- El conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig, acompanyat del secretari d’Empresa i Competitivitat, Pere Torres, la directora general de Turisme, Marian Muro, i el director de l’Agència Catalana de Turisme, Xavier Espasa, han presentat avui la nova campanya amb l’objectiu de promoure la destinació catalana, principalment, als mercats domèstic, de proximitat espanyol i europeu.
- Enguany, la campanya es caracteritza per la participació de ciutadans, empreses i entitats que han volgut implicar-se en la promoció turística de Catalunya, així com de catalans de renom internacional, com els germans Roca –Joan i Jordi- i, de manera especial, el jugador del FC Barcelona, Xavi Hernández, i la nedadora Gemma Mengual.
- També cal destacar la col·laboració de Jaume Sisa qui, per primer cop, ha cedit els drets de la seva popular cançó “Qualsevol nit pot sortir el sol” per a una campanya publicitària. El tema, actualitzat i versionat en idiomes per a l’ocasió, és la banda sonora d’uns anuncis que conviden la gent a gaudir de tot el que ofereix Catalunya “com si fos casa seva”.
El conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig, acompanyat del secretari d’Empresa i Competitivitat, Pere Torres, de la directora general de Turisme, Marian Muro, i del director de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), Xavier Espasa, han presentat avui la campanya de promoció turística per aquest any “Catalunya és casa teva”.
El conseller ha destacat que “amb aquest eslògan volem reflectir la generositat, l’esperit d’acollida i el respecte per la diversitat de Catalunya i de la seva gent”, que conviden els visitants a descobrir un país ple d’activitats turístiques arreu del territori (costa, interior, muntanya, ciutats i pobles...). Els anuncis de la nova campanya promocional tenen com a objectiu principal mostrar el millor de la destinació perquè tothom en pugui gaudir “sentint-se com a casa”. Per potenciar aquest efecte d’acollida i hospitalitat, la Generalitat ha triat una cançó emblemàtica, el popular tema de Jaume Sisa “Qualsevol nit pot sortir el sol”, adaptada per a l’ocasió.
Amb 3,8 milions d’euros, aquesta campanya és la que, d’inici, compta amb una inversió més alta de les que s’han fet fins ara. Aquest esforç inversor es fa a nivell de difusió i també en creativitat. “Volem anar guanyant posicions de qualitat com a destinació turística –ha explicat el conseller Puig- i ho fem amb un missatge potent i amb gran projecció per generar el major impacte i notorietat possibles”. Està previst que a través de tots els elements que conformen la campanya s’aconsegueixin uns 400 milions d’impactes. Una part important d’aquesta inversió es fa en portals de venda de viatges en línia i d’operadors turístics europeus.
La campanya de la Generalitat vol reforçar els mercats domèstic, de proximitat espanyol i europeu, amb un èmfasi especial a Alemanya. Entre d’altres pautes, el Pla de Màrqueting turístic indica focalitzar esforços promocionals en el mercat alemany per raons diverses: perquè és el primer emissor de turistes del món i encara amb un gran potencial; i perquè el turista alemany té una forta cultura viatgera i un alt poder adquisitiu. En aquest sentit, aquest 2014, el nombre de turistes alemanys a Catalunya s’ha incrementat un 12,3% i la despesa un 20,1%.
Una campanya de tothom
Enguany, un punt rellevant de la campanya és la participació dels mateixos catalans. El conseller ha subratllat que “es tracta d’una campanya ambiciosa que ha estat possible gràcies a l’esperit de concertació del sector turístic català. Moltes de les imatges utilitzades provenen de particulars, empreses, entitats i associacions que han col·laborat en la promoció turística del país cedint les seves imatges de manera totalment desinteressada”. Gent que se senten orgullosos del seu país i que volen contribuir a mostrar-lo al món. Aquesta col·laboració continuarà a través de les seves aportacions a través de les xarxes socials del Catalunya Experience per fer créixer i enriquir encara més aquesta campanya de promoció turística.
A la col·laboració de la ciutadania, s’afegeix la implicació de catalans de renom internacional: els germans Roca, Joan i Jordi; el jugador del FC Barcelona, Xavi Hernández; i la nedadora Gemma Mengual. En el cas dels dos esportistes, protagonitzaran al llarg de l’any alguns dels anuncis de la nova campanya en els seus diferents formats (espots de televisió, internet, gràfiques, publicitat exterior...), tot convidant els turistes a venir a Catalunya on se sentiran “com a casa seva” i podran gaudir de múltiples experiències.
També cal destacar la col·laboració de Jaume Sisa qui, per primer cop, ha cedit els drets de la seva popular cançó “Qualsevol nit pot sortir el sol” per a usos publicitaris. El tema, actualitzat i versionat en idiomes per a l’ocasió, és la banda sonora de tots els elements audiovisuals que conformen la campanya.
La campanya, en els seus diferents formats de televisió, ràdio, premsa, publicitat exterior i presència en línia, es desenvoluparà al llarg d’aquest any 2015. Més de 60 localitzacions cobreixen la totalitat del territori i mostren la varietat d’experiències turístiques que es poden viure a Catalunya. A mida que avanci l’any, a més, s’aniran incorporant noves destinacions i productes en funció de les temporades.
En una primera fase, la campanya consta d’un espot genèric i un d’específic sobre destinacions d’interior i de muntanya. Els anuncis es difondran a través de cadenes de televisió, emissores de ràdio i a l’àmbit d’internet i les xarxes socials.
Destaca també la presència de Catalunya a portals d’oci i viatges i als canals de venda dels principals operadors turístics europeus.
Podeu visionar l'espot de la campanya aquí
Promoció específica de l’Any del Turisme Interior i de Muntanya
L’Agència Catalana de Turisme dedica aquest any 2015 a promoure el turisme d’interior i de muntanya. Per aquesta raó, la nova campanya inclou uns anuncis específics per promoure de manera especial aquesta part del territori.
Amb motiu d’aquest any temàtic, l’ACT organitzarà accions de comercialització i promoció específiques, i es farà un esforç important centrat en aquest producte i en tota l’oferta generada al seu entorn. De cara a la primavera, i com a iniciativa destacada, està previst que el centre de Barcelona aculli una acció de promoció i comercialització de l’oferta de turisme actiu, d’interior, de muntanya i d’enoturisme entre el públic de la capital catalana (locals, visitants i turistes).
Un dels objectius principals de la Generalitat de Catalunya en matèria turística és potenciar i promoure el turisme a les comarques d’interior, un territori privilegiat que disposa de recursos i propostes per a tots els públics. L’Agència Catalana de Turisme compta amb una llarga trajectòria en la promoció del turisme d’interior: a través del programa Pirineus (des del 2003), del desenvolupament i potenciació del turisme rural català i la categorització per espigues i, des de fa un any i mig , amb el programa Enoturisme Catalunya.
La celebració de l’Any del Turisme d’Interior i de Muntanya ha de contribuir a posicionar Catalunya com a destinació referent en turisme d’interior i de muntanya, amb l’objectiu d’ampliar el nombre de visitants tant de proximitat com de mercats internacionals, tot transformant en experiències turístiques la gran riquesa en recursos naturals i culturals existents en aquest territori.
Altres elements de la campanya
L’Agència Catalana de Turisme ha creat un microlloc específic al web catalunya.com i les xarxes socials (Catalunya Experience, perfil a Facebook i a Twitter, vídeos a Youtube i fotos a Flickr) esdevenen plataformes de promoció i sobretot canals de participació i d’interacció amb el públic.
La campanya també destacarà de manera especial la plataforma de comercialització en línia d’experiències a Catalunya bookexperience. La promoció de Catalunya es complementa amb anuncis al canal de televisió Eurosport durant els dies que es celebra el Roland Garros. La dimensió de l’esdeveniment i la cobertura europea del canal permeten arribar de manera massiva a una audiència molt important de persones que tenen interès en gaudir d’unes vacances a Catalunya.
En paral·lel a la part publicitària, l’ACT organitza al llarg de l’any d’altres accions promocionals com ara l’organització de viatges de familiarització i de premsa, les presentacions de l’oferta turística catalana i l’assistència a 45 fires tot assegurant d’aquesta manera la presència del sector turístic català a les principals trobades internacionals, entre les quals destaquen l’ITB de Berlín, la WTM de Londres, la MITT de Moscou, la Luxury Travel Market a Xina, Fitur a Madrid i l’EIBTM a Barcelona.
Quadre resum de la campanya 2015 “Catalunya és casa teva”
Mercats prioritaris
|
Catalunya, Espanya (especialment Madrid, Aragó, País Basc i País Valencià) i Europa (especialment Alemanya)
|
|
Mitjans gràfics
|
Premsa generalista i comarcal i revistes de viatges de públic final
|
|
Espots
|
TV i internet:
|
1 espot genèric d’1’50”
1 espot genèric de 45”
1 espot específic d’interior i de muntanya de 45”
2 versions reduïdes de 20” i 10”
|
Premsa:
|
6 models d’anuncis diferents en una primera fase que aniran ampliant-se amb nous productes i noves destinacions al llarg de 2015 en funció de l’època de l’any.
|
|
Localitzacions
|
61 localitzacions i més de 30 activitats diferents que cobreixen la totalitat del territori i la varietat d’experiències turístiques que es poden viure a Catalunya.
|
|
Presència on line
|
Xarxes socials, canals de venda d’operadors turístics, cercadors i portals de rutes, d’oci i viatges i de mitjans de comunicació.
|
|
Impactes
|
Més de 400 milions
|
|
Altres accions
|
Publicitat exterior (autobusos, centres comercials, lones publicitàries, opis...)
|
|
Durada de la campanya
|
2015
|
|
Agència de Publicitat
|
Clarà-Patrís
|
2