En el marc de l’Open Days, 12th European week of Regions and Cities (6-8/10/2014), celebrat aquests dies a Brussel·les, el director general d’Alimentació, Qualitat i Indústries Agroalimentàries del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural (DAAM), Domènec Vila, ha assistit a la presentació de la Regió Europea de la Gastronomia.
 
La Regió Europea de la Gastronomia és una iniciativa, impulsada per una plataforma de regions europees, que compta amb el suport de les institucions europees i administrada per l’Institut Internacional de Gastronomia, Cultura, Arts i Turisme (IGCAT), i que pretén estimular, recopilar i difondre el coneixement per a contribuir a una millor qualitat de vida en les regions europees mitjançant la promoció de les cultures alimentàries i estimulant la innovació gastronòmica.
 
El títol Regió Europea de la Gastronomia s'atorgarà a 2-3 regions de la xarxa cada any, i que juntes o per separat desenvoluparan un sòlid programa d'esdeveniments i col·laboracions, ajudant les regions a assolir visibilitat, viabilitat, cohesió social, i sostenibilitat.  
 
Aquesta distinció té com a objectiu contribuir a una millor qualitat de vida en les regions europees, destacant les diferents cultures alimentàries, l'educació per a una millor salut i sostenibilitat, i fomentant la innovació gastronòmica. Això es vol aconseguir organitzant esdeveniments i mitjançant una plataforma d’intercanvi de coneixements amb el suport de les institucions europees, coordinades per un organisme independent que pot ajudar a recopilar i difondre el coneixement que es genera per l'activitat de les regions participants.
 
En el cas de Catalunya, s’ha posat de manifest que la gastronomia és la nostra herència cultural. I actualment la cuina catalana està liderant la gastronomia internacional.
 
En aquest sentit, el Domènec Vila ha defensat que l’objectiu de Catalunya és promoure la gastronomia catalana i difondre tot el treball que durà a terme conjuntament amb el DAAM, les Oficines de Turisme Locals, la Bullipèdia i les universitats. L'estratègia a seguir consistirà a promoure els productes locals, la cuina i el territori, com una clau per al desenvolupament sostenible. L’objectiu és també compartir el coneixement i aprendre dels altres socis del projecte.
 
 
També ens podeu seguir a través de facebook.com/agriculturacat i twitter.com/agriculturacat.