Demà 22 de juliol, a la seu de Prodeca, tindrà lloc la reunió preparatòria de la participació al Saló Internacional Sial Paris, sota el paraigües de Catalunya, una actuació organitzada pel Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural, a través de Prodeca. Sial tindrà lloc del 19 al 23 d’octubre a Paris, que durant aquests dies es convertirà en l’epicentre del món agroalimentari.
Sial, de periodicitat biennal, i que aquest any celebra el seu 50è aniversari, és la fira especialitzada més important del calendari anual per a aliments i begudes realitzades a la Unió Europea, gràcies a la seva magnitud i nivell globalitzador, en tant que punt de trobada internacional, i només comparable amb Anuga (Alemanya),que té lloc en anys senars, i Alimentaria BCN, que se celebra en anys pars.
En la darrera edició, hi van exposar els seus productes 5.900 empreses procedents de 104 països, amb una afluència de 150.258 visitants professionals representants de 200 països, reunint els principals compradors i venedors del sector agroalimentari.
En aquesta edició, l’estand del Departament d’Agricultura també comptarà amb dos estands ubicats en dos sectors diferenciats: un a l’espai multiproducte del pavelló de les Regions i un altre al pavelló dels carnis, per l’especial rellevància d’aquest sector al nostre país.
La reunió preparatòria versa sobre els aspectes tècnics relacionats amb els estands de l’espai Catalunya. A la vegada, també té lloc una presentació sobre dades i tendències de la indústria agroalimentària a la Unió Europea.
La UE com un sol mercat
La UE com un sol mercat
La Unió Europea representa un mercat atractiu per als productes agroalimentaris per la dimensió de la seva demanda, la tendència de consum creixent i el dinamisme en el flux internacional agroalimentari. Representa el 6% del total de la població mundial amb 500 milions d’habitants. Es preveu que el consum agroalimentari experimenti un creixement de l’11% en els propers 5 anys.
El bloc comercial de la Unió Europea està format per 27 mercats que comparteixen
característiques comunes en relació al consum però també presenten diferències que fan que uns mercats puguin resultar més atractius que altres. La millor manera d'accedir a un nou mercat és oferir un bon producte amb un preu competitiu, alineat amb els corresponents de la competència. En qualsevol cas, el preu és aquell que el mercat pot aguantar i no té res a veure amb els costos de producció.
Quant al consum agroalimentari mundial, la Unió Europea és el major consumidor mundial en alimentació i begudes, per davant de Xina i EEUU, i representa el 19% del consum mundial amb 4,25 milions de persones ocupades en el sector.
Amb un volum de vendes de 1.017 bilions € és el sector més gran de la UE. El 49,3% del volum de vendes del sector és de PIMES, que representen el 63.4% de l’ocupació del sector.
Europa és un dels socis comercials més importants per Catalunya. Actualment, el 69,47% de les exportacions de productes agrícoles catalans es destinen a aquest mercat, un mercat que encara te molt recorregut i moltes oportunitats de negoci com demostren les dades i el creixement previst que te l’Unió Europea en el seu conjunt.