• Les dues empreses firmen un acord per instal·lar a les estacions màquines d’entrega automàtica de paquets mitjançant un codi de recollida.
  • La instal·lació d’aquests terminals, un projecte pioner a tot l’Estat, certifica la clara aposta d’FGC per estendre el concepte “smart” a tota la seva gestió ferroviària posada al servei de l’usuari.
Signatura conveni

El president d'FGC, Enric Ticó, i el president de Correos, Javier Cuesta, han signat avui un conveni de col·laboració amb l'objectiu d'instal·lar a les estacions d'FGC cinc màquines de lliurament automàtic de paqueteria denominades CityPaq.

Aquests terminals d’entrega oferiran als usuaris la possibilitat de tenir accés als paquets durant les hores d'obertura de les estacions els set dies de la setmana. En una primera fase, les màquines de paqueteria s'instal·laran a les estacions de Pl. Catalunya, Provença, Sarrià, Sant Cugat i Pl. Espanya.

Les màquines d'entrega disposaran de fins a 80 compartiments de diferents mides adaptables al volum dels paquets i, a més, comptaran amb tots els requisits de seguretat i estaran adaptades per a l'ús de persones amb mobilitat reduïda.

Alguns dels grans avantatges d'aquest servei són oferir als usuaris una major franja horària per recollir els seus enviaments, més intimitat, una accés més fàcil i un funcionament senzill.

A partir del primer trimestre del 2015, els clients de Correus que escullin alguna de les estacions d'FGC com a punt de lliurament en el moment de realitzar la seva compra mitjançant alguna de les botigues online rebran un missatge amb un codi de recollida i indicant que tenen a la seva disposició el paquet. A partir d'aquest moment, el client tindrà un termini de 3 dies per recollir el paquet utilitzant el codi que haurà rebut prèviament.

Les dues entitats s'uneixen en aquest projecte pioner a tot l’Estat per facilitar així la vida als seus usuaris augmentant la seva proposta de valor en una aposta clara per la innovació i l'impuls del comerç electrònic a Espanya.


Per a Correos suposa un pas més per convertir-se en impulsor de l'e-commerce a Espanya, generant més confiança per totes les parts que intervenen en el procés de compra i diluint moltes de les barreres que existeixen avui en dia a l'hora de fer-la efectiva.

Un pas més per la consolidació del concepte "smart train"

Per a FGC, la instal·lació d'aquests terminals de lliurament és una mostra més de l'aplicació del concepte "smart" en la gestió d'FGC com a estratègia transversal i factor de dinamització, i un valor afegit al servei que ofereix als seus clients.

El concepte "smart train" agrupa el conjunt d'iniciatives i solucions posades al servei de l'usuari per aconseguir una gestió ferroviària intel·ligent aplicant la tecnologia i la innovació.

1  

Imatges

Fotografia

Fotografia 314

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 309