Pelegrí i Estanyol amb el representants de les confraries
Pelegrí i Estanyol amb el representants de les confraries
L’objectiu és que el consumidor final identifiqui els productes de la nostra costa i les llotges catalanes
 
A principis del 2015 el Departament també presentarà un dossier tècnic i s’està treballant en un Pla estratègic de la comercialització
 
El conseller d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural, Josep Maria Pelegrí, ha presidit la cloenda de la presentació de l’estudi ‘L’evolució econòmica de les llotges de la costa gironina’, elaborat per la Universitat de Girona (UdG) per encàrrec de la Federació Territorial de Confraries de Pescadors de Girona.
 
Aquest estudi analitza l’evolució ecònomica  de les llotges gironines (Llançà, el Port de la Selva, Roses, l’Escala, Palamós, Sant Feliu de Guíxols i Blanes) durant els últims vint anys i compara els resultats amb l’evolució del conjunt del sector a Catalunya. L’objectiu no és només veure l’evolució, sinó detectar on són els problemes de comercialització per poder dibuixar el full de ruta a seguir per tal de millorar la comercialització del peix.
 
L’informe, finançat per CaixaBank, ha estat dirigit per la professora d’Economia de la Universitat de Girona, Anna Garriga, guardonada per la Generalitat amb la Medalla de la Pesca Catalana pel seu treball en diversos estudis de diagnòstic al voltant dels processos de comercialització del peix realitzats des de l’any 2002.
 
Durant la cloenda, el conseller Pelegrí ha explicat que la rendibilitat econòmica del sector pesquer no segueix una trajectària positiva en els últims anys. “L’evolució a l’alça dels preus del peix, fruit d’una caiguda de les captures, no ha estat suficient per mantenir estables els ingressos reals d’un sector que ha canviat la composició de la seva flota, ha vist incrementat els costos de sortir a pescar pel preu dels carburants, i pateix un greuge en el repartiment estatal del Fons de Pesca per al període 2014-2020”, ha dit el conseller.
 
moment de l'acte
moment de l'acte
No obstant això, segons Pelegrí, podem corregir aquesta “tendència negativa” a través d’introduir canvis en la comercialització de peix a les llotges i amb la innovació. Precisament l’estudi presentat avui fa una gran incidència en el punt de la comercialització.
 
En aquest sentit, el conseller ha explicat que el treball avui presentat crea sinergies amb el que s’està desenvolupant des del Departament, com ara les conclusions i el debat sobre l’anàlisi DAFO sobre la comercialització dels productes de la pesca i l’aqüicultura catalana. Un DAFO elaborat amb tot el sector (pescadors, majoristes, peixaters, consumidors, universitat...) que esdevé el punt de partida per a l’elaboració d’un dossier tècnic que es presentarà a principis del 2015 i d’un Pla estratègic de la comercialització dels nostres productes de la mar.
 
També s’està treballant en l’etiqueta única, que permetrà que el consumidor final identifiqui els productes de la nostra costa i de les nostres llotges. S’està estudiant amb el sector la viabilitat d’implementar un codi QR que ofereixi més informació sobre la traçabilitat i promocioni el treball de les llotges i els productes de la costa catalana.
 
Finalment, el conseller ha dit que per anar més enllà i ser competitius en el futur, “cal actuar, moure’ns, fer coses diferents”. Estudis com el presentat avui mostren que “el sector té ganes d’emprendre, de posicionar-se de cara el futur. Aquesta és l’actitud que cal tenir”.
 
També ens podeu seguir a través de facebook.com/agriculturacat i twitter.com/agriculturacat

2  

Fitxers adjunts

foto1

foto1
JPG | 1920

foto2

foto2
JPG | 1842