• És la segona distinció rebuda en pocs dies per l’estratègia smart de la Generalitat de Catalunya, després del People choice’s winner–Runner Up dels Internet of Things IoT Awards 2014
L’estratègia smartCAT de la Generalitat de Catlunya, que vol transcendir el concepte smart city i desplegar un programa que integri i coordini les iniciatives locals i supralocals, doni suport a les empreses i impulsi iniciatives smart en clau de país, ha rebut avui el premi  “Catalunya 2015 de la Societat de la Informació”, concedit per la Fundació Socinfo.
 
El lliurament del premi ha tingut lloc aquest matí en el transcurs del seminari “Societat de la Informació a Catalunya (VII): Cap a la recuperació”, una jornada organitzada per la Fundació Socinfo al  Centre d’Estudis Jurídics i Formació Especialitzada de Barcelona que ha reunit una nodrida participació de consultors en noves tecnologies, acadèmics i representants de diferents administracions públiques catalanes. El seminari ha comptat amb la presentació de l’estratègia smartCAT en una taula rodona centrada en Barcelona i Catalunya com a territoris intel·ligents.
 
El premi rebut per smartCAT s’incriu en la categoria de Projectes Concrets, en què també han estat guardonades altres iniciatives de l’administració catalana, com ara el Nou Banc de Dades d’Ocupació Pública de la Secretaria d’Administració i  Funció Pública, el projecte Identitat Digital Mòbil de la Fundació TicSalut i el Sistema d’Emergències Mèdiques del Departament de Salut.
 
El premi de la Fundació Socinfo és la segona distinció rebuda en pocs dies per l’estratègia smartCAT, després de l’aconseguida la setmana passada en els IoT-Internet of Things Awards 2014, en què va obtenir el premi “People choice’s winner”. En aquests  guardons, amb què la firma de consultoria i estratègia tecnològica internacional Postcapes distingeix anualment els millors projectes, empreses i idees que ajuden a crear la Internet of Things, smartCAT hi participava en la categoria de “Partner and Ecosystem Builder” i competia amb vuit  projectes més, d’empreses i institucions de tot el món, com ara els Estats Units, Índia o el Regne Unit.
 
Dissenyada pel Departament d’Empresa i Ocupació a través de la Direcció General de Telecomunicacions i Societat de l Informació (DGTSI), l’estratègia SmartCAT és la resposta del Govern català a les necessitats de creixement i de transformació social i econòmica de Catalunya en un entorn cada dia més complex i interrelacionat, i té com a objectiu convertir Catalunya en una smart region de referència i abast internacionals, que tregui profit de l’ús de la tecnologia i la informació digital per tal d’innovar en els serveis públics, impulsar el creixement econòmic i promoure una societat més intel·ligent, sostenible i integradora.