· El secretari d’Empresa i Competitivitat, Pere Torres, el regidor de promoció Econòmica i Innovació de l’Ajuntament de Mataró, Miquel Rey, i la presidenta de la Unió de Botiguers de Mataró, Teresa Robert, van signar ahir un conveni de dinamització comercial de la ciutat, per impulsar el projecte de centre comercial a cel obert.
· L’objectiu del conveni és crear sinergies comercials urbanes capaces de donar resposta a les necessitats actuals dels consumidors i convenir aquest equipament comercial col·lectiu en motor de la revitalització comercial i urbanística del seu entorn.
· El pla d’actuacions de la Unió de Botiguers de Mataró, previst a desenvolupar durant 2014, preveu el “ Pla d’atracció turística” dirigit al desenvolupament del potencial comercial del municipi envers el turisme, que inclou accions de reclam, de promoció i de fidelització per fomentar la competitivitat del comerç de la ciutat.
El secretari d’Empresa i Competitivitat, Pere Torres, el regidor de promoció Econòmica i Innovació de l’Ajuntament de Mataró, Miquel Rey, i la presidenta de la Unió de Botiguers de Mataró, Teresa Robert, van signar ahir dimarts un conveni de dinamització comercial. Amb aquesta signatura, Generalitat, Ajuntament i l’entitat Unió de Botiguers, formalitzen el compromís per sumar esforços per consolidar el projecte de centre comercial a cel obert a la ciutat.
Una de les prioritats del Departament d’Empresa i Ocupació en matèria de comerç és potenciar la cooperació entre les petites i mitjanes empreses comercials que contribueixen a la renovació de l’activitat comercial, impulsar la renovació i la innovació en el sector i vehicular la col·laboració amb altres administracions per a la dinamització dels centres comercials urbans. L’objectiu d’aquest programa és donar suport als ajuntaments i les associacions de comerciants de Catalunya per la consolidació dels Centres Comercials a Cel Obert de Catalunya (CCCO).
De la seva banda, l’Ajuntament de Mataró treballa, des de l’àrea de Direcció de Promoció Econòmica, per la promoció i la posada en valor del comerç de la ciutat. La Unió de Botiguers de Mataró, per la seva part, té l’objectiu d’aconseguir el suport col•lectiu que reforci la capacitat de generar un projecte en el que tothom s’hi senti reflectit i compromès, per tal de millorar-ne el seu posicionament i la seva competitivitat davant dels nous entorns canviants del sector.
Amb aquesta premissa, l’objecte del conveni és consolidar o fins i tot crear sinèrgies comercials urbanes capaces de donar respostes professionals a les necessitats actuals dels consumidors, i convertir aquest equipament comercial col·lectiu urbà, en el motor de la revitalització comercial i urbanística del seu entorn, i en un referent comercial pel turisme comarcal.
El pla d’actuacions de la Unió de Botiguers de Mataró, previst a desenvolupar durant 2014, preveu el “Pla d’atracció turística” dirigit al desenvolupament del potencial comercial del municipi envers el turisme, que inclou accions de reclam, de promoció i de fidelització per fomentar la competitivitat del comerç de la ciutat.
Tant el Departament d’Empresa i Ocupació –a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda- com l’Ajuntament de Mataró i la Unió de Botiguers de Mataró, es comprometen a col·laborar en la difusió, promoció i coordinació d’aquest pla d’actuacions.
El pressupost total del pla d’actuacions és de 271.278,50 euros. El Departament d’Empresa i Ocupació –a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM)- aporta al projecte una subvenció de 35.000 euros en el marc del programa de Dinamització de zones d’alta concentració comercial del pla d’incentius de comerç, serveis, artesania i moda per a 2014.
L’Ajuntament de Mataró per la seva banda, participa en el marc del conveni ja formalitzat l’11 de juliol de 2014 amb la Unió de Botiguers de Mataró per l’any 2014, amb la quantitat de 45.058,53€.
1