Direcció General de Comunicació

GOVERN

El Govern crea la Comissió interdepartamental de transparència per coordinar totes les accions de l'Administració en aquest àmbit

query_builder   23 desembre 2014 15:20

event_note Nota de premsa

El Govern crea la Comissió interdepartamental de transparència per coordinar totes les accions de l'Administració en aquest àmbit

 
  • Just una setmana després de l’aprovació al Parlament de la Llei de transparència, el Govern posa en marxa tot el que se’n deriva per tenir-ho tot a punt quan entri en vigor
 
  • La transparència i l’accés de la ciutadania a la informació pública és un eix fonamental de tota l’acció política i un valor que ha d’impregnar i regir el funcionament de l’Administració de la Generalitat
 
El Govern ha aprovat la creació de la Comissió Interdepartamental de Transparència i Accés a la Informació Pública, un òrgan col·legiat que s’encarregarà de definir i coordinar les estratègies dels diferents departaments i òrgans de la Generalitat en aquesta matèria.
 
Tot just una setmana després de l’aprovació al Parlament de la Llei de transparència, accés a la informació pública i bon govern, el Govern ja posa en marxa tots els tràmits que permetran desenvolupar la norma amb plenitud, un cop entri en vigor, d’aquí a 6 mesos. Les funcions principals de la Comissió interdepartamental seran aprovar les estratègies en matèria de transparència i accés a la informació pública, coordinar la seva aplicació en el marc de l’Administració de la Generalitat i vetllar per la implementació i el desenvolupament de la normativa. La Comissió garantirà la coordinació necessària entre els diferents òrgans i departaments en aquest àmbit.
 
Adscrita al Departament de la Presidència, la Comissió la presidirà la consellera de Governació i Relacions Institucionals, i estarà integrada pel secretari de Govern, com a vicepresident primer; el secretari general de Governació i Relacions Institucionals, com a vicepresident segon; els secretaris generals de la resta de departaments del Govern; el secretari de comunicació; i els titulars de la Secretaria d’Administració i Funció Pública, la Direcció del Programa de Polítiques de Transparència, l’Oficina del President i Coordinació Interdepartamental, la Direcció general d’Atenció Ciutadana i Difusió, la Direcció general de Funció Pública, i l’Oficina per al Desenvolupament de l’Autogovern
 
Aquesta legislatura el Govern ha executat les accions recollides al document 51 Propostes i reflexions en matèria de transparència i regeneració democràtica elaborat pel president de la Generalitat a partir de les dues cimeres per a la regeneració democràtica celebrades al Palau de la Generalitat el febrer de 2013. L’Executiu ha endegat iniciatives com la creació del web www.transparencia.gencat.cat, que des de juliol de 2013 és el portal únic corporatiu de publicitat activa de la Generalitat amb continguts relacionats amb els alts càrrecs, les retribucions i les dietes i el seguiment de l’acció pública i la gestió econòmica del Govern, o la creació del Programa de polítiques de transparència, impulsat el novembre de 2013.
 
De fet, la transparència i l’accés de la ciutadania a la informació pública és un eix fonamental de tota l’acció política i un valor que ha d’impregnar i regir el funcionament de l’Administració de la Generalitat, que ja recull el Pla de Govern 2013-2016.
 
L’Estatut d’autonomia de Catalunya estableix en el seu preàmbul que tots els poders públics estan al servei de l’interès general i dels drets de la ciutadania i disposa,  en l’article 71.4, que l’Administració de la Generalitat ha de fer pública la informació necessària perquè la ciutadania en pugui avaluar la gestió.
 
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia