Salut

Experiències de la II Jornada del Pla de salut 2011-2015 a la Regió Sanitària Barcelona, Àmbit Metropolità

El pacient crònic complex visita un 21% menys les urgències hospitalàries al Baix Llobregat

query_builder   17 juliol 2014 14:05

event_note Nota de premsa

Experiències de la II Jornada del Pla de salut 2011-2015 a la Regió Sanitària Barcelona, Àmbit Metropolità

El pacient crònic complex visita un 21% menys les urgències hospitalàries al Baix Llobregat

Amb el nou abordatge del pacient crònic complex també s’eviten visites als serveis d’urgències a l’atenció primària i ingressos hospitalaris innecessaris
 
El programa s’adapta a les necessitats canviants dels pacients i les seves famílies i proporciona una major estabilitat i confort al pacient i als seus familiars i cuidadors
 
El pacient crònic complex visita un 20,6% menys les urgències hospitalàries i un 15% menys les urgències a l’atenció primària. També s’ha observat una disminució del 16,8% d’ingressos hospitalaris, segons una mostra de 1.516 pacients crònics complexos (PCC) i multifreqüentadors dels serveis assistencials.
 
L’Equip de Gestió de la Cronicitat (EGC) del Servei d’Atenció Primària (SAP) Baix Llobregat Centre de l’Institut Català de la Salut (ICS) treballa per garantir l’atenció integral al PCC i oferir una orientació transversal i integradora de tots els dispositius sanitaris i sociosanitaris implicats. Es fomenta una actitud preventiva de les descompensacions, una major autonomia del pacient tant en la cura com en la presa de decisions, un reforç a la família i cuidadors i una atenció sincrònica, compartida i flexible entre tots els dispositius del territori.
 
Un tret distintiu de l’EGC del SAP Baix Llobregat Centre de l’ICS és que dóna suport assistencial específic als equips d’atenció primària (EAP) de referència de cada pacient i alhora mobilitza els recursos sanitaris i sociosanitaris adients en cada cas. Aquesta experiència s’ha aplicat a 15 municipis del territori, amb una població de referència de 425.864 persones, ateses per 20 EAP en 28 centres.
 
Cal destacar que en tot moment són les necessitats dels pacients les que determinen les mobilitzacions dels recursos adequats en cada cas: control telefònic domiciliari, activació del PADES, seguiment de la gestora de casos, trucada del cuidador i fins i tot activació de l’equip 7/24.
 
L’envelliment progressiu de la població ha provocat un augment de persones amb problemes de salut crònics, de manera que els professionals de la salut han d’atendre situacions cada vegada més complexes i que requereixen la intervenció de diferents dispositius sanitaris i sociosanitaris de manera coordinada.
 
Pla de salut 2011-2015
 
El Pla de salut 2011-2015 és el marc de referència per a totes les actuacions públiques en matèria de salut, en l’àmbit de la Generalitat de Catalunya. Aquest document estratègic articula la reforma del sistema sanitari català sobre tres eixos d’acció que donen resposta a les noves necessitats socials: l’abordatge de les malalties més comunes, l’atenció integral als pacients crònics i la modernització organitzativa.
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia