
El Canal 33 estrena el dimarts dia 16 de març, a les 22.45, Latituds, una sèrie documental de TVC en col·laboració amb l’Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament (ACCD) que vol donar visibilitat als qui impulsen solucions a la pobresa, les injustícies i les guerres del món. Tal i com ha dit el cap de Documentals de Televisió de Catalunya (TVC) en obrir l’acte “els mitjans de comunicació acostumem a parlar de problemes i més difícilment de com es poden solucionar. Amb Latituds volem oferir una mirada positiva a alguns conflictes permanents i mostrar com hi ha pràctiques i actituds que serveixen per aportar solucions”.
David Minoves, director general de Cooperació al Desenvolupament i Acció Humanitària de la Generalitat, ha parlat de la importància dels mitjans de comunicació com a actors de la cooperació al desenvolupament. Minoves ha destacat que un dels valors de Latituds és que mostra les diferents realitats“d’acord amb el codi ètic de la cooperació al desenvolupament, mantenint el respecte i la dignitat de les persones, evitant mostrar imatges simplificadores, de misèria, crides emocionals exagerades o situacions idíl·liques”.
La sèrie, de 15 capítols, se centrarà en projectes de cooperació que s’estan impulsant a països com Guatemala, el Senegal, el Sàhara, el Marroc, el Brasil, Palestina, Nicaragua o Bolívia, i que permeten, per exemple, canviar la situació de les dones que pateixen discriminació, millorar la vida dels que viuen en zones de conflictes o preservar la natura. En aquest sentit Jordi Vilardell, director de Latituds, ha remarcat que “els protagonistes dels reportatges són les persones que impulsen els projectes al seus països. Hem après molt de la gent que arreu del món treballa per al desenvolupament global”.
Cada capítol de “Latituds” –que estarà disponible a internet 48 hores abans de la seva estrena a televisió- tracta sobre un tema i un país concret. En la primera part s’inclou un reportatge on els mateixos protagonistes de projectes expliquen quins problemes tenen i què fan per superar-los. I, en la segona part, s’inclouen reflexions d’especialistes que treballen en el mateix tema a Catalunya.
|
Capítol
|
Dia
|
Hora
|
|
Guatemala: obrint els arxius de la repressió
|
16 de març
|
22.15h
|
|
Dones emancipant-se a Senegal
|
23 de març
|
22.40h
|
|
Fòrum Social Mundial: un altre món és possible
|
30 de març
|
22.15h
|
|
Refugiats al Sàhara
|
6 d’abril
|
22.15h
|
|
Sobirania Alimentària a Brasil
|
13 d’abril
|
22.40h
|
|
Defensant la identitat caribenya a Nicaragua
|
20 d’abril
|
22.40h
|
|
Recuperant el dret a l’aigua a Bolívia
|
27 d’abril
|
22.40h
|
|
Sobreviure a Palestina
|
4 de maig
|
22.40h
|
|
Indígenes: guardians de l’Amazònia de l’Equador
|
11 de maig
|
22.40h
|
|
Moçambic: Stop Sida
|
18 de maig
|
22.40h
|
|
De temporers a cooperativistes, a Colòmbia
|
25 de maig
|
22.40h
|
|
Dones al Marroc: camí a la igualtat
|
1 de juny
|
22.40h
|
|
Cafè de Comerç Just a Chiapas
|
8 de juny
|
22.40h
|
|
Construint la pau a Colòmbia
|
15 de juny
|
22.40h
|
|
Defensors de la natura a Nicaragua
|
22 de juny
|
22.40h
|



