• Els centres assistents han reflexionat i intercanviat experiències al voltant l’ensenyament i l’aprenentatge de les llengües en l’àmbit escolar
foto petita
Un total de 152 centres de primària, secundària i formació professional han participat en la I Trobada Pedagògica adreçada als centres que formen part del Grup d’Experimentació per al Plurilingüisme (GEP). L’acte ha tingut lloc al CaixaForum durant el matí, inaugurat pel secretari de Polítiques Educatives del Departament d'Ensenyament, Joan Mateo.
 
La jornada és un espai d’intercanvi d’experiències i de reflexió al voltant del plurilingüisme i del paper de les llengües a l’escola. Forma part del de l’estratègia per definir el Marc per al Plurilingüisme, un dels objectius de Govern a favor de l’èxit escolar i a l’assoliment dels objectius d’Europa 2020. Entre els principals objectius, destaca consolidar el català, garantir el domini equivalent de les dues llengües oficials a l’acabar l’ensenyament obligatori, incrementar l’ús i el coneixement de diverses llengües estrangeres, i afermar les llengües d’origen de l’alumnat nouvingut.
 
Els centres participants a l’experiència GEP han rebut formació específica, tant per als equips directius amb qüestions organitzatives i de gestió curricular com per als docents, en aquest cas amb formació metodològica per treballar a l’aula.
 
Durant la jornada han tingut lloc ponències de caràcter teòric sobre l’enfocament plurilingüe dels centres educatius i l’elaboració de projectes i materials, i alguns centres que van iniciar l’experimentació l’any passat han presentat públicament els seus projectes i l’aplicació en els centres respectius.
 
 
14 de novembre de 2014