La consellera Neus Munté i el director territorial de CaixaBanck a Barcelona, Jordi Nicolau
La consellera de Benestar Social i Família, Neus Munté, i el director territorial de Barcelona de CaixaBank, Jordi Nicolau Aymar, han presentat avui la nova campanya i les novetats del Carnet Jove per aquest 2015. Enguany el Carnet Jove arriba al seu 29è any d’implantació a Catalunya amb 528.894 titulars, una xifra que representa supera el rècord històric de l’any anterior i que suposa el 10% de tots els carnets joves expedits a Europa.
 
El Carnet Jove està adreçat a joves de 14 a 29 anys i facilita avantatges i descomptes en àmbits com la cultura, el turisme, la mobilitat, la salut, la formació, els esports, la tecnologia o el lleure. El Carnet Jove està gestionat pel Departament de Benestar Social i Família, a través de l’Agència Catalana de la Joventut, i compta amb el suport de “la Caixa”, que el distribueix en exclusiva.
 
4 de cada 10 joves el tenen
 
Actualment el Carnet Jove té un índex de penetració del 39’13%, un percentatge que ha augmentat mig punt respecte l’any passat. D’entre els joves de 18 a 25 anys, a més, gairebé 1 de cada 2 joves el tenen. Les Terres de l’Ebre són el territori amb més predomini del Carnet Jove, amb un 43’38%.
Altres dades estadístiques indiquen que les noies superen els nois en 7 punts entre els titulars del Carnet Jove, i que la meitat són carnets financers.
 
El Carnet Jove és el servei de titularitat pública més utilitzat per part dels joves catalans i, actualment, compta amb la col·laboració de 3.721 empreses i institucions, el nombre més alt fins ara. El seu preu és de 7,90 euros anuals.
 
Nova campanya publicitària
 
Aquest matí s’ha presentat la nova campanya publicitària amb anuncis per televisió, ràdio, internet i també a les xarxes socials. La cartellera i els anuncis que comencen a emetre’s avui segueixen el concepte “Generació Carnet Jove” que es va crear al 2013, i que incideix en la idea de pertinença dels titulars del carnet en una comunitat de gent jove que gaudeix de l’oci, la cultura o el turisme i que, a la vegada, comparteix uns valors i participa en iniciatives vinculades a la solidaritat o al respecte pel medi ambient.
                
L’espot de campanya s’ha elaborat amb 40 joves titulars del Carnet Jove, escollits en un càsting en què van participar més de 1.300 nois i noies.
 
Pack jove virtual, gran novetat
 
Amb l’eslògan “Nou Pack Jove Virtual. Viuràs sensacions úniques”, la campanya promociona l’aspecte més novedós d’aquest 2015, com és el Pack Jove virtual. Per primera vegada, els titulars podran fer ús d’aquest servei a través de l’aplicació mòbil del Carnet Jove, disponible gratuïtament a través de Google Play, Apple Sotre i del web del carnet. El nou Pack Jove Virtual, a més,  pretén facilitar i incrementar l’ús d’aquest servei i del Carnet Jove en general.
 
El Pack Jove, el servei del Carnet Jove més valorat i utilitzat pels titulars, inclou un total de 146 vals de descompte que estan valorats en més 2.500 euros. D’aquests, 67 vals són 2x1, 43 són descomptes del 50%, 25 són tarifes especials i 11 són vals de gratuïtat. Aquests avantatges inclouen àmbits com ara la pràctica de l’esquí, l’assistència a teatres, museus i esdeveniments esportius, l’allotjament turístic o el transport. Amb aquesta novetat, els joves podran fer ús del Pack virtual a través del mòbil, la tauleta o l’ordinador.
 
Els descomptes del Pack Jove s’afegeixen als més de 8.000 avantatges permanents i temporals dels quals podran gaudir els titulars aquest any. Els diferents àmbits dels avantatges són: cultura (16%), turisme i mobilitat (15%), salut (12%), formació (12%), esports (10%), tecnologia (8%) i lleure (4%), mentre que el 23% restant d’avantatges corresponen a d’altres àmbits.
 
L’APP del Carnet Jove també inclou des de l’any passat un servei de geolocalització que permet conèixer a l’usuari els avantatges i ofertes de què disposa a prop. El 2014, més de 60.000 usuaris van fer ús d’aquesta de l’aplicació mòbil del Carnet Jove.
 
Web més intuïtiva
 
A més del Pack Jove Virtual, el Carnet Jove també estrena web aquest 2015, que incorpora un nou disseny, millores de navegació, més interactivitat i un portal pels col·laboradors.
 
LKXA
 
“La Caixa” és l’entitat financera líder en aquest segment d’edat. Actualment té un milió i mig  de clients entre 14 i 25 anys, comptant amb una quota del 57,9% de penetració a Catalunya. “la Caixa” té una marca pròpia i diferenciada per als joves. Es tracta de LKXA, un programa dinàmic que aglutina totes les ofertes, en formació, cultura i oci així com els productes i serveis que es posen a disposició dels joves.
Més informació
 
 

1  

Fitxers adjunts

La consellera Neus Munté i el director territorial de CaixaBanck a Barcelona, Jordi Nicolau

La consellera Neus Munté i el director territorial de CaixaBanck a Barcelona, Jordi Nicolau
JPG | 1969