FOTO
  • Amb aquesta aplicació, desenvolupada per Telefònica, el CAT112 obre un nou canal d’entrada de les emergències, facilitant la comunicació a tots els turistes sense la limitació de l’idioma, i un servei de geolocalització.

 

  • Les llengües estrangeres que s’inclouen a l’aplicació són anglès, alemany, francès, rus, xinès, àrab, polonès, japonès i italià.

 

  • El Gremi d’Hotels de Barcelona, primera entitat a adherir-se al projecte, aposta per aquesta app com una millora en la qualitat i l’atenció al visitant en temes de seguretat i emergència.
 
 
El Departament d’Interior ha presentat avui una nova aplicació de telefonia mòbil, adaptada als turistes que visitin Catalunya. L’aplicació, pionera a Europa i desenvolupada per Telefònica, permetrà als turistes que visiten Catalunya i que no parlen cap dels idiomes en què el telèfon 112 dóna servei (català, castellà, anglès, francès i alemany) comunicar-se amb el telèfon d’emergències a través de pictogrames i un servei de geolocalització mitjançant el seu idioma.
 
El conseller d’Interior, Ramon Espadaler, ha destacat que “hem posat en marxa aquesta experiència per a persones que són a casa nostra i no poden parlar en els idiomes en què atén el telèfon 112” i ha afegit que “la seguretat és una qüestió fonamental a l’hora de triar la destinació turística i aquesta aplicació contribueix a crear una destinació turística de qualitat”. El conseller Espadaler ha dit que, tot i que “desitgem que no l’hagin de necessitar”, amb aquesta aplicació els turistes “es podran comunicar amb el telèfon d’emergències 112 en igualtat de condicions”.
 
Per la seva part, la directora general de Turisme, Marian Muro, ha felicitat el Departament per aquesta “iniciativa que millora la experiència del turista a la nostra destinació” i ha destacat el compromís del Govern amb el sector turístic perquè “contempla el turista com un resident temporal” i li permet “una experiència integrada i inclusiva”.
 
Al seu torn, el director general de Telefónica, Kim Faura, ha emfatitzat que “Telefónica aposta per la innovació en el sector turístic on es desenvolupa aquesta aplicació”.
 
El president del Gremi d’Hotels de Barcelona, Jordi Clos, ha dit de l’aplicació del telèfon 112 “millora l’atenció al visitant en emergències i seguretat” i que, al mateix temps, “contribueix a millorar la percepció que té el visitant de la nostra ciutat”.
 
 
L’aplicació
 
L’app es basa en pictogrames que recullen les emergències principals i més comunes que fan que els ciutadans truquin al telèfon 112. Els pictogrames estan agrupats en tres apartats: policials, de salvaments i extinció d’incendis, i sanitaris, que indiquen situacions com agressions, robatoris, accidents de cotxe, incendis, inundacions, maltractaments, convulsions, etc. A més, cada pictograma inclou consells per minimitzar el risc mentre no arriben els serveis d’emergències.
 
Amb aquesta aplicació el CAT112 obre un nou canal d’entrada de les emergències, facilitant la comunicació a tots els turistes sense la limitació de l’idioma.
 
Les llengües que s’hi han incorporat són el rus, el xinès, l’àrab, el polonès, el japonès i l’italià, però l’aplicació està preparada per incorporar nous idiomes en el futur (en el cas que l’idioma encara no estigui incorporat, l’aplicació es mostra en anglès).
 
Avui s’ha fet efectiva la signatura del primer conveni de col·laboració entre el Centre d’Atenció i Gestió de Trucades d’Urgència 112 Catalunya, Telefònica i el Gremi d’Hotels de Barcelona, que ha considerat aquesta aplicació per a telèfons intel·ligents una aposta per a la millora en la qualitat i l’atenció al visitant en temes de seguretat i emergència.
 
Mitjançant el conveni, Telefònica es compromet a proveir de manera gratuïta el Gremi d’Hotels de Barcelona i el CAT112 de l’aplicació multilingüe desenvolupada; per la seva banda, el Gremi d’Hotels es compromet a facilitar la distribució de l’app, fer-ne difusió i promoure’n la utilització, i el CAT112 garanteix que tractarà adequadament els avisos que rebi als seus centres de gestió i iniciarà els protocols establerts per donar-hi resposta.
 
Cal tenir en compte que el canal principal de comunicació i el més àgil per alertar d’una emergència és la trucada de veu, per la qual cosa aquesta aplicació s’ha d’utilitzar únicament en el cas que la trucada no sigui viable.
 
El telèfon d’emergències 112 centralitza totes les trucades d’emergències de Catalunya, funciona les 24 hores del dia els 365 dies de l’any, és gratuït i comú a tota la Unió Europea.
 
 
Funcionament de l’aplicació
 
L’aplicació ‘112 Accessible’ es pot adquirir des del Market d’Android amb un codi numèric per a la seva instal·lació, un codi que faciliten des del mateix hotel. 
 
De forma automàtica, l’aplicació detectarà l’idioma del telèfon de l’usuari i es mostrarà en aquesta llengua sense que l’usuari hagi de configurar ni seleccionar res.
 
Un cop dins, l’aplicació fa una primera categorització de les emergències en tres grans grups: mèdiques, policials i de bombers, i dins d’aquestes trobem una altra subcategoria de les emergències més comunes.
 
-         Emergències mèdiques: enverinament, no poder respirar, cremada, dolor al pit, ferides...
-         Emergències de bombers: incendi, fuita de gas, inundació, accident de cotxe...
-         Emergències policials: maltractaments, violació, baralla, robatori, suïcidi...
 
A més, ‘112 Accessible’ geolocalitza l’usuari utilitzant els sensors propis del terminal. Aquesta dada serà molt útil per als serveis d’emergència, ja que en pocs segons podran saber on és l’alertant.
 
El seu àmbit de funcionament és únicament Catalunya, amb la qual cosa si es detecta que el terminal és fora de Catalunya únicament permetrà trucar al 112.
 
Igualment, l’ús de l’aplicació no exclou la possibilitat de fer una trucada al 112 si hi ha alguna informació que es vol donar a l’operador.
                                        

3  

Fitxers adjunts

FOTO 1

FOTO 1
JPG | 48

FOTO 2

FOTO 2
JPG | 56

Presentació APP

Presentació APP
PPSX | 6595