Empresa i Treball

TURISME

La Generalitat organitza més de 800 cites comercials entre empreses catalanes i professionals internacionals del turisme de negocis a la fira EIBTM de Barcelona

query_builder   18 novembre 2014 15:00

event_note Nota de premsa

TURISME

La Generalitat organitza més de 800 cites comercials entre empreses catalanes i professionals internacionals del turisme de negocis a la fira EIBTM de Barcelona

L'estand de l'ACT

  • El Catalunya Convention Bureau (CCB), de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), participa a l’edició d’enguany de l’EIBTM que té lloc a Barcelona del 18 al 20 de novembre.  
  • 35 empreses i entitats catalanes acompanyen el CCB en aquesta cita professional de referència internacional en el segment del turisme de reunions. 
  • L’any 2013, 1,6 milions de turistes van visitar Catalunya per assistir a fires, congressos o reunions de feina, generant uns ingressos de 1.800 milions d’euros.
 
El director executiu de l’Agència Catalana de Turisme, Patrick Torrent, ha assistit avui a la inauguració de la fira EIBTM, que tindrà lloc del 18 al 20 de novembre en el recinte Fira Gran Via de Barcelona. L’Agència Catalana de Turisme (ACT), a través del Catalunya Convention Bureau (CCB), participa en aquest certamen, que és un referent internacional en el sector del turisme de negocis.
 
Sota el paraigües de l’ACT, 35 empreses i entitats catalanes del sector del turisme de negocis assisteixen a la fira amb l’objectiu de promocionar i comercialitzar la seva oferta entre els més de 15.000 compradors internacionals que visiten cada any aquest certamen. En aquest sentit, cal destacar que tant el Catalunya Convention Bureau de l’ACT com les empreses i entitats coexpositores assisteixen a la fira amb més de 800 cites comercials ja agendades.
 
Així, està previst que el Catalunya Convention Bureau es reuneixi amb el Chiba, Convention Bureau de Japó, per cercar sinèrgies i parlar de possibles col·laboracions futures. També hi ha agendada una reunió amb nou executius del Servicio Brasileiro de Apoio as Micro e Pequeñas Empresas (SEBRAE), interessats en conèixer les iniciatives relacionades amb el turisme de negocis a Catalunya. A més, estan previstes diferents reunions amb organitzadors internacionals d’esdeveniments estratègics en el sector del turisme de reunions per negociar tarifes i condicions especials de cara al 2015 tant per a l’Agència Catalana de Turisme com per als membres del Catalunya Convention Bureau.
 
Però al marge de les cites comercials, l’ACT ha preparat diverses presentacions de la destinació Catalunya, a les quals està previst que assisteixen uns 135 compradors internacionals.
 
Així mateix, el 19 de novembre, una hora abans que l’EIBTM obri les seves portes, el Catalunya Convention Bureau oferirà un esmorzar de feina a una vuitantena de professionals internacionals, amb els quals a més es durà a terme una acció de dinamització comercial. L’objectiu d’aquest esmorzar és presentar Catalunya com una destinació ideal per a convencions, reunions i viatges d’incentius, i fomentar les relacions comercials entre les empreses del sector turístic català i els operadors internacionals assistents a l’acte.
 
Paral·lelament, quatre dels cellers coexpositors oferiran un tast de vins i caves, ja que en el marc del Programa Enoturisme Catalunya, un dels objectius d’aquest any és potenciar l’enoturisme com una oferta complementària de gran atractiu per al sector del turisme de reunions.
 
 

Estand Catalunya Convention Bureau - Pavelló 1 estand B60
 
  • Tres presentacions diàries a les 12.00, 14.30 i 15.30: “Catalunya, destinació de turisme de reunions”
  • Esmorzar – acció de dinamització comercial. Dimecres 19 de novembre a les 8.30.
  • Programa de tasts de vins i cava:
                 Dimarts, 18 de novembre – A les 11.00 a càrrec de Freixenet i a les 16.30 a càrrec de Segura Viudas
                 Dimecres, 19 de novembre – A les 11.00 a càrrec de Torres
                 Dijous, 20 de novembre – A les 11.00 a càrrec de Codorniu
 
 
L’estand de l’ACT compta també amb un mòdul de realitat virtual que, mitjançant unes ulleres, permetrà als visitants viure diverses experiències que es poden realitzar a Catalunya, com llançar-se amb paracaigudes a Empuriabrava, fer de casteller a Montserrat o assistir a un partit del Barça al Camp Nou.
 
Cal destacar que posteriorment a la fira, del 20 al 23 de novembre, l’Agència Catalana de Turisme ha organitzat un viatge de familiarització amb 12 operadors internacionals, 7 d’ells procedents del mercat rus. L’objectiu d’aquest viatge és que aquests possibles compradors coneguin l’oferta que les Terres de Lleida i la Val d’Aran poden oferir al segment del turisme de reunions per organitzar fires, convencions i viatges d’incentius en el seu territori.
 
El Catalunya Convention Bureau de l’ACT, amb més 130 empreses especialitzades del sector adherides, té com a objectiu promocionar, comercialitzar i  posicionar Catalunya com a destinació de referència en l’àmbit de les reunions, congressos, convencions i incentius.
 
Coexpositors a l’estand de l’Agència Catalana de Turisme
  1. Across Spain DMC
  2. Amfivia Outdoor Events Managment SL
  3. Aran Natura Convention Bureau
  4. Avant Grup Coach & Car Services Barcelona
  5. Baix Llobregat. Meetings & Events in Barcelona
  6. Barcelona Golf
  7. Best Hotels
  8. Blai Limousines SL
  9. By You Barcelona
  10. Catering Sensacions
  11. Circuit de Barcelona – Catalunya
  12. Codorniu
  13. Costa Brava Girona Convention Bureau
  14. Costa Daurada Convention Bureau
  15. Evenia Hotels
  16. Events and Travel Barcelona
  17. Freixenet
  18. Girona Conference Centre – Palau de Congressos de Girona
  19. HCC Hotels – HCC Ciutat de Berga
  20. Hotel 1898 – Núñez i Navarro Hotels
  21. Hotel-Hostal Sport
  22. Lleida Event & Convention Bureau
  23. Lloret Convention Bureau
  24. Miguel Torres
  25. Passion Events
  26. PortAventura Bussiness & Events
  27. RENFE-SNCF en coopération
  28. Segura Viudas
  29. Serhs Hotels
  30. SITevents
  31. Sitges Convention Bureau
  32. SOL-V.I.P Travel
  33. Tarragona Convention Bureau
  34. Terramar Group
  35. Turispad
Catalunya, destinació privilegiada per al turisme de reunions
 
L’any 2013, més de 1,6 milions de turistes van visitar Catalunya per assistir a fires, congressos o reunions de negocis. Els principals mercats emissors van ser França (19,8%), Països Nòrdics (17%), Regne Unit (11,4%), Alemanya (10,9%), Itàlia (7,2%) i Països Baixos (4,6%).
 
Pel que fa a la despesa, aquests turistes van generar uns ingressos de més de 1.800 milions d’euros, sent els turistes de França els que més van gastar (12,7%), seguits per Regne Unit (9%), Alemanya (8,9%), Països Nòrdics (6,6%), Itàlia (5,2%) i Països Baixos (3,6%).
 
Segons l’última classificació de l’Associació Internacional de Congressos i Convencions (ICCA), Barcelona va ser al 2013 la ciutat del món que va atraure més participants en congressos, amb un total de 122.877 delegats. Amb 179 esdeveniments organitzats, la capital catalana se situa en la quarta posició del rànquing mundial, per darrere de París, Madrid i Viena.
 
 
 
 
 
 
 

1  

Fitxers adjunts

L'estand de l'ACT a la fira

L'estand de l'ACT a la fira
JPG | 1222

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia