· En la seva visita avui a territori, el director general de Comerç, Josep Maria Recasens, ha formalitzat convenis de dinamització amb cadascun dels diferents consistoris i les respectives associacions de comerciants per impulsar aquests equipaments comercials a cel obert a nivell local.
· L’objectiu d’aquests convenis és crear sinergies comercials urbanes capaces de donar resposta a les necessitats actuals dels consumidors i convenir aquest equipament comercial col·lectiu en motor de la revitalització comercial i urbanística del seu entorn.
El director general de Comerç Josep Maria Recasens, i l’alcalde de Molins de Rei, Joan Ramon Casals i Mata, han signat avui al consistori sengles convenis de col·laboració amb el president de la Unió de Botiguers de l ciutat, Jordi Vilaprinyó i Parellada, i amb el president de l’Associació de Venedors del Mercat Municipal de Molins de Rei, Oscar Romero Masdeu, per impulsar el projecte de centre comercial a cel obert a la ciutat.
Posteriorment, el director general de Comerç s’ha traslladat a Calella de la Costa, per formalitzar amb l’alcaldessa, Montserrat Candini i Puig, i amb el president de l’Associació de Comerciants Calella Centre Comercial, Xavier Nogué Puig, l’acord per impulsar aquest tipus d’equipament comercial al municipi.
L’objectiu d’aquests convenis és crear sinergies comercials urbanes capaces de donar resposta a les necessitats actuals dels consumidors i convenir aquest equipament comercial col·lectiu en motor de la revitalització comercial i urbanística del seu entorn.
Una de les prioritats del Departament d’Empresa i Ocupació en matèria de comerç és potenciar la cooperació entre les petites i mitjanes empreses comercials que contribueixen a la renovació de l’activitat comercial, impulsar la renovació i la innovació en el sector i vehicular la col·laboració amb altres administracions per a la dinamització dels centres comercials urbans. L’objectiu d’aquest programa és donar suport als ajuntaments i les associacions de comerciants de Catalunya per a la consolidació dels Centres Comercials a Cel Obert de Catalunya (CCCO).
De la seva banda, els consistoris han reiterat el suport al sector comercial per a seguir treballant intensament per a la consolidació de centres comercials de cel obert en els seus respectius municipis .
Amb aquestes premisses, l’objecte dels convenis és consolidar o fins i tot crear sinèrgies comercials urbanes capaces de donar respostes professionals a les necessitats actuals dels consumidors, i convertir aquest equipament comercial col·lectiu urbà en el motor de la revitalització comercial i urbanística del seu entorn.
Tant el Departament d’Empresa i Ocupació –a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda- com els diferents ajuntaments es comprometen de forma bilateral, a col·laborar en la difusió, promoció i coordinació d’aquest pla d’actuacions.
La Unió de Botiguers de Molins de Rei i l’Associació de Venedors del Mercat Municipal de la ciutat impulsaran els seus respectius plans d’actuacions del centre comercial a cel obert en aquest municipi. De la seva banda, la Unió de Botiguers ha dissenyat un pla que preveu accions com la campanya de Nadal, la Fira de la Candelera, accions amb motiu del Dia del Pare, de la Diada de Sant Jordi i del Dia de la Mare, les campanyes de primavera i tardor, la celebració de Fira stocks —amb jornades gastronòmiques i un concurs d'aparadors, la campanya de Nadal, i el projecte innovador del puzzle de Molins de Rei.
Al seu torn, l’Associació de Venedors el Mercat Municipal impulsarà el pla específic per a dinamitzar aquest equipament en el marc del projecte de centre comercial a cel obert de la ciutat. El pla d’actuacions preveu accions especials amb motiu de la Festa major, Concurs de Coradella de la Fira de la Candelera, la trobada de Cotxes Clàssics, l’edició d’un díptic publicitari, accions de dinamització per Carnestoltes, Els Tres Tombs, la Festa del Comerç, la campanya de Sant Jordi, l’esmorzar del Camell, la campanya del Rasca i Guanya i la campanya de Nadal. Així mateix, inclou millores en el servei d’aparcament, i tasques de millora de les instal·lacions. El Departament d’Empresa i Ocupació, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM), aporta a ambdós projectes, amb un pressupost global de 116.000 euros, una subvenció total de 34.000 euros en el marc del programa de Dinamització de zones d’alta concentració comercial del pla d’incentius de comerç, serveis, artesania i moda per a 2014.
A Calella, el pla d’actuació per impulsar el centre comercial a cel obert –gestionat per l’Associació de Comerciants Calella Centre Comercial— preveu accions com el punt de llibre amb motiu d e la Commemoració del Tricentenari, la campanya Fira setembre, la campanya Nadal Sumaquilòmetres, les jornades de ‘Botiga al carrer’, la publicitat de l'Associació a la Revista Publintur i a Ironman, el repartiment de circulars informatives als socis, les falques a les ràdios i publicitat a la premsa, la gestió i contractació de grups d'animació, i el manteniment de la pàgina web: www.calellacomercial.com.
El Departament d’Empresa i Ocupació –a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM)- aporta al projecte de centre comercial a cel obert de Calella, amb un pressupost total de 19.500 euros, una subvenció de 8.000 euros en el marc del programa de Dinamització de zones d’alta concentració comercial del pla d’incentius de comerç, serveis, artesania i moda per a 2014.