El Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural (DAAM), a través de l’empresa pública Promotora d’Exportacions Agroalimentàries (PRODECA), col·labora amb la Federació espanyola d’Indústries d’Alimentació i Begudes (FIAB) en el projecte ‘European Quality foods: eating with your five senses’ de promoció de productes agroalimentaris europeus a Índia, organitzat per la Unió Europea (UE), el Ministeri d’Agricultura, Alimentació i Medi Ambient (MAGRAMA), i la FIAB.
 
En el marc d’aquest projecte, que es va endegar l’any 2012, una delegació formada per cadenes de distribució, importadors, institucions i periodistes d’Índia han viatjat a l’Estat espanyol per a conèixer de prop els atractius de la Dieta Mediterrània i la industria d’alimentació i begudes.
 
Així, l’esmentada delegació farà escala a Catalunya, per a visitar empreses agroalimentàries catalanes, on podran degustar els seus productes i conèixer-ne les instal·lacions i processos de producció.
 
A més, la delegació índia anirà demà, 6 de febrer, al matí, a la seu de PRODECA, on es procedirà a una presentació de les denominacions d’origen i distintius de qualitat existents a Catalunya. Seguidament, tindran lloc les agendes de trobades amb empreses del sector agroalimentari català. Per a tancar la jornada, la delegació índia visitarà les instal·lacions de l’empresa elaboradora de xocolata Simon Coll, de Sant Sadurní d’Anoia.
 
Empreses catalanes participants:
 
Ffaiges | oli d’oliva | Tortosa (Baix Ebre)
Montflorit | xarcuteria | Canovelles (Vallès Oriental)
Ordesa | alimentació infantil | Sant Boi de Llobregat (Baix Llobregat)
Conserves Ferrer | conserves vegetals, bolets, salses | Santpedor (Bages)
 
El mercat agroalimentari indi
 
Índia és un país emergent, amb un PIB en creixement constant des de 1992; un mercat amb creixement constant, que ha duplicat les importacions de productes alimentaris els últims dos anys. El sector està valorat en 134.000 milions d'euros amb un creixement anual que arriba al 14% i s'espera que generi un efecte multiplicador a través de l'expansió de la distribució moderna. Tot i la recessió econòmica mundial, Índia ha duplicat en els dos últims anys les importacions de productes alimentaris demostrant l'interès dels consumidors urbans pels productes estrangers. Actualment, el mercat de producte agroalimentari importat hi frega els 200 milions d'euros, una xifra sens dubte petita que mostra la potencialitat d'aquest mercat incipient. A curt termini s'espera baixades aranzelàries progressives gràcies a acords de lliure comerç que facilitaran l'entrada al mercat. La distribució alimentària a Índia està valorada en 236.000 milions de dòlars i un total de 12 milions de punts de venda. En l’actualitat, la penetració de la distribució moderna tan sols arriba al 6%, d'aquí el gran recorregut que s'augura.
 
 
També ens podeu seguir a través de facebook.com/agriculturacat i twitter.com/agriculturacat.