- El certament premia la realització de vídeos, per part de joves d’entre 14 i 18 anys, que promocionin la lectura d’obres literàries
- Hi ha hagut premis pel millor booktrailer, pel millor guió, pel més creatiu i també pels més votats pel públic.

Les obres Aloma, El Hòbbit, Pedra de tartera, A fer punyetes! i Ciutats de paper han guanyat els premis de la 2a edició del concurs de booktrailers, adreçat als joves de 14 a 18 anys, que ha organitzat el Departament de Cultura a través del Servei de Biblioteques i l’empresa Bookmovies. Al concurs han participat equips d’un màxim de 4 persones i s’hi ha premiat el millor booktrailer, millor guió, el més creatiu i també el més votat pel públic.
En aquesta segona edició els guanyadors han estat :
Millor booktrailer: Aloma de Mercè Rodoreda
Fet per Oriol Doménech i Pau Blanco, de Vic i que tenen 16 anys. Ho van fer com a treball de classe animats per la seva professora de llengua catalana.
Millor creativitat: El Hóbbit de J.R.R. Tolkien
Fet per Arnau Sant, Miquel Sierra i Julen Isasi, són amics i van a l’institut La Sedeta del barri de la Sagrada Família de Barcelona. Tenen 14 anys. Per fer la producció, s’han desplaçat al Pirineu i a la Biblioteca de Catalunya.
Millor guió: Pedra de tartera de Maria Barbal
Fet per Marta Bermúdez i Zoe Alabart, de Santa Eulàlia de Riuprimer i que tenen 15 anys. Al seu institut, han treballat l’obra com a llibre de lectura obligatòria.
Premi del públic, ex-aequo a:
A fer punyetes! de Llorenç Capdevila.
Fet per Andreu Soler, Galdric Puig, Elisabet Buixadera i Marc Moreno, són de Santpedor i tenen 14 i 15 anys. Fan teatre a Manresa com a afició. S’han constituït com a “productora juvenil”: Petxina Productions. El seu professor és l’autor del llibre, i apareix al booktrailer fent un ‘cameo’.
Ciutats de paper de John Green.
Fet per Paula Balcells, Jan Ot Piña, Mar de Sousa Soares i Ariadna Gegúndez, que pertanyen al club de lectura Menjamots de la biblioteca de Cardedeu. És el segon any que es presenten i aquest cop guanyen.
Els premis consistien en lectors d’e-books, visites al diari el Periódico , entrades per a la Filmoteca de Catalunya i lots de llibres.
Un booktrailer és un petit vídeo publicitari que presenta un llibre de manera que capti l’interès de lector, amb l’ús de qualsevol tècnica audiovisual, des d’actors i rodatge fins a videoanimacions.
El concurs de booktrailers és una iniciativa organitzada pel Departament de Cultura a través dels Servei de Biblioteques, amb la col·laboració de l’empresa Bookmovies i amb el suport de del Gremi de Llibreters de Catalunya.
Aquest concurs té per objectiu promoure la lectura entre els adolescents i joves, millorar la relació i els serveis de les biblioteques públiques envers aquest públic, i fomentar el desenvolupament d’habilitats digitals, creatives i de participació dels joves lectors.
Els participants han realitzat un booktrailer d’una durada màxima de 90 segons, per mostrar de manera breu i visual l’atmosfera d’un llibre, sense seguir-ne la trama completa ni el desenllaç, de manera que se suggereixi i es generi interès del lector per llegir aquest llibre.
En aquesta edició, hi ha col·laborat també la Filmoteca de Catalunya, el Consell del llibre Infantil i Juvenil (Clijcat), el diari el Periódico, l’empresa Munich, Adolescents.cat i 9 editorials: Algar Editorial, Cruïlla, Destino, Edebé, Everest, La Galera, Maeva, Montena i Roca Editorial i té com a partners Videolean, Webbambu i Spread.
Les biblioteques participants han estat:
POBLACIÓ
|
BIBLIOTECA
|
Nº EQUIPS
|
Barcelona
|
Biblioteca Jaume Fuster
|
19
|
Barcelona
|
Biblioteca Esquerra de l'Eixample - Agustí Centelles
|
10
|
Mataró
|
Biblioteca Pompeu Fabra
|
8
|
Vic
|
Biblioteca Joan Triadú
|
4
|
Barberà del Vallès
|
Biblioteca Esteve Paluzie
|
2
|
Barcelona
|
Biblioteca Fort Pienc
|
2
|
Vilanova i la Geltrú
|
Biblioteca Joan Oliva i Milà
|
2
|
Barcelona
|
Biblioteca Les Corts - Miquel Llongueras
|
2
|
Cardedeu
|
Biblioteca Marc de Vilalba
|
2
|
Balaguer
|
Biblioteca Margarida de Montferrat
|
2
|
Barcelona
|
Biblioteca Sagrada Família
|
2
|
Mataró
|
Biblioteca Antoni Comas
|
1
|
El Prat de Llobregat
|
Biblioteca Antonio Martín
|
1
|
Barcelona
|
Biblioteca Barceloneta - La Fraternitat
|
1
|
Barcelona
|
Biblioteca Camp de l'Arpa - Caterina Albert
|
1
|
Tiana
|
Biblioteca Can Baratau
|
1
|
Badalona
|
Biblioteca Can Casacuberta
|
1
|
Barcelona
|
Biblioteca Can Rosés
|
1
|
Igualada
|
Biblioteca Central d'Igualada
|
1
|
Sant Cugat del Vallès
|
Biblioteca Central Gabriel Ferrater
|
1
|
Reus
|
Biblioteca Central Xavier Amorós
|
1
|
Barcelona
|
Biblioteca Clarà
|
1
|
Sant Fruitós de Bages
|
Biblioteca de Sant Fruitós de Bages
|
1
|
Terrassa
|
Biblioteca del Districte 6
|
1
|
Barcelona
|
Biblioteca El Carmel - Juan Marsé
|
1
|
Figueres
|
Biblioteca Fages de Climent
|
1
|
Sant Esteve de Palautordera
|
Biblioteca Ferran Soldevila
|
1
|
Barcelona
|
Biblioteca Ferrer i Guàrdia
|
1
|
Barcelona
|
Biblioteca Guinardó - Mercè Rodoreda
|
1
|
Premià de Dalt
|
Biblioteca Jaume Perich i Escala
|
1
|
Vidreres
|
Biblioteca Joan Rigau i Sala
|
1
|
Santa Coloma de Farners
|
Biblioteca Joan Vinyoli
|
1
|
Barcelona
|
Biblioteca Josep Roca i Bros
|
1
|
Llagostera
|
Biblioteca Jullià Cutiller
|
1
|
Canet de Mar
|
Biblioteca P.Gual i Pujadas
|
1
|
Santpedor
|
Bibilioteca Pare Ignasi Casanoves
|
1
|
Cassà de la Selva
|
Biblioteca Pública de Cassà de la Selva
|
1
|
Lleida
|
Biblioteca Pública de Lleida
|
1
|
Sort
|
Biblioteca Pública de Sort
|
1
|
Bescanó
|
Biblioteca Salvador Allende
|
1
|
Barcelona
|
Biblioteca Torres de l’Aldea
|
1
|
Podeu obtenir més informació del concurs a través del següent enllaç: