• La carretera, d’uns 12 quilòmetres de longitud, permetrà evitar el trànsit de pas per l’interior dels nuclis urbans i millorar la mobilitat i la seguretat viària
 
  • El cost de l’obra s’estima en 56,4 MEUR
 
Variant Vallbona d'Anoia i Piera
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha iniciat el procés d’informació pública de l’estudi informatiu i de l’estudi d’impacte ambiental de la variant de la B-224 al seu pas per Piera i Vallbona d’Anoia. Aquesta actuació, que permetrà evitar el trànsit de pas per l’interior dels nuclis urbans, comporta una inversió en les obres estimada en 56,4 MEUR.
 
La B-224 és una carretera de la xarxa bàsica de la Generalitat que discorre des de Martorell a Masquefa, Piera i Vallbona d’Anoia, on connecta amb la C-15 (eix Diagonal). En el seu tram final, travessa el nucli urbà de Piera i el de Vallbona d’Anoia i, per tal de millorar la mobilitat i la seguretat, el Departament de Territori i Sostenibilitat ha previst la construcció d’una variant conjunta, de la qual, l’any 2010 es va construir un tram per a connectar la B-224 amb la B-231 i evitar el pas pel nucli de Piera dels camions que s’adreçaven cap a l’abocador de Can Mata.
 
La variant que ara s’impulsa té una longitud d’11,7 quilòmetres, des de la intersecció de la B-224 amb la BV-2241 (carretera a Sant Sadurní d’Anoia), al terme de Piera, i finalitza prop de l’enllaç existent de la C-15, a Vallbona d’Anoia. La carretera tindrà una amplada de 10 metres, amb dos carrils de circulació de 3,5 metres i dos vorals d’1,5 metres, cadascun. Al llarg del seu recorregut, comptarà amb sis enllaços, cinc dels quals a diferent nivell, per a connectar la nova variant amb els nuclis habitats i la vialitat de l’entorn.
 
En el traçat de la variant, podem distingir aquests trams:
 
Ø  La variant s’inicia a l’encreuament amb la BV-2241, poc abans de la urbanització de Can Bonastre. En aquest punt, es formarà un enllaç a diferent nivell (enllaç de Can Bonastre), constituït per un pas sota el tronc de la carretera i una rotonda a cada costat. A continuació, la variant segueix pel corredor de pas de la carretera actual, si bé amb un nou traçat. Aquest tram, d’uns 3 quilòmetres, s’acaba en un segon enllaç (Piera sud), format per un pas sota el tronc i una rotonda a cada costat. La rotonda del costat oest correspondrà a una ja existent.
 
Ø  A partir d’aquest enllaç, la variant, segueix durant 1,5 quilòmetres el traçat del vial de connexió B-224/B-231 construït l’any 2010. A l’extrem nord d’aquest, es preveu un nou accés (enllaç dels Hostalets), format per un pas inferior sota el tronc i una rotonda a cada costat. La rotonda est aprofita la rotonda situada al final del vial construït l’any 2010.
 
Ø  En el tram següent d’uns 3 quilòmetres, la variant fa un traçat nou que incorpora a la part central un enllaç, Piera nord, format per un pas sota el tronc i una rotonda a cada costat
 
Ø  El tram final, de més de 4 quilòmetres, segueix el corredor de pas de la carretera actual, sense aprofitar la mateixa carretera en no tenir els paràmetres adients. Es preveu un enllaç (Vallbona est), que dóna accés al nucli de Vallbona d’Anoia. L’enllaç estarà format per un pas sobre el tronc i una rotonda a cada costat del tronc.
 
La variant finalitza en una gran rotonda a nivell, situada a prop de l’enllaç existent de la C-15. Aquesta rotonda, que correspon a l’accés Vallbona sud, tindrà un diàmetre de 56 metres.
 
Les principals estructures previstes  corresponen a un viaducte de 100 metres de longitud sobre la riera seca i un altre viaducte de 60 metres sobre la riera de Ca n’Aguilera. A més, cal remarcar les estructures que formen part dels enllaços, així com diversos passos superiors o inferiors per donar continuïtat a camins locals. En aquest sentit, s’inclou un pas sota la línia del ferrocarril que tindrà 85 metres de longitud.

1  

Imatges

Mapa futura variant

Mapa futura variant 325

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 95