Ahir,  dimarts 3 de febrer, es va presentar el Servei d'Intermediació en Deutes de l'Habitatge (SIDH) de Barberà del Vallès – que també acull a la ciutadania de Badia del Vallès -, que la Diputació de Barcelona ha posat en marxa amb la col·laboració des ajuntaments de Barberà del Vallès i Badia del Vallès, l'Agència de l'Habitatge de Catalunya i el Col·legi d'Advocats de Sabadell.
 
A la presentació, hi va participar també Ana del Frago, alcaldessa de Barberà del Vallès, Eva Menor, alcaldessa de Badia del Vallès, Carles Sala, secretari d’Habitatge i Millora Urbana del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, i Juan Antonio Garcia Cazorla, degà Col·legi d’Advocats de Sabadell.
 
Durant la presentació, que va tenir lloc a la Sala de Plens de l’Ajuntament de Barberà del Vallès, el diputat de Benestar Social, Salut Pública i Consum, Igualtat i Ciutadania de la Diputació de Barcelona, Josep Oliva, va destacar que “aquest és un servei de col·laboració entre administracions, conjuntament amb el Col·legi d'Advocats, per reforçar els serveis socials bàsics i les polítiques socials d'habitatge”. I el va emmarcar en “tot un conjunt d'accions que la Diputació ha anat posant en marxa per a l'impuls de la inclusió social i la lluita contra la pobresa”.
 
Aquest servei, que la Diputació està desplegant per totes les comarques de Barcelona, és fruit de la coordinació amb Ofideute, el servei de mediació hipotecària de la Generalitat de Catalunya. L'objectiu del SIDH, que compta amb la col·laboració dels Col·legis d'Advocats de la demarcació de Barcelona, és augmentar i estendre els punts d'atenció a les famílies que tenen problemes per afrontar els deutes hipotecaris, així com establir una acció coordinada i un model i circuit únics de mediació en tot el territori de la demarcació.
 
Ofideute, que és un servei que ofereix l'Agència de l'Habitatge de Catalunya de la Generalitat, es va crear l'any 2010 per pal·liar els efectes de la crisi en l'àmbit de l'habitatge i evitar l'exclusió social per motiu residencial. Des de llavors, treballa per estendre la mediació entre els particulars i les entitats bancàries als municipis.
El desembre de 2012 la Generalitat i la Diputació van signar un conveni per coordinar els serveis de mediació hipotecària amb què comptaven les dues administracions. Amb la signatura d'aquest conveni, el servei Ofideute es coordina amb el SIDH de la Diputació per oferir un servei de proximitat a la ciutadania.
 
El SIDH de Barberà del Vallès
El SIDH es prestarà a Barberà del Vallès des de l’Oficina Local d’Habitatge i acollirà els ciutadans de Barberà i de Badia del Vallès. Les famílies que hi siguin derivades, una vegada feta la comprovació de les condicions d'accés (ser propietaris d'un únic habitatge que s'utilitzi com a habitatge principal i no poder afrontar el pagament de la hipoteca), són entrevistades per la persona lletrada especialitzada, que fa una proposta de modificació de les condicions del deute. Aquesta proposta és tramesa a Ofideute, de l'Agència de l'Habitatge de Catalunya, que farà la mediació amb l'entitat financera corresponent.
 
Fins al 24 de novembre, data en que va entrar en funcionament el SIDH de Barberà, els veïns dels municipis de Badia i de Barberà del Vallès s’adreçaven al servei de mediació de Barcelona per ser atesos. Fins llavors Ofideute havia gestionat 353 expedients d’aquests municipis i des del novembre  el SIDH d’Osona ja n’ha gestionat 3 més.
 
Punts SIDH en funcionament
Actualment funcionen 24 punts d'atenció, a l'Alt Penedès, Anoia, Bages, Baix Llobregat, Baix Montseny, Berguedà, Garraf, Osona, Barberà- Badia del Vallès, Castelldefels, el Prat de LLobregat, Gavà-Begues, Granollers, l'Hospitalet de Llobregat, Manresa, Martorell, Mollet del Vallès, Montcada i Reixac, Sant Adrià del Besòs, Sant Boi de Llobregat, Sant Cugat del Vallès, Santa Coloma de Gramenet, Terrassa, Viladecans-Torroelles-Sant Climent. En aquests punts s'han atès més de 1.456 famílies i s'han acceptat un 76% de les propostes d'intermediació amb les entitats financeres. L'objectiu és arribar a 30 punts d'atenció que cobreixin tota la demarcació de Barcelona.

1  

Imatges

Foto de la presentacíó

Foto de la presentacíó 1399

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 34