El director general d’Agricultura i Ramaderia del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural (DAAM), Miquel Molins, i el president del Consell Català de la Producció Integrada, Eliseu Muní, han presentat avui, a Lleida, la campanya de Nadal de promoció dels productes emparats sota la denominació de Producció Integrada, i en especial per a incentivar el consum de pera i poma produïts sota aquesta denominació.
La campanya, que es durà a terme els dies 5, 6, 19 i 20 de desembre vinents en 26 establiments de les cadenes PlusFresc, Carrefour i Casa Pairal, se centra particularment en la promoció d’aquestes fruites però a la vegada procura explicar també el significat de la producció integrada, que és el sistema de producció “a mig camí” entre la producció ecològica i la convencional, fomentant l’ús de mètodes alternatius a la lluita química.
La campanya ha de servir per a reforçar el missatge que durant els dies previs a les festes de Nadal la gran afluència de gent als centres comercials i als centres d’alimentació suposa una molt bona oportunitat per a promocionar els productes de producció integrada.
El president del CCPI, Eliseu Muní, ha remarcat que “la Producció Integrada s’està posicionant cada vegada més com una alternativa real i factible a la producció convencional i això obre molt bones expectatives a la projecció de futur d’aquest tipus de producció”.
Aquest és el segon acte de promoció que enguany realitza el Consell Català de la Producció Integrada a les terres de Lleida, atès que l’estiu passat es va dur a terme, també a la capital lleidatana, un acte de promoció en col·laboració, en aquella ocasió, amb la cadena Carrefour. En aquest sentit, Miquel Molins ha destacat que “actes com aquests demostren l’empenta i les ganes amb les que des del Consell s’està mirant de projectar aquest sistema entre els consumidors i la bona predisposició de les cadenes comercials com les que hi col·laboren, a les que –ha dit- cal agrair aquesta complicitat”.
Les pomes i peres són dos dels productes que millor identifiquen la producció integrada, amb la marieta com a imatge reclam, i amb un fort arrelament amb la significació del que és la fruita catalana. A més, la seva procedència és d’entitats com el Grup Actel, la Cooperativa de Soses, Fruits de Ponent, Giropoma, Arilfrut, Nufri, Grup Fruiter Benissanet, Girona Fruits, Raimat, o Fruilar, la qual cosa, com ha remarcat el director general d’Agricultura i Ramaderia del DAAM, “és també una bona mostra del bon potencial de subministrament de les pomes i peres amb la marieta i de la sintonia amb què es pot treballar de manera conjunta entre la producció més propera i pròpia i les cadenes comercials implantades a Catalunya”.
També ens podeu seguir a través de facebook.com/agriculturacat i twitter.com/agriculturacat.
3