Empresa i Treball

MODA

Tret de sortida a la quinzena edició del 080 Barcelona Fashion

query_builder   2 febrer 2015 15:21

event_note Nota de premsa

MODA

Tret de sortida a la quinzena edició del 080 Barcelona Fashion


  • El conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig, ha inaugurat aquest matí la quinzena edició del 080 Barcelona Fashion que se celebra des d’avui i fins el dijous 5 de febrer al Museu Marítim de Barcelona- Drassanes Reials.
                                                               
  • El prestigiós fotògraf de moda Ruven Afanador ha obert el certamen de moda catalana amb la presentació de l’exposició “Stars on Fashion”, que recull part de la seva obra artística  amb una mostra de retrats d’estrelles del cinema, de la moda i la música.
 
  • El calendari de desfilades s’obren aquesta tarda amb les propostes per a la temporada tardor-hivern 2015-2016 dels dissenyadors Pablo Erroz i Edgar Carrascal; Celia Vela; Brain & Beast i Mango. També tindrà lloc la inauguració de l’exposició ‘Fils de complicitat’, de la dissenyadora Celia Vela i la pintora Begoña Ramos.
 
El conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig, ha inaugurat aquest matí la 15a edició del 080 Barcelona Fashion que se celebra des d’avui i fins el 5 de febrer al Museu Marítim de Barcelona. L’acte inaugural ha comptat amb la presència del secretari general del Departament, Xavier Gibert; el secretari d’Empresa i Competitivitat, Pere Torres; el director general de Comerç, Josep Maria Recasens; el gerent del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM), Miquel Rodríguez; i la regidora de Ciutat Vella, Mercè Homs.
 
En el marc de la inauguració, el conseller Puig ha assenyalat que “ com ja som líders a Europa en el camp del turisme, també en la moda i en el disseny tèxtil, aspirem a ser un referent, a posicionar-nos a través de la passarel·la 080 com un aparador mundial”.
 
El conseller Puig ha destacat que la 080 “ és tradició i modernitat, l’aposta pel futur tenint present quina és la nostra identitat”. En aquest sentit, el conseller ha assenyalat que això no seria possible sense “un dels nostres intangibles: la concertació. Amb el suport dels patrocinadors, de les institucions, i sobretot amb el lideratge de les nostres empreses i dissenyadors que estan a l’alçada i que s’adapten a les exigències d’aquest sector, en permanent canvi de nous materials, productes i noves sensacions”.
 
 
 
 
En relació a la ubicació d’enguany de la 080, el Museu Marítim de Barcelona- Drassanes Reials, el conseller Puig ha volgut ressaltar que “aquest espai fa més de 700 anys acollia les naus catalanes, un instrument de projecció internacional, i avui acull aquesta magnífica passarel.la de creadors, empreses i d’iniciatives en el camp del disseny i la creativitat, un aparador d’innovació permanent que ocupa un lloc cada vegada més ambiciós”
 
El prestigiós fotògraf de moda Ruven Afanador, acompanyat de la model Nieves Àlvarez, ha obert el certamen de moda catalana amb la presentació de l’exposició “Stars on Fashion”,  que recull part de la seva obra artística amb una mostra de retrats que ha realitzat a estrelles del cinema, de la moda i la música. La mostra està situada a l’exterior del recinte del Museu, i està oberta al públic.
 
Aquesta tarda s’estrena el calendari de desfilades de la 080 amb les propostes per a la temporada tardor-hivern dels dissenyadors Pablo Erroz i Edgar Carrascal; Celia Vela; Brain & Beast i Mango. També tindrà lloc la inauguració de l’exposició ‘Fils de complicitat’, de la dissenyadora Celia Vela i la pintora Begoña Ramos.
 
758 periodistes i professionals de la comunicació de 386 mitjans acreditats, més del 30% són d’àmbit internacional
           
De forma prèvia a l’inici del certamen, ja s’han acreditat un total de 758 professionals de la comunicació, periodistes i bloggers de 386 mitjans diferents. Dels mitjans acreditats, 266 són d’àmbit nacional o estatal (34 agències, 87 revistes, 72 mitjans digitals, 18 ràdios, 16 televisions, 22 diaris i 17 freelance), i 120 són internacionals de països com Regne Unit, Alemanya, Itàlia, França, Mèxic Colòmbia, Brasil, Estats Units, Rússia, Polònia, Xile o Àustria entre d’altres.
 
Pel que fa al vessant comercial, un total de 139 compradors —entre representants d’empreses i centrals de compra, distribuïdors i plataformes online— s’han acreditat de forma anticipada.
 
 
 La passarel·la 080 Barcelona Fashion
                                                                                                  
Demà dimarts, 3 de febrer, les firmes catalanes CND by CONDOR i Bóboli obriran la segona jornada de desfilades de la passarel·la catalana, seguida pels dissenyadors Txell Miras, Lebor Gabala, i TCN. També presentaran demà les seves propostes per a la tardor–hivern 2015 Míriam Ponsa, Josep Abril i Sita Murt. La firma Desigual serà l’encarregada de tancar la jornada.
 
  
Activitats paral·leles del 080 Barcelona Fashion
 
A més de les desfilades i les exposicions permanents “Stars on Fashion” del fotògraf Ruven Afanador i “Fils de complicitat’, de la dissenyadora Celia Vela i la pintora Begoña Ramos, la 15a edició del 080 Barcelona Fashion comptarà amb tot un seguit d’activitats paral·leles al voltant del món de la moda:
 
è Sessió fotogràfica en viu amb el fotògraf Ruven Afanador i l’actriu Rossy de Palma. (15h. Dimarts, 3 de febrer. Museu Marítim de Barcelona- Espai Galera)
    
è Classe magistral (masterclass)  a càrrec del fotògraf Ruven Afanador (10h. Dimecres, 4 de febrer. Arts Santa Mònica)
 
è Lliurament del Premi Dress Coke (12.30h. Dimecres, 4 de febrer. Museu Marítim de Barcelona)
 
è Barcelona Fashion Summit 2015 (De 9 a 18h. Dijous, 5 de febrer. Palau de la Música)
 
 
La passarel.la 080 Barcelona Fashion oberta a la ciutat
 
El certamen reedita la seva vocació de fer arribar la cultura de la moda a la ciutadania. Per això, l’Area Oberta (Open Area) es consolida com l’espai on el certamen s’obre el públic en general, i conflueixen professionals i visitants. En aquesta edició, la zona Open Area acollirà el Village –amb els estands de patrocinadors i sponsors-, el plató del 080 TV Channel, i les diferents activitats paral•leles. A l’Open Area també s’instal•larà l’espai comercial, el 080 Fashion Market, que donarà cabuda a una quarantena de botigues efímeres (Pop-Up Stores) de moda, calçat i complements que aproparan als visitants les col•leccions més avantguardistes.
 
En aquesta edició, les escoles de moda i disseny tindran un espai propi al 080 Fashion Market. Un total de 9 escoles comptaran amb estands dins la zona comercial on s’exposaran i comercialitzaran dissenys dels alumnes. Les acreditacions per accedir a l’Open Area es poder obtenir a través del web del 080.
 
Patrocinadors i sponsors de la 15a edició del 080 Barcelona Fashion
 
En aquesta quinzena edició, el certamen compta amb l’esponsorització i suport de les següents marques: Patrocinador principal: MORITZ; Patrocinadors: Solan de Cabras, Lavazza, Redken, Movistar i Rowenta. Col·laboradors: SEAT, MAC, Coca Cola Iberian Partners, Olympus Pen, CND Beauty/Vinylux i My Taxy.
 
 
Per més informació i imatges: www.080barcelonafashion.com/

2  

Fitxers adjunts

El conseller Puig en la inauguració de la 080

El conseller Puig en la inauguració de la 080
JPG | 931

El conseller Puig en la inauguració de la 080 (2)

El conseller Puig en la inauguració de la 080 (2)
JPG | 1142

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia