Delegació a Girona

El Departament d'Ensenyament es personarà com a acusació particular per l'agressió al director de l'escola Pous i Pagès de Figueres

Els Serveis Territorials d'Ensenyament a Girona, que han acompanyat i assessorat des del primer moment al director, recorden que un director de centre és autoritat pública

query_builder   29 octubre 2014 14:33

event_note Nota de premsa

El Departament d'Ensenyament es personarà com a acusació particular per l'agressió al director de l'escola Pous i Pagès de Figueres

Els Serveis Territorials d'Ensenyament a Girona, que han acompanyat i assessorat des del primer moment al director, recorden que un director de centre és autoritat pública

Representants d’Ensenyament i de l’Ajuntament de Figueres han mantingut una reunió amb el claustre de l’escola per treballar un pla d’acció del centre

El Departament d'Ensenyament es personarà com a acusació particular per l’agressió al director de l’escola Pous i Pagès de Figueres. A més, el director del centre té a la seva disposició una persona lletrada de la Generalitat de Catalunya per l’agressió que va patir el passat divendres 17 d’octubre.
 
El director dels Serveis Territorials d’Ensenyament a Girona, Albert Bayot,  ha volgut mostrar el seu suport al centre i al director, i s’ha reunit amb el claustre de l’Escola Pous i Pagès a Figueres a fi d’analitzar i compartir amb l’equip de mestres les problemàtiques específiques del centre derivades de l’entorn social d’especial complexitat.
 
Durant la trobada Albert Bayot ha recordat que un director d’escola o d’institut és autoritat pública i que, per tant, qualsevol agressió cap a la seva persona té, a més,  un tractament específic. Aquest suport s’ha mostrat des del primer moment en què el Departament va acompanyar el director a cursar la denúncia que ha estat estudiada i assessorada pels seus Serveis Jurídics.
 
També s’ha estudiat l’estratègia que prendrà el centre, amb el suport dels Serveis Territorials i de l’Ajuntament de Figueres, per tallar d’arrel qualsevol desautorització de la feina dels mestres i de les mestres de l’escola per part de pares, mares o familiars dels alumnes. Aquestes estratègies formaran part d’un pla d’acció que inclou el treball comunitari, la creació d’una figura docent amb especialització en temes d’intervenció social, les pautes de convivència i la formació de famílies.
 
També s’han agraït les mostres de suport per part de la Comunitat Gitana. I s’ha valorat que la majoria de famílies col·labora positivament amb el centre, fet que està per damunt de les accions negatives que una minoria pugui provocar a través de la desautorització de la tasca educativa dels docents de l’escola.
 
A la reunió també hi ha assistit el cap de l’Àrea de Planificació i Organització Escolar dels Serveis Territorials, l’inspector d’Educació del centre, i el tinent alcalde d’Educació i Cultura de l’Ajuntament de Figueres.
 
Xarxes socials de Govern
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia