• L’Agència Catalana de Turisme (ACT) compta més de mig milió de seguidors a les seves xarxes socials que promocionen el turisme a Catalunya.
• El Facebook de l’ACT reuneix gairebé 470.00 seguidors, Twitter en té més de 52.000, més de 34.000 a Instagram, 2.300 a Google+ i més de 1.885.000 de reproduccions a YouTube.
• L’Agència Catalana de Turisme ha estat també pionera en utilitzar fórmules innovadores a Internet per promocionar l’oferta turística catalana.
L’Agència Catalana de Turisme (ACT) tanca l’any 2014 entre les destinacions líders a les xarxes socials, en relació a les diferents destinacions europees amb característiques similars a Catalunya i que més pernoctacions reben segons l’índex Eurostat.
En total l’ACT compta amb més de mig milió de seguidors a les seves xarxes socials. El Facebook de l’ACT (http://www.facebook.com/catalunyaexperience) reuneix gairebé 470.000 seguidors, mentre que aquestes destinacions europees se situen en una mitjana de 200-250.000 seguidors; Twitter (http://twitter.com/catexperience) en té més de 52.000, i dobla la mitjana de la resta de destinacions; i Instagram (http://instagram.com/catalunyaexperience#) aglutina més de 550.000 fotografies etiquetades i més de 34.000 seguidors, mentre que la mitjana de les altres destinacions està en 3.500 seguidors. A aquestes xifres cal sumar les més de 1.885.000 reproduccions al canal Youtube (http://www.youtube.com/CatalunyaExperience), i els més de 2.300 seguidors i més de 1.270.000 vistes a Google+.
Xavier Espasa, director de l’Agència Catalana de Turisme, ha volgut destacar que “aquesta posició de lideratge és fruit d’un intens treball i d’una estratègia de promoció que té en Internet i els diferents canals digitals un dels seus pilars fonamentals”. I ha recordat que “l’ACT es va convertir en un dels organismes turístics pioners en la promoció a través de les xarxes socials quan al 2009 va inaugurar el Catalunya Experience”.
Espasa ha afegit que “aquest complet ecosistema de xarxes socials que s’autoalimenten entre elles fa que l’Agència Catalana de Turisme hagi esdevingut una forta prescriptora i generadora d’interès en Catalunya en el món 2.0”.
L’Agència Catalana de Turisme, pionera en la promoció turística a Internet
L’aposta de l’Agència Catalana de Turisme pels canals digitals no és d’ara. L’ACT ja va ser pionera en utilitzar fórmules innovadores a Internet per promocionar l’oferta turística catalana, quan al 2009 va organitzar un dels primers viatges de familiarització amb bloguers d’Europa. Posteriorment, al 2012, fou la responsable de portar una desena d’instagramers internacionals a Catalunya perquè promocionessin l’oferta turística catalana; l’acció va tenir tanta repercussió que va ser després imitada per altres destinacions.
Aquest any, la innovació en la promoció turística a través d’Internet ha seguit caracteritzant les accions de l’ACT. Així, el mes de maig l’Agència Catalana de Turisme va convidar a cinc-vídeo artistes de prestigi internacional perquè realitzessin cinc creacions per promocionar Catalunya a través de Vimeo i YouTube. El resultat han estat cinc vídeos de gran qualitat que es poden veure al canal YouTube del Catalunya Experience (https://www.youtube.com/playlist?list=PLA30l_dRpFOtiVHXwnnZTv-b9gfAzyyeN) des del passat mes de juny i que ja tenen més de 2 milions de reproduccions.
I seguint amb aquesta línia, al 2015 l’ACT coorganitzarà el congrés TBEX Costa Brava Catalunya, que del 30 d’abril al 2 de maig reunirà a Lloret de Mar 800 bloguers de viatges, escriptors de mitjans virtuals i creadors de continguts. L’objectiu d’aquesta trobada és que aquests bloguers coneguin Catalunya i la seva oferta turística i actuïn com a prescriptors de la mateixa entre els milions de persones que els segueixen.