· En la seva visita avui a territori, el director general de Comerç, Josep Maria Recasens, ha formalitzat convenis de dinamització amb cadascun dels diferents consistoris i les respectives associacions de comerciants per impulsar aquests equipaments comercials a cel obert a nivell local.
· L’objectiu d’aquests convenis és crear sinergies comercials urbanes capaces de donar resposta a les necessitats actuals dels consumidors i convenir aquest equipament comercial col·lectiu en motor de la revitalització comercial i urbanística del seu entorn.
· Així mateix, Recasens ha signat un conveni amb la Federació Provincial d’Empresaris de Comerç de Lleida (FECOM), pel foment de projectes de centres comercials a cel obert a la demarcació.
El director general de Comerç, Josep Maria Recasens, l'alcalde de Sort, Llàtzer Sibis, l’alcalde d’Esterri d’Àneu, Ramon Villuendas, i el president de l’Associació de Comerciants del Pallars Sobirà, Marc Faurat, han signat aquest matí a Sort un conveni de dinamització per impulsar el projecte de centre comercial a cel obert als municipis de Sort i Esterri d’Àneu.
Al migdia, ha estat el torn de Pont de Suert. El director general de Comerç, Josep Maria Recasens, la regidora de Comerç, Turisme i Joventut de l’Ajuntament, Gema Gallart Laguna, i el president de l’Associació de Comerciants i Empresaris de Pont de Suert, Jordi Pua, han formalitzat l’acord per impulsar aquest tipus d’equipament comercial al municipi. Així mateix, a la tarda, a Tremp, Recasens ha signat el conveni de dinamització comercial amb l’alcalde del municipi, Víctor Orrit, i amb la presidenta de Comerç Associat de Tremp, Clara Farrero, per impulsar el centre comercial a cel obert de la ciutat.
L’objectiu d’aquests convenis és crear sinergies comercials urbanes capaces de donar resposta a les necessitats actuals dels consumidors i convenir aquest equipament comercial col·lectiu en motor de la revitalització comercial i urbanística del seu entorn.
Una de les prioritats del Departament d’Empresa i Ocupació en matèria de comerç és potenciar la cooperació entre les petites i mitjanes empreses comercials que contribueixen a la renovació de l’activitat comercial, impulsar la renovació i la innovació en el sector i vehicular la col·laboració amb altres administracions per a la dinamització dels centres comercials urbans. L’objectiu d’aquest programa és donar suport als ajuntaments i les associacions de comerciants de Catalunya per la consolidació dels Centres Comercials a Cel Obert de Catalunya (CCCO).
De la seva banda, els consistoris han reiterat el suport al sector comercial per a seguir treballant intensament per a la consolidació de centres comercials de cel obert en els seus respectius municipis .
Amb aquestes premisses, l’objecte dels convenis és consolidar o fins i tot crear sinèrgies comercials urbanes capaces de donar respostes professionals a les necessitats actuals dels consumidors, i convertir aquest equipament comercial col·lectiu urbà en el motor de la revitalització comercial i urbanística del seu entorn.
Tant el Departament d’Empresa i Ocupació –a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda- com els diferents ajuntaments es comprometen de forma bilateral, a col·laborar en la difusió, promoció i coordinació d’aquest pla d’actuacions.
L’Associació de Comerciants del Pallars Sobirà impulsarà el pla d’actuacions del centre comercial a cel obert de Sort i Esterri d’Àneu. El pla, amb un pressupost de 6.000 euros preveu accions de promoció del comerç local —com la Festa del Comerç, la Festa de La Nit del Comerç, i la campanya de Nadal i accions de formació, com un curs de facebook adreçat als comerciants. El Departament d’Empresa i Ocupació, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM), aporta al projecte 3.000 euros en el marc del programa de Dinamització de zones d’alta concentració comercial del pla d’incentius de comerç, serveis, artesania i moda per a 2014.
Pel que fa al municipi de Pont de Suert, l’encarregada d’impulsar el pla de dinamització és l’Associació de Comerciants i Empresaris del Pont de Suert. El pla, amb un pressupost total de 8.000 euros, preveu accions de dinamització comercial —com pallassos, teatre al carrer, colla de diables de Pont de Suert, o activitats amb entitats del municipi—, la celebració d’una jornada dedicada a la gent gran del poble, la celebració de la Fira de la Girella 2014 i la campanya de Nadal. El pla també contempla la 1a mostra de productors i falles tradicionals de la Ribagorça, el cap de setmana del Modelisme (amb concurs i exposició), el cap de setmana del torneig Slot i la distribució de material promocional.
El Departament d’Empresa i Ocupació –a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM)- aporta al projecte de centre comercial a cel obert de Pont de Suert una subvenció de 3.000 euros en el marc del programa de Dinamització de zones d’alta concentració comercial del pla d’incentius de comerç, serveis, artesania i moda per a 2014.
De la banda, al municipi de Tremp, l’entitat Comerç Associat impulsa el projecte de centre comercial a cel obert a la ciutat. Amb un pressupost de 6.000 euros, el pla contempla accions coma la celebració de la Fira Comercial, la jornada de Botiga al Carrer, la Fira del Codony i la Festa de la Primaveres, les Rebaixes al carrer i la campanya de Nadal. El Departament d’Empresa i Ocupació, aporta 1.500 euros al pla.
Conveni amb la FECOM pel foment de projectes de centres comercials a cel obert a la demarcació de Lleida
Així mateix, després de la cloenda de l’Escola d’Estiu de Comerç organitzada per la Federació Provincial de Lleida Recasens (FECOM), el director general de Comerç ha signat un conveni amb la presidenta de la Federació, Maria Rosa Eritja, pel foment de projectes de centres comercials a cel obert a la demarcació.
En el marc del conveni, la FECOM impulsa un pla d’actuació per fomentar aquest tipus d’equipament comercial a les comarques lleidatanes. Aquest pla inclou serveis de dinamització comercial, per donar suport tècnic en l'àmbit sectorial i territorial, amb la finalitat de fomentar i dotar a la xarxa d'associacionisme del territori de Lleida de les eines necessàries que les ajudi a la millora de la competitivitat comercial i posar a l'abast les eines tecnològiques en l'àmbit de la gestió interna de les empreses amb els serveis adreçats a les mateixes. Així mateix, el pla contempla accions comunes de logística en temes comercials, actuacions per reforçar els mecanismes de preparació i informació a les empreses, així com l’organització de la XVa Escola d'Estiu de Comerç.
El pressupost total del pla d’actuacions és de 63.000 euros. El Departament d’Empresa i Ocupació –a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM)- aporta al projecte una subvenció de 35.000 euros en el marc del programa de Dinamització de zones d’alta concentració comercial del pla d’incentius de comerç, serveis, artesania i moda per a 2014.
4