• El projecte guanyador preveu un espai polivalent i interactiu que esdevingui el punt de trobada per conèixer i descobrir el patrimoni cultural de Catalunya
 
  • La UTE formada per Advanced Leisure Services i Sàpiens Publicacions SCCL compta també amb l’aliança d’altres empreses de prestigi en el sector de l’arquitectura i la gastronomia
 
El Departament de Cultura ha resolt el concurs públic per al disseny, resolució formal, ambientació, explotació i gestió integral del nou espai sobre patrimoni cultural català en favor de la UTE formada per Advanced Leisure Services i Sàpiens Publicacions SCCL.
 
Totes dues empreses tenen àmplia experiència i capacitat en la projectes culturals, així com també el tenen l’equip de dissenyadors i creatius implicats en el projecte i els partners que recolzen la iniciativa. La UTE compta també amb les aliances de l’Estudi d’Arquitectura SIBINA & Partners per al projecte museogràfic i d’Albert Castellón per la part gastronòmica.
 
Aquest espai, que s’ubicarà al Palau Moja, a la cantonada entre La Rambla de Barcelona i el carrer de la Portaferrissa, serà un aparador des del qual s’orientarà els visitants i turistes i es promourà el coneixement, la visita al patrimoni monumental, arqueològic i museístic de Catalunya. La voluntat és incentivar els visitants que atreu la ciutat a conèixer no només Barcelona sinó també la realitat patrimonial, artística, natural, gastronòmica i festiva del conjunt del país.
 
L’Espai comptarà amb una zona central de promoció i comercialització del patrimoni cultural de Catalunya amb informació i venda d’entrades i paquets turístics. D’acord amb els criteris establerts pel Departament de Cultura, aquesta zona oferirà la informació i els continguts a través de diversos suports interactius i en forma de game guions, panels i taules tàctils. El projecte facilitarà la informació sobre el patrimoni cultural mitjançant les darreres tecnologies. El projecte assenyala que serà un espai sostenible, inclusiu i intel·ligent amb una forta presència també a internet, un espai que constituirà punt de referència per a la promoció del patrimoni cultural de Catalunya
 
Aquest espai es completarà amb un segon de degustació de productes gastronòmics que promourà la gastronomia lligada al territori i l’agroindústria de Catalunya i una botiga trending Catalunya on poder adquirir productes vinculats al patrimoni cultural i gastronòmic del país.
 
El contracte de gestió i explotació de l’espai  té una vigència de 10 anys i serà prorrogable expressament per mutu acord per períodes successius de 5 anys fins a un màxim de 10 anys més.
 
Per tal de garantir l’assoliment dels objectius fixats i que aquests es desenvolupin amb el màxim de qualitat i rigor i dins dels terminis previstos (finals del primer trimestre del 2015), es crearà una comissió de seguiment dirigida per l’Agència Catalana del Patrimoni Cultural.
 
Empreses participants

Advanced Leisure Services
Empresa especialitzada en turisme i oci, experts en planificació, desenvolupament i gestió de destinacions, activitats i recursos turístics. L’empresa compta amb més de 500 projectes relacionats amb el turisme, l’oci i entreteniment a més de 20 països. Han format part de l’equip assessor del Pla Estratègic de Turisme de Barcelona i són els responsables de la posada en valor i la gestió de la Colònia Güell, la comercialització de Gaudí Experience i assessors de La Roca Village.
 
Sapiens Publicacions
Empresa especialitzada en la comercialització i dinamització de continguts relacionats amb la història, el turisme de proximitat i la gastronomia. Són els principals creadors de continguts, així com prescriptors en història, amb una important comunitat d’usuaris.
 
Estudi d’Arquitectura SIBINA & Partners
Dirigit per Joan Sibina, arquitecte-museògraf i director d’art especialitzat en arquitectura efímera, comunicació audiovisual i museologia accessible, l’estudi d’arquitectura ha estat premiat en importants certàmens: tres Laus d’Or i set de Bronze del FAD (Espanya), dos premis de bronze del Broadcasting Dessigners Association (EEUU), premi europeu de l’European Art Directors (Unió Europea) i premi al millor museu europeu pel Cosmocaixa Barcelona.
 
Albert Castellón
Dissenyador de projectes gastronòmics, va ser l’encarregat d’elaborar el pla estratègic del llançament i refundació de cerveses Moritz. Va ser director general de Moritz del 2004 al 2014 i, des de febrer de 2014, és conseller estratègic de Moritz i responsable dels negocis hostalers del grup (Fàbrica Moritz Bcn, Velòdrom i 300 del Born).