- El Regne Unit és el segon mercat emissor de Catalunya en nombre de turistes i en despesa, amb 1,5 milions de visitants entre els mesos de gener i setembre de 2014, que han generat uns ingressos de més de 1.000 milions d’euros.
- La presència de l’Agència Catalana de Turisme a la World Travel Market forma part de l’estratègia de promoció al Regne Unit, un mercat madur que des del 2011 creix en nombre de turistes i despesa turística.
- En el marc de la fira i per tal de posicionar la gastronomia com un dels valors diferencials de Catalunya, l’ACT ofereix un sopar als principals operadors turístics del Regne Unit, amb un menú preparat per tres col·lectius gastronòmics de Costa Barcelona.
La directora general de Turisme, Marian Muro, i el director de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), Xavier Espasa, encapçalen la delegació catalana formada per empreses i institucions que, del 3 al 6 de novembre, participa a la 35a edició de la World Travel Market de Londres (WTM), una de les fires turístiques més importants. L’ACT hi participa amb un estand de 300m2, on són presents les diverses marques turístiques catalanes i els productes més representatius de la seva oferta.
Enguany l’Agència Catalana de Turisme assisteix a aquesta important trobada amb l’objectiu de continuar posicionant la marca “Catalunya”, estimular la mobilitat del turista britànic arreu del territori i consolidar-la com a una destinació multiproducte i de turisme familiar de referència. Per aconseguir-lo, és bàsic continuar potenciant la presència a internet i a les xarxes socials. A més, els responsables turístics de Catalunya seguiran potenciant la seva estratègia de promoció i col·laboració directa amb els operadors turístics i, de manera especial amb operadors online.
Durant els dies de la fira estan previstes diverses reunions amb operadors, agents de viatges, proveïdors i línies aèries per trobar noves oportunitats de negoci a les empreses del sector turístic català.
La WTM reuneix unes 5.000 empreses i entitats expositores de prop de 200 països i rep la visita d’uns 50.000 professionals de la indústria turística internacional. L’any passat, s’hi van tancar acords comercials per un valor de 2,2 bilions de lliures, segons la pròpia organització.
La cuina de Costa Barcelona, a Londres
Amb l’objectiu de promocionar la gastronomia catalana i posicionar-la com un dels valors diferencials de Catalunya, l’Agència Catalana de Turisme ofereix un sopar als operadors turístics més importants del Regne Unit.
En aquesta ocasió, la gastronomia catalana està representada per tres col·lectius gastronòmics de Costa Barcelona. Es tracta de l’Associació Cubat (Baix Llobregat), que basa la seva cuina en productes cultivats i produïts particularment al Parc Agrari del Baix Llobregat; el col·lectiu Cuina Vallès, sorgit a iniciativa del Consorci de Turisme del Vallès Occidental, i que ha convertit la mongeta del ganxet en la seva icona culinària; i del col·lectiu Cuina VO, implantat a la comarca del Vallès Oriental i que ha fet de les varietats autòctones hortícoles el seu producte estrella.
L’oferta gastronòmica es completa amb la beguda oferta per Damm, espònsor d’aquest sopar.
Noves propostes per a un mercat madur
El Regne Unit és un mercat madur estratègic per a Catalunya, ja que és el segon emissor en nombre de turistes, per darrera de França. Entre els mesos de gener i setembre de 2014, han arribat a Catalunya 1,5 milions de turistes britànics, xifra que suposa un 3,9% més que en el mateix període de l’any anterior. Aquests turistes han generat més de 1.000 milions d’euros, un 6,5% més que en els primers nous mesos de 2013. A més és un mercat en creixement des del 2011, tant pel que fa a nombre de turistes com pel que fa a la despesa.
Per seguir mantenint i incrementant aquestes xifres, l’Agència Catalana de Turisme, a través del seu Centre de Promoció Turística a Londres, ha endegat aquest any una estratègia per enfortir la promoció de segments concrets de l’oferta turística, a més del sol i platja o el turisme cultural i city breaks, que són els principals productes que consumeixen els turistes britànics que ens visiten.
Durant 2015, a més, el turisme familiar, el d’interior i de muntanya i el cicloturisme tindran un paper protagonista en les accions de promoció de l’ACT al mercat britànic.
Cal esmentar també d’altres productes emergents que s’hi potenciaran com ara el turisme de creuers i el sénior i destacar que el turista anglès aprecia l’ecoturisme, per tant la sostenibilitat medioambiental ha d’esdevenir un element diferenciador dintre de l’oferta turística catalana.
Empreses i institucions a l’estand de l’Agència Catalana de Turisme
Els visitants que s’acostin a l’estand català (EM1800) trobaran l’oferta de les nou marques turístiques (Costa Brava, Costa Barcelona, Barcelona, Costa Daurada, Terres de l’Ebre, Catalunya Central, Terres de Lleida, Val d’Aran i Pirineus) enguany, amb la presència destacada de Salou, i d’una vintena d’empreses i entitats:
Entitats de promoció turística
- Diputació de Barcelona
- Patronat de Turisme Costa Brava Girona
- Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona - Costa Daurada i Terres de l’Ebre
- Turisme de Barcelona
- Patronat Municipal de Turisme de Salou
Empreses/entitats
- Acave
- Across Spain DMC & Leisure Travel
- Advanced Leisure Services
- Aqua Hotel
- Avant Grup Coach & Car Services Barcelona
- Barcelona Boutique Hotels & Apartments
- Barcelona Guide Bureau
- Bravasol Viajes
- Circuit de Barcelona-Catalunya
- Evenia Hotels
- HTopHotels
- Miguel Torres
- Museu Nacional d’Art de Catalunya
- Perla Tours
- PortAventura
- Rafael Hoteles
- Sercotel
- Serhs Tourism
- Sport and Leisure Barcelona Salbcn