·        L’Agència Catalana de Turisme de la Generalitat coorganitza aquest congrés mundial que portarà a la destinació 800 bloguers de viatges, escriptors de mitjans virtuals i creadors de continguts d’arreu del món que contribuiran a posicionar les destinacions catalanes als mitjans digitals.

·        La Costa Brava és l’única destinació del món que acull dues edicions del congrés més important del món de bloguers de viatges.
 
El congrés TBEX Costa Brava Catalunya és una acció de promoció i comunicació digital impulsada i organitzada per l’Agència Catalana de Turisme de la Generalitat de Catalunya, pel Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona i per Lloret Turisme. Compta, també, amb la col·laboració i participació dels vuit consells comarcals gironins, Turisme de Barcelona, els patronats de turisme de Lleida, Tarragona i Barcelona, i el sector turístic privat, que amb anterioritat i posterioritat al congrés, oferiran als participants 20 programes complementaris d’activitats per donar-los a conèixer la destinació.
 
Del 30 d’abril al 2 de maig, 800 bloguers de viatges, escriptors de mitjans virtuals i creadors de continguts, es reuniran al Palau de Congressos Olympic de Lloret de Mar per assistir a conferències especialitzades sobre blogs de viatges i per compartir coneixements i experiències.
 
Aquest migdia diverses autoritats i representants del congrés han presentat a l’Ajuntament de Lloret de Mar les accions promocionals que es desenvoluparan paral·leles al congrés TBEX Costa Brava Catalunya i les xifres d’impacte a Internet que es preveuen assolir.
 
El director de l’Agència Catalana de Turisme de la Generalitat de Catalunya (ACT), Xavier Espasa, ha destacat que “la coorganització del TBEX Costa Brava Catalunya fa palès que un dels pilars fonamentals de l’estratègia de promoció de l’ACT és Internet i els canals digitals, raó per la qual l’any 2009 l’ACT ja va ser pionera en organitzar el primer viatge amb bloguers de Catalunya. Espasa ha explicat que l’Agència Catalana de Turisme va ser també un dels primers organismes turístics en utilitzar fórmules innovadores a Internet per promocionar l’oferta turística catalana. El passat mes de maig va convidar cinc-vídeo artistes de prestigi internacional perquè realitzessin cinc creacions per promocionar Catalunya a Vimeo i YouTube. I l’any 2012 va organitzar el primer viatge amb instagramers internacionals. L’acció va tenir tanta repercussió que ha estat imitada posteriorment per altres destinacions.
 
Per la seva banda, l’alcalde de Lloret de Mar, Romà Codina, ha manifestat que “avui en dia les opinions de tercers a les xarxes són les més valorades; aquests bloguers són prescriptors amb molts seguidors i és per tant una gran oportunitat poder acollir-los a la nostra vila.
 
El vicepresident de la Diputació de Girona i del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Miquel Calm, ha comentat que “és un orgull i una responsabilitat molt grans tornar a acollir aquest esdeveniment congressual a la demarcació perquè ens permet exposar els nostres valors als principals opinadors i prescriptors de viatges del món digital amb el risc que els agradem o desagradem”. Calm ha afegit que des del Patronat sempre es busquen les fórmules més eficients i rentables per fer promoció i difusió turística dels productes i serveis turístics de les destinacions gironines, i que TBEX és actualment una magnífica plataforma on fer-ho, alhora que un repte volgut i compartit entre les entitats públiques i l’empresariat.
 
El propietari de l’empresa NMX Events, organitzadora del congrés, Rick Calvert, ha anunciat que enguany, com a novetat, el TBEX ha convidat a 50 escriptors de viatges de la Society of American Travel Writers. I ha volgut destacar que si el congrés torna a realitzar-se per segon cop a Catalunya és gràcies “a la implicació i compromís del sector públic i privat amb aquest esdeveniment.
 
Finalment, el prestigiós i reconegut bloguer nord-americà, Gary Arndt, amb més de 1,1 milions de seguidors, ha destacat que “els bloguers a diferència dels mitjans tradicionals generen continguts no només per aquella setmana sinó de llarg recorregut i ha explicat que ell “encara comparteix continguts del seu primer viatge a Catalunya l’any 2011.
 
El Patronat de Turisme Costa Brava Girona fa cinc anys que es va iniciar en el camp de la promoció turística a través de les xarxes socials i mitjans digitals, essent una destinació pionera a Europa. Concretament, ja a l’any 2012, el Patronat de Turisme va impulsar, amb la col·laboració del sector públic i privat turístic de la demarcació, la primera edició de TBEX EU Costa Brava, a la ciutat de Girona, en la qual van participar 350 bloguers, que van generar un impacte a les xarxes socials de 147 milions d’impressions, i van arribar a 28 milions de persones de 63 països.
 
L’objectiu dels organitzadors del congrés és mobilitzar els bloguers i ajudar-los en la seva promoció i la millora de la seva feina, així com oferir suport a les empreses de relacions públiques i els professionals de la indústria per connectar amb els creadors de continguts i obtenir beneficis per a les seves marques i destinacions.
 

1  

Fitxers adjunts

Fotografia de grup de l'acte de presentació.

Fotografia de grup de l'acte de presentació.
JPG | 1310