El conseller de Cultura, Ferran Mascarell, s’ha reunit avui amb la nova directora artística del Gran Teatre del Liceu, Christina Scheppelmann, per tractar sobre la nova etapa que s’inicia amb la incorporació de Scheppelmann a la direcció artística de la institució. A la trobada també hi han assistit la secretària general del Departament de Cultura, Pilar Pifarré, i el director general del Gran Teatre del Liceu, Roger Guasch.
Christina Scheppelmann (Hamburg, 1965), que va ser nomenada en el nou càrrec a finals del mes de juny, s’incorpora aquest mes de setembre a la direcció artística del Liceu, coincidint amb l'inici de la temporada 2014-2015. Aquesta incorporació durà aparellat un període de transició de tres mesos respecte al seu actual càrrec.
Scheppelmann és des de desembre de 2012 directora general i directora artística de la Royal Opera House de Masqat (Oman), la major institució musical de l’Orient Mitjà. El seu treball ha inclòs la gestió de tots els aspectes de la ROHM i la planificació de tota la seva activitat artística, programant grans produccions internacionals d'òpera i dansa, a més de recitals i concerts simfònics, amb la participació de veus líriques i directors d'orquestra de primera línia.
La nova directora artística general del Liceu (la seva funció abastarà també tota l’àrea de producció) ha desenvolupat la seva carrera professional a cavall entre Estats Units i Europa, sempre vinculada a la direcció artística de teatres d'òpera.
Durant deu anys, entre gener de 2002 i novembre de 2012, va ser directora Artística de la Washington National Opera, on va ser responsable de totes les àrees de planificació i gestió artística i producció.
Anteriorment, entre juny de 1994 i desembre de 2001, va ser directora artística de l'Òpera de San Francisco, una de les més importants dels Estats Units.
Scheppelmann va estar vinculada en el passat al Liceu durant dos anys, entre maig de 1992 i juny de 1994, quan va treballar com a directora artística adjunta d’Albin Hänseroth. Així mateix, ha treballat com a assistent a la direcció artística del Gran Teatre de la Fenice, a Venècia.
En la seva elecció per al nou càrrec, va prevaldre la seva dilatada experiència internacional en teatres d'òpera de primer nivell, la seva adequació al model de programació artística del Liceu i la seva capacitat de treball en equip.
Així mateix, es va valorar el seu ampli coneixement d'artistes i de produccions de cara a realitzar la programació futura, així com els seus coneixements de gestió i visió econòmica de la temporada.
1