• L’Agència Catalana de Turisme (ACT), ens de promoció turística depenent del Departament d’Empresa i Ocupació, compta amb prop de 360.000 seguidors a les xarxes socials.
 
  • El Facebook de l’ACT supera els 292.000 seguidors, a Twitter en té prop de 49.000, més de 16.600 a Instagram, i gairebé 1.500 a Youtube.
 
  • L’Agència Catalana de Turisme ha estat també pionera en utilitzar fórmules innovadores a Internet per promocionar l’oferta turística catalana.
 
L’Agència Catalana de Turisme (ACT), ens de promoció turística dependent del Departament d’Empresa i Ocupació, ha esdevingut líder en la promoció turística a les xarxes socials amb més de 360.000 seguidors.
 
Concretament, el Facebook de l’ACT (http://www.facebook.com/catalunyaexperience) compta amb més de 292.000 seguidors, mentre que a Twitter (http://twitter.com/catexperience) en té prop de 49.000, més de 16.600 a Instagram (http://instagram.com/catalunyaexperience#), i gairebé 1.500 a Youtube (http://www.youtube.com/CatalunyaExperience).
 
Aquestes xifres situen a Catalunya com a destinació líder a l’Estat espanyol en la promoció turística a través de les xarxes socials:
 
  Facebook Twitter Instagram Youtube Total
Catalunya 292.376 48.800 16.680 1.456 359.312
Madrid 52.774 90.200  --- 230 143.204
Canàries 73.604 24.100 3.759 1.270 102.733
Andalusia 52.119 42.500 212 651 95.482
C. Valenciana 66.212 25.038 1.512 824 93.586
Astúries 56.507 24.600 1.656 1.057 83.820
Cantàbria 68.739 13.400 1.059 621 83.819
País Basc 51.157 6.909 873 853 59.792
Galícia 49.359 5.287  --- 851 55.497
Castella-Lleó 29.357 22.037  --- 356 51.750
Múrcia 28.527 15.587 313 234 44.661
La Rioja 9.993 22.730 306 308 33.337
Castella-La Manxa 17.124 6.915  --- 197 24.236
Navarra 9.839 13.474  --- 321 23.634
Balears 3.220 12.000  --- 300 15.520
Extremadura 3.519 11.168  --- 180 14.867
Aragó 3.550 8.710  --- 532 12.792
(*) Dades corresponents a l’última setmana de juliol del 2014
 
Inaugurat al 2009, el Catalunya Experience, que és com s’anomena l’ecosistema que engloba la promoció turística de Catalunya a les xarxes socials, s’ha caracteritzat per perseguir un doble objectiu: per una banda, oferir informació útil als seus seguidors i, per l’altra, promocionar tots els racons del nostre país.
 
Així, el Facebook del Catalunya Experience publica una mitjana de dos missatges al dia, i té una sèrie d’informacions fixes molt esperades pels seus seguidors, com la recomanació setmanal de cada dimecres, o la “Postal dels divendres”, una imatge espectacular de Catalunya que es publica cada divendres i que moltes vegades són fotografies que envien els mateixos usuaris.
 
Aquest complet ecosistema de xarxes socials que s’autoalimenten entre elles fa que l’Agència Catalana de Turisme hagi esdevingut una forta prescriptora i generadora d’interès en Catalunya en el món 2.0.
 
L’Agència Catalana de Turisme, pionera en la promoció turística a Internet
 
Catalunya no és només un referent en la promoció turística a les xarxes socials. L’Agència Catalana de Turisme ha estat també pionera en utilitzar fórmules innovadores a Internet per promocionar l’oferta turística catalana.
 
Així, el passat mes de maig l’ACT va convidar a cinc-vídeo artistes de prestigi internacional perquè realitzessin cinc creacions per promocionar Catalunya a través de Vimeo i YouTube. El resultat han estat cinc vídeos de gran qualitat que es poden veure al canal YouTube del Catalunya Experience (https://www.youtube.com/playlist?list=PLA30l_dRpFOtiVHXwnnZTv-b9gfAzyyeN) des del passat mes de juny i que ja tenen més de 2 milions de reproduccions.
 
Així mateix, l’any 2012 l’Agència Catalana de Turisme va ser pionera en organitzar un viatge amb instagramers internacionals per promocionar l’oferta turística de Catalunya, i l’acció va tenir tanta repercussió que ha estat imitada posteriorment per altres destinacions. A més, des del 2009, l’ACT organitza viatges amb bloguers per promocionar la destinació catalana.