· El director general de Comerç, Josep Maria Recasens, el primer tinent d'Alcalde de Cardona, Josep Tristany, i la presidenta de la Unió de Botiguers i Comerciants de Cardona, Maria Àngels Simon Solé, han signat un conveni de dinamització comercial de la ciutat, per impulsar el projecte de centre comercial a cel obert.
· L’objectiu del conveni és crear sinergies comercials urbanes capaces de donar resposta a les necessitats actuals dels consumidors i convenir aquest equipament comercial col·lectiu en motor de la revitalització comercial i urbanística del seu entorn.
· El pla d’actuacions, previst a desenvolupar durant 2014, destaquen actuacions especials amb motiu de la Fira Medieval, de la Festa de la Sal, de la Fira de la Llenega i coincidint amb la campanya de Nadal.
El director general de Comerç, Josep Maria Recasens, el primer tinent d'Alcalde de Cardona, Josep Tristany, i la presidenta de la Unió de Botiguers i Comerciants de Cardona, Maria Àngels Simon Solé, han signat un conveni de dinamització comercial. Amb aquesta signatura, Generalitat, Ajuntament i la Unió de Botiguers i Comerciants de Cardona formalitzen el compromís per sumar esforços per consolidar el projecte de centre comercial a cel obert de la ciutat.
Una de les prioritats del Departament d’Empresa i Ocupació en matèria de comerç és potenciar la cooperació entre les petites i mitjanes empreses comercials que contribueixen a la renovació de l’activitat comercial, impulsar la renovació i la innovació en el sector i vehicular la col·laboració amb altres administracions per a la dinamització dels centres comercials urbans. L’objectiu d’aquest programa és donar suport als ajuntaments i les associacions de comerciants de Catalunya per la consolidació dels Centres Comercials a Cel Obert de Catalunya (CCCO).
De la seva banda, l’Ajuntament de Cardona reitera el suport al sector comercial per a seguir treballant intensament per a la consolidació del Centre Comercial a Cel Obert de Solsona. Així mateix, la Unió de Botiguers i Comerciants de Cardona du a terme aquest projecte amb una clara vocació integradora amb associacions limítrofs, cercant sinèrgies i punts en comú amb la finalitat d’aconseguir economies d’escala.
Amb aquestes premisses, l’objecte conveni és consolidar o fins i tot crear sinèrgies comercials urbanes capaces de donar respostes professionals a les necessitats actuals dels consumidors, i convertir aquest equipament comercial col·lectiu urbà en el motor de la revitalització comercial i urbanística del seu entorn.
El pla d’actuacions, impulsat per la Unió de Botiguers i Comerciants de Cardona, contempla un seguit d’accions amb l’objectiu d’aconseguir el suport col·lectiu que reforci la capacitat de generar un projecte en el que tothom s’hi senti reflectit i compromès, per tal de millorar-ne el seu posicionament i la seva competitivitat davant dels nous entorns canviants del sector. Entre les accions del pla destaquen actuacions especials amb motiu de la Fira Medieval, de la Festa de la Sal, de la Fira de la Llenega i coincidint amb la campanya de Nadal.
Tant el Departament d’Empresa i Ocupació –a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda- com l’Ajuntament de Lleida es comprometen a col·laborar en la difusió, promoció i coordinació d’aquest pla d’actuacions.
El pressupost total del pla d’actuacions és de 6.000 euros. El Departament d’Empresa i Ocupació –a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM)- aporta al projecte una subvenció de 3.600 euros en el marc del programa de Dinamització de zones d’alta concentració comercial del pla d’incentius de comerç, serveis, artesania i moda per a 2014.
1