·         En el marc de la celebració del 080 Barcelona Fashion, el conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig, ha inaugurat aquest matí al Palau de la Música Catalana la tercera edició de la Barcelona Fashion Summit, jornada professional, centrada en els reptes en el món digital, que reuneix a més de 300 directius i empresaris de la indústria de la moda.
 
·        Empreses com Amazon, Inditex, Mango, Desigual, Tous, Alhokair, Adolfo Domínguez, Pepe Jeans, Privalia o Vente Privee i experts de Google, Esade, Iese, The Boston Consulting Group o McKinsey participen avui en aquesta jornada que impulsa  la Generalitat de Catalunya i organitza Modaes.es.
 
·        El conseller Puig ha assenyalat que el sector tèxtil-moda “és un referent econòmic”, factura més de 13.000 milions d'euros i genera més de 44.000 llocs de treball a Catalunya.
 
 
El conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig,  ha inaugurat avui al Palau de la Música catalana el Barcelona Fashion Summit 2015. Aquesta jornada, que se celebra anualment en el marc del 080 Barcelona Fashion, acull al llarg del dia d’avui a professionals del món del tèxtil i de la moda, que debatran sobre el comerç electrònic i els reptes i oportunitats que representa pel sector.
 
En aquest marc, el conseller Felip Puig ha assenyalat que “Catalunya vol situar-se com un país de referència en moda i disseny i també en el camp tecnològic”. D’aquesta manera, el conseller ha destacat que la “simbiosi entre el sector tèxtil, la moda i el disseny, i el sector TIC és una oportunitat de lideratge i desenvolupament de negoci, per projectar i dinamitzar el sector de la moda, consolidar la indústria tèxtil i impulsar el sector TIC”.
 
El conseller ha afegit que avui amb el Summit “s’obre una nova oportunitat per reflexionar i compartir el reptes de futur del sector, on les TIC, en una economia cada vegada més global, seran un element clau tant en la millora del processos creatius i de comunicació, com en el procés de producció, logística i venta”. Des del 2007 les vendes online s’han quadruplicat, representant més del  5% del total de las vendes de moda.
 
D’altra bandael conseller Felip Puig ha volgut ressaltar el sector tèxtil com “un referent en la nostra economia, tant des del punt de vista quantitatiu com qualitatiu”. Actualment el sector tèxtil-moda factura més de 13.000 milions d'euros i genera més de 44.000 llocs de treball, dels quals 26.000 són de la indústria representant el 6,2% de l’ocupació industrial de Catalunya.
 
El conseller Puig ha assenyalat que per situar “la indústria com a motor de l'economia és requereix de l'impuls d'una nova estratègia industrial per al conjunt del país”. Així mateix, ha indicat que la Generalitat està treballant de manera concertada amb el sector amb el programa d’impuls de les indústries de disseny -que s’emmarca en l’Estratègia Industrial de Catalunya-  i és “un dels 7 àmbits clau identificats en l’economia catalana, que engloba des dels creadors, producció, distribució i comercialització, i en el que tenim oportunitats de creixement i de desenvolupament”.
 
La Barcelona Fashion Summit reuneix durant el dia d’avui a més de 300 directius i empresaris de la indústria de la moda per tractar, mitjançant ponències i debats, els assumptes clau de l’actualitat del negoci de la moda.
 
Barcelona Fashion Summit 2015, que impulsa la Generalitat de Catalunya, a través  del Consorci de Comerç Artesania i Moda (CCAM), i organitza Modaes.es, se centra enguany en els reptes del sector en el món digital. El programa compta amb la participació d’una 20ena d’executius i experts nacionals i internacionals del sector de la moda.
 
Directius d'empreses com Amazon, Inditex, Mango, Desigual, Tous, Alhokair, Adolfo Domínguez, Pepe Jeans, Privalia o Vente Privee i experts de Google, Esade, Iese, The Boston Consulting Group o McKinsey debatran sobre aquest  nou escenari, i analitzaran la transformació impulsada pels nous canals i operadors del sector, així com la figura del nou consumidor sorgit de la Xarxa. També s’incidirà en la moda tradicional en l'entorn digital, els pure players o les noves tendències en el e-commerce. La jornada compta amb el patrocini de Grup Met, HMY, Swarovski i Tyco.
 
En l’acte inaugural, ha estat present el secretari d’Empresa i Competitivitat, Pere Torres, el director general de Comerç, Josep Maria Recasens, i el gerent del Consorci, Comerç, Artesania i Moda, Miquel Rodriguez.
 

2  

Fitxers adjunts

El conseller Puig durant l'acte inaugural de la jornada.

El conseller Puig durant l'acte inaugural de la jornada.
JPG | 788

El conseller Felip Puig en l'acte inaugural de la Barcelona Fashion Summit

El conseller Felip Puig en l'acte inaugural de la Barcelona Fashion Summit
JPG | 970