· L’Agència Catalana de Turisme (ACT), acompanyada d’empreses i institucions del sector turístic català, presenta a Fitur tota la diversitat d’experiències de l’oferta turística catalana.
· En el marc de FITUR, el conseller Felip Puig inicia avui el procés perquè Catalunya obtingui la certificació Biosphère, segell adscrit al Global Sustainable Tourism Council (GSTC) de la UNESCO, reafirmant així el compromís del Govern amb el turisme sostenible i responsable.
El conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig, ha inaugurat avui la presència catalana a FITUR, la fira internacional de turisme que tindrà lloc a Madrid del 28 de gener a l’1 de febrer. En aquest acte el conseller ha estat acompanyat pel secretari d’Empresa i Competitivitat, Pere Torres, la directora general de Turisme, Marian Muro, i el director de l’Agència Catalana de Turisme, Xavier Espasa.
Puig ha explicat que “Catalunya té una posició turística molt rellevant, és la primera destinació de l’estat Espanyol, primera a la Mediterrània i líder a Europa. La nostra ambició és ara ser capdavanters al món, no només en quantitat, sinó també en qualitat. Aquesta ha de ser la nostra aposta de país, del sector, dels professionals que hi treballen…Una aposta on Catalunya està fent esforços en consens i concertació amb el sector turístic català”.
L’Agència Catalana de Turisme (ACT) participa en aquesta fira amb un estand de més de 900 m2, on presenta tota la diversitat d’experiències de l’oferta turística catalana: vacances per gaudir de l'estil de vida mediterrani a la costa catalana, escapades per desconnectar, itineraris per descobrir un petit país amb una gran cultura, estades per gaudir de la natura, aventura muntanya i entorn rural, oportunitats per fer reunions diferents, viatges per gaudir d'una afició específica, etc. Les nou marques turístiques del territori català també presenten les seves novetats: Costa Brava, Costa Daurada, Terres de Lleida, Costa Barcelona, Paisatges Barcelona, Pirineus, Val d'Aran, Terres de l'Ebre i Barcelona.
Sota el lema de la nova campanya de publicitat, “Catalunya és casa teva”, l'estand es mostra com una típic llar catalana, amb les seves principals habitacions i una decoració molt acollidora.
En referència al nou eslògan de la campanya de promoció, Catalunya és casa teva, el conseller ha assegurat que, “a més de permetre fer una bona estratègia comercial, és una realitat, és un valor amb el qual s’identifica el país: el respecte per la diversitat, el gust per l’intercanvi cultural i l’aposta per la integració”.
L’estand també inclou, entre altres propostes, un espai dedicat al FCBarcelona, i un cotxe de l’escuderia Toro Rosso de la temporada 2014, que lluirà per a l’ocasió el dorsal 55, número escollir pel pilot Carlos Sainz per competir a la Fórmula 1. També s'ha habilitat un locutori radiofònic gestionat per Catalunya Ràdio, des d'on es difondran totes les novetats turístiques de Catalunya a través de les diferents emissores que participen en aquest esdeveniment.
Una altra iniciativa innovadora que proposa Catalunya és una zona d'animació on els visitants poden experimentar -gràcies a unes ulleres de visió 3D- un passeig molt original, seguint una ruta que li descobrirà el territori, sobre un terra animat.
La gastronomia és un altre dels ingredients que no falten a l'estand català. Una àrea gastronòmica, a càrrec de l'Escola d'Hostaleria de Girona i amb la col·laboració de Bodegas Torres, Cava Codorniu i Estrella Damm, ofereix menús basats en la cuina tradicional local i els productes de mercat, de proximitat i de primera qualitat.
Catalunya inicia a Fitur el procés de certificació Biosphère
En el marc de FITUR, el conseller d’Empresa i Ocupació ha signat avui els tràmits amb què Catalunya inicia el procés per obtenir la certificació Biosphère, segell adscrit al Global Sustainable Tourism Council (GSTC) de la UNESCO. D’aquesta manera, Catalunya fa visible l'aposta per un model de turisme responsable, ambientalment sostenible, socialment inclusiu i universalment accessible.
La certificació Biosphère és un segell que acredita la responsabilitat de les destinacions turístiques que atorga l'Instituto de Turismo Responsable (ITR), membre de l'Organització Mundial del Turisme (OMT) i adscrit al GSTC.
El conseller Puig ha assegurat que “amb aquesta iniciativa volem confirmar que el nostre compromís amb el model de turisme responsable que propugna el Pla Estratègic del Turisme a Catalunya 2012-2016 és ferm. Serem la primera gran destinació turística global que, més enllà de ciutats o destinacions més concretes, assoleixi aquesta certificació transversal. Aquest segell ‘paraigües’ per a tot el país ha d'ajudar a estimular la certificació d'altres destinacions i productes turístics del territori que, gràcies a la cobertura de Biosphère-Catalunya, poden seguir les passes de Barcelona i Val d'Aran, que ja disposen d’aquest segell”.
El procés de definició, validació, auditoria i certificació es desplegarà durant els propers mesos.
Participants dins de l’estand Catalunya
A FITUR acompanyen a l’Agència Catalana de Turisme les següents empreses i entitats turístiques:
Barcelona
- Turisme de Barcelona
Paisatges Barcelona
- Oficina de Promoció Turística de la Diputació de Barcelona
- Cardona
- Igualada
- Manresa
- Montserrat
- Vic
Costa Barcelona
- Oficina de Promoció Turística de la Diputació de Barcelona
- Calella
- Castelldefels
- Granollers
- Malgrat de Mar
- Mataró
- Pineda de Mar
- Sabadell
- Sant Sadurní d’Anoia
- Santa Susanna
- Sitges
- Terrassa
- Vilafranca del Penedès
- Vilanova i la Geltrú
Costa Brava
- Patronat de Turisme Costa Brava Girona
- Blanes
- Lloret de Mar
- Vies Verdes
Costa Daurada
- Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona
- Aquopolis
- Calafell
- Cambrils
- El Vendrell
- L'Hospitalet de l'Infant i la Vall de Llors
- Mont-Roig del Camp – Miami Platja
- PortAventura
- Reus
- Roda de Berà
- Ruta del Cister
- Salou
- Tarragona
- Torredembarra
- Vila-seca
Terres de l'Ebre
- Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona
- Alcanar
- Ascó
- L’Ampolla
- Sant Carles de La Ràpita
- Terra Alta
- Tortosa
Terres de Lleida
- Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida
- Garrigues
- La Segarra
- Montsec
- Pla d’Urgell
- Segrià
- Urgell
Val d’Aran
- Conselh Generau d’Aran
Pirineus
- Alt Empordà
- Alt Urgell
- Alta Ribagorça
- Berguedà
- Cerdanya
- Garrotxa
- Pallars Jussà
- Pallars Sobirà
- Ripollès
- Solsonès
- Val d’Aran
Altes empreses i institucions
- Circuit de Barcelona-Catalunya
- FCBarcelona