• La nova carretera evitarà el trànsit de pas per l’interior del nucli urbà i permetrà millorar la seguretat i la mobilitat
 
  • L’obra comporta una inversió de 2,3 MEUR i tindrà un termini d’execució de 12 mesos
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha iniciat avui les obres de la variant de l’N-141d al seu pas per Calldetenes, amb els treballs previs de topografia, senyalització i implantació. Aquesta actuació té com a objectiu evitar el pas per l’interior del nucli urbà de Calldetenes, que actualment rep una part important de vehicles que, procedents de l’Eix Transversal, volen accedir a Vic. Els treballs compten amb una inversió de 2,3 MEUR i tindran un termini d’execució de 12 mesos.
 
La carretera N-141d discorre entre Vic, Calldetenes, Folgueroles i Vilanova de Sau. El trànsit d’aquesta via, molt reduït entre Vilanova de Sau i Folgueroles, és força intens entre l’Eix Transversal i Vic, d’uns 10.500 vehicles diaris. Molts d’aquests vehicles procedeixen de l’enllaç de l’Eix amb l’N-141d i travessen el nucli urbà de Calldetenes per a dirigir-se al centre de Vic.
 
Per tal d’evitar aquest trànsit de pas per l’interior del nucli urbà de Calldetenes i millorar la mobilitat i la seguretat, el Departament de Territori i Sostenibilitat ha impulsat la construcció d’una variant, una actuació que s’emmarca en un conveni de col·laboració amb la Diputació de Barcelona.
 
Traçat de la variant 
 
La nova variant tindrà una longitud de 900 metres i discorrerà  pel nord de la carretera actual, des de l’actual N-141d, a l’oest de Calldetenes fins a enllaçar novament a la carretera actual, just abans de la Torre d’en Marc. La carretera projectada està formada per de dos carrils de circulació, un per sentit, de 3,5 metres d’amplada i dos vorals de 0,5 metres, cadascun.
 
El traçat comença amb una nova rotonda a l’altura de Can Gasparó, al terme de Vic. Poc després, la variant entra al terme de Calldetenes, travessa el torrent de Sant Marc fins que arriba al camí de l’Aragall, on es preveu una altra rotonda. A continuació, la variant creua el Serrat de l’Aragall, amb un pendent del 4,3%. Al final del recorregut, es preveu la formació d’una tercera rotonda a l’encreuament amb la carretera N-141d. Les rotondes tindran un diàmetre exterior de 50 metres en el cas de la rotonda inicial i de 60 metres per a les altres dues.
 
Per evitar el creuament de camins a la zona intermèdia de la variant, es pavimentaran els camins existents situats al costat nord de la variant i es conduiran fins a la segona rotonda. Aquests camins tindran una amplada de 5 metres i la seva longitud serà d’una 700 metres.
 
Camí i passarel·la per a vianants
 
D’altra banda, cal remarcar la formació d’un camí de vianants de 3 metres d’amplada que inclourà una passarel·la sobre la variant. Aquesta passarel·la, de 20 metres de longitud i 3 d’amplada, se situarà entre la segona i la tercera rotonda previstes. Així mateix, les obres inclouran la construcció d’un calaix de 13 metres de longitud, 3 metres d’alçada i 2 metres d’amplada, per al pas de la variant sobre el torrent de Sant Marc.

1  

Imatges

Mapa

Mapa 220

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 79