- L’Agència Catalana de Turisme (ACT), ens de promoció turística depenent del Departament d’Empresa i Ocupació, compta amb prop de 360.000 seguidors a les xarxes socials.
- El Facebook de l’ACT supera els 292.000 seguidors, a Twitter en té prop de 49.000, més de 16.600 a Instagram, i gairebé 1.500 a Youtube.
- L’Agència Catalana de Turisme ha estat també pionera en utilitzar fórmules innovadores a Internet per promocionar l’oferta turística catalana.
L’Agència Catalana de Turisme (ACT), ens de promoció turística dependent del Departament d’Empresa i Ocupació, ha esdevingut líder en la promoció turística a les xarxes socials amb més de 360.000 seguidors.
Concretament, el Facebook de l’ACT (http://www.facebook.com/catalunyaexperience) compta amb més de 292.000 seguidors, mentre que a Twitter (http://twitter.com/catexperience) en té prop de 49.000, més de 16.600 a Instagram (http://instagram.com/catalunyaexperience#), i gairebé 1.500 a Youtube (http://www.youtube.com/CatalunyaExperience).
Aquestes xifres situen a Catalunya com a destinació líder a l’Estat espanyol en la promoció turística a través de les xarxes socials:
Youtube | Total | ||||
Catalunya | 292.376 | 48.800 | 16.680 | 1.456 | 359.312 |
Madrid | 52.774 | 90.200 | --- | 230 | 143.204 |
Canàries | 73.604 | 24.100 | 3.759 | 1.270 | 102.733 |
Andalusia | 52.119 | 42.500 | 212 | 651 | 95.482 |
C. Valenciana | 66.212 | 25.038 | 1.512 | 824 | 93.586 |
Astúries | 56.507 | 24.600 | 1.656 | 1.057 | 83.820 |
Cantàbria | 68.739 | 13.400 | 1.059 | 621 | 83.819 |
País Basc | 51.157 | 6.909 | 873 | 853 | 59.792 |
Galícia | 49.359 | 5.287 | --- | 851 | 55.497 |
Castella-Lleó | 29.357 | 22.037 | --- | 356 | 51.750 |
Múrcia | 28.527 | 15.587 | 313 | 234 | 44.661 |
La Rioja | 9.993 | 22.730 | 306 | 308 | 33.337 |
Castella-La Manxa | 17.124 | 6.915 | --- | 197 | 24.236 |
Navarra | 9.839 | 13.474 | --- | 321 | 23.634 |
Balears | 3.220 | 12.000 | --- | 300 | 15.520 |
Extremadura | 3.519 | 11.168 | --- | 180 | 14.867 |
Aragó | 3.550 | 8.710 | --- | 532 | 12.792 |
(*) Dades corresponents a l’última setmana de juliol del 2014
Inaugurat al 2009, el Catalunya Experience, que és com s’anomena l’ecosistema que engloba la promoció turística de Catalunya a les xarxes socials, s’ha caracteritzat per perseguir un doble objectiu: per una banda, oferir informació útil als seus seguidors i, per l’altra, promocionar tots els racons del nostre país.
Així, el Facebook del Catalunya Experience publica una mitjana de dos missatges al dia, i té una sèrie d’informacions fixes molt esperades pels seus seguidors, com la recomanació setmanal de cada dimecres, o la “Postal dels divendres”, una imatge espectacular de Catalunya que es publica cada divendres i que moltes vegades són fotografies que envien els mateixos usuaris.
Aquest complet ecosistema de xarxes socials que s’autoalimenten entre elles fa que l’Agència Catalana de Turisme hagi esdevingut una forta prescriptora i generadora d’interès en Catalunya en el món 2.0.
L’Agència Catalana de Turisme, pionera en la promoció turística a Internet
Catalunya no és només un referent en la promoció turística a les xarxes socials. L’Agència Catalana de Turisme ha estat també pionera en utilitzar fórmules innovadores a Internet per promocionar l’oferta turística catalana.
Així, el passat mes de maig l’ACT va convidar a cinc-vídeo artistes de prestigi internacional perquè realitzessin cinc creacions per promocionar Catalunya a través de Vimeo i YouTube. El resultat han estat cinc vídeos de gran qualitat que es poden veure al canal YouTube del Catalunya Experience (https://www.youtube.com/playlist?list=PLA30l_dRpFOtiVHXwnnZTv-b9gfAzyyeN) des del passat mes de juny i que ja tenen més de 2 milions de reproduccions.
Així mateix, l’any 2012 l’Agència Catalana de Turisme va ser pionera en organitzar un viatge amb instagramers internacionals per promocionar l’oferta turística de Catalunya, i l’acció va tenir tanta repercussió que ha estat imitada posteriorment per altres destinacions. A més, des del 2009, l’ACT organitza viatges amb bloguers per promocionar la destinació catalana.