- En la seva visita avui a territori, el director general de Comerç, Josep Maria Recasens, ha formalitzat convenis de dinamització amb cadascun dels diferents consistoris i les respectives associacions de comerciants per impulsar aquests equipaments comercials a cel obert a nivell local.
- L’objectiu d’aquests convenis és crear sinergies comercials urbanes capaces de donar resposta a les necessitats actuals dels consumidors i convenir aquest equipament comercial col·lectiu en motor de la revitalització comercial i urbanística del seu entorn.
El director general de Comerç, Josep Maria Recasens, l’alcalde de Balaguer, Josep Maria Roigé, i la presidenta de l’Associació de Comerciants Balaguer Comercial 2021, Àngels Cortés Giramés, han signat aquest matí a Balaguer un conveni de dinamització per impulsar el projecte de centre comercial a cel obert a la ciutat.
Posteriorment, el director general de Comerç s’ha traslladat a Mollerussa per formalitzar amb l’alcalde del municipi, Marc Solsona Aixalà, i amb el president de l’Associació de Comerciants Mollerussa Comercial, Àlex Català Mayoral, l’acord per impulsar aquest tipus d’equipament comercial al municipi.
Així mateix, al migdia, a Tàrrega, Recasens ha signat el conveni de dinamització comercial amb l’alcaldessa del municipi, Rosa Maria Perelló Escoda, i amb la vicepresidenta i presidenta en funcions de l’Associació Foment Targarí, Cristina Bautista Cots, per impulsar el centre comercial a cel obert de la ciutat. El director general de Comerç ha tancat la visita a Cervera, on ha signat amb l’alcalde, Ramón Royes, i amb la presidenta de l’Associació de Comerciants Endavant de Cervera, Montserrat Roig Bonet, un conveni de la mateixa naturalesa, per fomentar el projecte de centre comercial a cel obert en aquest municipi.
L’objectiu d’aquests convenis és crear sinergies comercials urbanes capaces de donar resposta a les necessitats actuals dels consumidors i convenir aquest equipament comercial col·lectiu en motor de la revitalització comercial i urbanística del seu entorn.
Una de les prioritats del Departament d’Empresa i Ocupació en matèria de comerç és potenciar la cooperació entre les petites i mitjanes empreses comercials que contribueixen a la renovació de l’activitat comercial, impulsar la renovació i la innovació en el sector i vehicular la col·laboració amb altres administracions per a la dinamització dels centres comercials urbans. L’objectiu d’aquest programa és donar suport als ajuntaments i les associacions de comerciants de Catalunya per la consolidació dels Centres Comercials a Cel Obert de Catalunya (CCCO).
De la seva banda, els consistoris han reiterat el suport al sector comercial per a seguir treballant intensament per a la consolidació de centres comercials de cel obert en els seus respectius municipis.
Amb aquestes premisses, l’objecte dels convenis és consolidar o fins i tot crear sinèrgies comercials urbanes capaces de donar respostes professionals a les necessitats actuals dels consumidors, i convertir aquest equipament comercial col·lectiu urbà en el motor de la revitalització comercial i urbanística del seu entorn.
Tant el Departament d’Empresa i Ocupació –a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda- com els diferents ajuntaments es comprometen, de forma bilateral, a col·laborar en la difusió, promoció i coordinació d’aquest pla d’actuacions.
L’Associació de Comerciants Balaguer 2021 impulsarà el pla d’actuacions del centre comercial a cel obert en aquest municipi. El pla, amb un pressupost de 24.895 euros preveu accions com la celebració dels mercats de rebaixes d’hivern i d’estiu, la campanya de Nadal, la campanya de Sant Jordi, el butlletí trimestral, i cursos de formació per als comerciants. El Departament d’Empresa i Ocupació, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM), aporta al projecte 12.000 euros en el marc del programa de Dinamització de zones d’alta concentració comercial del pla d’incentius de comerç, serveis, artesania i moda per a 2014.
A Mollerussa, el pla d’actuació per impulsar el centre comercial a cel obert –gestionat per l’Associació de Comerciants Mollerussa Comercial- preveu accions com el mercat de rebaixes d’hivern i d’estiu, l’espai Fira Mollerussa Comercial, la desfilada primavera-estiu, la gimcana lingüística, el mercat de Segona mà, la celebració d’’Estima’t: Fira del Sentir”, el mercat de festa major, l’Open Night, la 1a Mostra de la Cervesa Artesana, la 1a Mostra dels Formatges Artesans, la campanya de tardor “Jo compro a Mollerussa, i tu?”, el mercat de Santa Llúcia, i la campanya de Nadal. El Departament d’Empresa i Ocupació –a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM)- aporta al projecte de centre comercial a cel obert de Mollerussa, amb un pressupost total de 41.890 euros, una subvenció de 25.000 euros en el marc del programa de Dinamització de zones d’alta concentració comercial del pla d’incentius de comerç, serveis, artesania i moda per a 2014.
De la banda, al municipi de Tàrrega, l’entitat Associació Foment Targarí impulsa el projecte de centre comercial a cel obert a la ciutat. Amb un pressupost de 157.450 euros, el pla contempla accions com la cavalcada de Reis, la celebració de les jornades de les ‘botigues al carrer’ a l’hivern i a l’estiu, la fira Playmòbil, accions especials amb motiu de Festarregasolidària, de la Targatuca, del Galacticat i de Sant Jordi, la Festa Major, la celebració de Firatàrrega, el Mercapati, la campanya de cinema i l’enllumenat de Nadal. Així mateix, el pla també preveu l’edició de la revista Tàrrega Atreu Primavera, i de la revista Tàrrega Atreu Tardor, l’edició d’un llibret, publicitat, canvi de logotip i la senyalítica del pàrquing. El Departament d’Empresa i Ocupació aporta 25.000 euros al pla.
Finalment, a Cervera, el pla d’actuacions impulsat per l’Associació de Comerciants Endavant Cervera contempla actuacions com la celebració dels mercats Forastoc d’Hivern i Foraestoc Estiu, la campanya de Carnestoltes, la campanya de Primavera, el Dimarts d’Aquelarre, el Dimecres de Cendra, el Segarrace, la tómbola de Càritas, la benvinguda als germans Màrquez, la campanya de Nadal, i l’enllumenat de Nadal. El Departament d’Empresa i Ocupació –a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM)- aporta al projecte, amb un pressupost total de 32.000 euros, una subvenció de 11.000 euros en el marc del programa de Dinamització de zones d’alta concentració comercial del pla d’incentius de comerç, serveis, artesania i moda per a 2014.
4