres, sense termes mitjos. Les peces reflecteixen una dicotomia, a través de formes geomètriques i pures, que s’enllacen amb construccions orgàniques i sensibles, complementàries entre elles, amb un equilibri entre volum i simplicitat. Pel que fa als colors, es combina la puresa del blanc, amb la calidesa dels grocs cremats, el blau Klein i els tons foscs, creant jocs òptics a través dels estampats.
Així mateix, el jove dissenyador Pablo Erroz ha presentat “#7” la seva proposta unisex per a la propera primavera-estiu. Erroz s’ha inspirat en les fenòmens mediambientals per oferir una col·lecció amb materials high tech, acabats tecnològics i diferents textures i estampats. En les seves creacions destaca el contrast entre colors i materials, com el cotó, les sargues, el punt, els neoprens dobles i texturitzats i tota mena de napes d’alta qualitat i diferents tons. Els colors són el blanc ós, el navy, els taronges i tocs de marró i negres. Les peces es caracteritzen pels talls nets i estructurats, amb peces maxi i oversize, i per la diversitat de complements per aconseguir forts total looks.
Sota el títol “Barcelona”, la firma Bcn Brand ha presentat les seves propostes per a la primavera-estiu 2015, en una col·lecció inspirada en el Modernisme, sobretot en l’arquitectura i la pintura, amb peces lluminoses i amb barreja de colors.
De la seva banda, la firma Torras ha presentat la col·lecció “Avant-garde”. Inspirant-se en artistes com Picasso, Warhol o Klimt, la marca ha presentat una col·lecció amb una paleta de colors assossegada, imitant un canvas buit, on la llum i el color es reflecteixen a través dels estampats florals, caixmirs, taronges, vermelles i blaus marins, que s’enllacen amb filatures teles i pells i creen formes geomètriques, lineals i en constant moviment. L’estilista Juanma by el Cuco ha col·laborat en aquesta col·lecció de Torras. A la passarel·la d’avui s’han vist els foulards de Montsita Negre, els bolsos de Sila Studios, i el calçat dissenyat per Neosens.
L’epíleg de luxe a la passarel·la ha estat a càrrec de la firma Scalpers. La firma, en la seva estrena mundial a la passarel·la, ha presentat una col·lecció per a home per a la propera primavera estiu on es barregen diversos estils: el dandy, el safari traveller i el gentlemen’s sport. La primera línia parteix directament de la sastreria, amb vestits amb volumetries, tonalitats clàssiques tot i que amb un toc actual. La segona línia presentada s’inspira en el món del safari, on es barreja l’outwear amb peces d’estil militar, en teixits de lli i denim. La darrera de les línies trasllada l’estil cosmopolita a un ambient estiuenc més desenfadat. Totes les peces llueixen l’inconfusible logotip de la marca.
40.500 persones a la 14ena edició del 080
A poques hores de finalitzar la passarel·la, un total de 40.500 persones han assistit a la 14ena edició del 080 Barcelona Fashion, entre assistents a les desfilades, mitjans de comunicació, bloggers, compradors i públic en general.
Pel que fa a la presència de mitjans de comunicació, s’han acreditat a la passarel·la mes de 730 periodistes, un centenar d’àmbit internacional, de 311 mitjans diferents, entre diaris, ràdios, televisions, revistes o mitjans digitals, dels quals el 26% són de procedència internacional.
En aquesta edició, la web del 080 Barcelona Fashion ha generat, de dilluns 30 de juny a avui divendres 4 de juliol, gairebé 25.300 visites. Pel que fa als usuaris, cal destacar la procedència des dels Estats Units, Mèxic o Brasil, i també de països més propers com Alemanya, Itàlia, França, Regne Unit i Rússia, entre altres.
La participació de les xarxes socials ha obtingut increments molt significatius respecte a l’edició de juliol del 080, ha guanyat en un any 12.176 seguidors i ara en té 29.450, amb un increment superior al 41%; Twitter arriba als 17.454 seguidors, un 27% més que l’any passat i Instagram torna a superar expectatives amb un augment del 72% respecte fa un any i es consolida com la xarxa social de moda per seguir el directe del 080 Barcelona Fashion. Ha aconseguit 8.060 seguidors nous i ara en té 11.100.
Més informació i imatges a: www.080barcelonafashion.cat
8