TES
  • El nou títol T-10/120, que permet fer 10 viatges en 120 dies, s’implementarà de forma progressiva a les 7 línies que comuniquen la demarcació de Girona amb la ciutat de Barcelona
  • El mes de juny s’implantarà a la Garrotxa, el Pla de l’Estany i la Selva interior, mentre que al juliol s’hi afegiran els municipis de la Costa Brava nord i centre, i al setembre el corredor Figueres-Girona
  • Els descomptes arriben fins a meitat de preu respecte el cost del bitllet senzill actual, en funció del trajecte, i suposa una inversió d’1 MEUR anuals a càrrec del Departament de Territori i Sostenibilitat
 
 
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha presentat avui la posada en servei a partir del juny d’un nou abonament T-10/120 entre les comarques de Girona i Barcelona, que permetrà fer desplaçaments amb autobús a la capital catalana amb descomptes de fins el 50% respecte el preu del bitllet actual. Al juny s’implantarà a la Garrotxa, Pla de l’Estany i la Selva interior; al juliol als municipis de la Costa Brava nord i centre, coincidint amb la temporada alta de l’estiu, i ja al setembre, amb l’inici del curs escolar, al corredor Figueres-Girona-Barcelona.
 
Aquest nou abonament beneficiarà el mig milió d’usuaris de 50 municipis de les comarques de Girona i serà efectiu a les 7 línies que actualment connecten amb bus la demarcació gironina amb la ciutat de Barcelona. Els preus de cada viatge, amb el nou títol, oscil·laran, en funció del recorregut, entre els 6 euros i els 12 euros, mentre que ara la forquilla de preus és de 7 euros a 24 euros.
 
Les línies beneficiades per la nova T-10/120 són les següents:
 
Garrotxa- Barcelona per Bracons
Recorregut: Olot, Les Preses i Sant Esteve d’en Bas
Preu actual: 8 a 13 euros
Preu T-10/120: 7 euros
Entrada en servei: juny
 
Garrotxa-Barcelona per Pla de l’Estany
Recorregut: Olot, Sant Joan les Fonts, Montagut, Sant Jaume de Llierca, Argelaguer, Besalú, Serinyà, Banyoles, Porqueres i Cornellà de Terri
Preu actual: 8 a 14 euros
Preu T-10/120: 7 euros
Entrada en servei: juny
 
Garrotxa-Barcelona per la Selva
Recorregut: Olot, les Preses, Sant Esteve d’en Bas, Sant Feliu de Pallerols, Les Planes, Amer, la Cellera, Anglès, Brunyola, Santa Coloma, Riudarenes, Sils
Preu actual: 7 a 14 euros
Preu T-10/120: 6 euros
Entrada en servei: juny
 
Selva interior-Barcelona
Recorregut: Sant Hilari Sacalm, Arbúcies, Breda, Riells i Viabrea
Preu actual: 10 a 16 euros
Preu T-10/120: 6 euros
Entrada en servei: juny
 
Costa Brava nord-Barcelona
Recorregut: El Port de la Selva, Cadaqués, Llançà, Selva de Mar, Roses, Castelló d’Empúries
Preu actual: 16 a 24 euros
Preu T-10/120: 10 a 12 euros
Entrada en servei: juliol
 
Costa Brava centre-Barcelona
Recorregut: Sant Pere Pescador, l’Escala, Torroella de Montgrí, Pals, Palafrugell, Palamós, Calonge, Castell-Platja d’Aro, Sant Feliu de Guíxols, Santa Cristina d’Aro, Vidreres
Preu actual: 11 a 18 euros
Preu T-10/120: 10 a 12 euros
Entrada en servei: juliol
 
Figueres-Girona-Barcelona
Recorregut: Figueres, Vilamalla, Pontós, Bàscara, Sant Julià de Ramis, Girona
Preu actual: 12 a 18 euros
Preu T-10/120: 7,5 a 11 euros
Entrada en servei: setembre
 
La mesura suposa una inversió d’1 MEUR anual, que assumeix el Departament de Territori i Sostenibilitat.
 
El títol de transport T10/120 permet fer 10 viatges en 120 dies a un preu que en alguns casos serà de la meitat del preu actual. La targeta és multipersonal i, per tant, la poden utilitzar els membres d’una mateixa família o un grup d’usuaris per fer els seus desplaçaments de forma conjunta. Aquest títol de transport utilitza la tecnologia de validació sense contacte i es pot recarregar a bord dels propis autobusos. L’actuació, que és un pas previ al desplegament del sistema tarifari integrat, neix amb l’objectiu de millorar la competitivitat del transport públic, i dotar els viatgers d’una xarxa eficient a preus atractius que contribueixi a estendre’n l’ús.
 
El desplegament de la T-10/120 al territori
 
La targeta T-10/120 està estesa a tot el Pirineu lleidatà, així com a bona part de les comarques centrals i en els trajectes interns de les quatre comarques de  les Terres de l’Ebre (Baix Ebre, Ribera d’Ebre, Montsià i Terra Alta). Ja està implantada en els itineraris entre Barcelona i el Berguedà (des del 1 de gener 2015 s’ha integrat amb l’ATM de Barcelona), l’Alt Urgell, el Solsonès, la Cerdanya, Val d’Aran, el Pallars Jussà, el Pallars Sobirà i l’Alta Ribagorça. També entre el Lleida-la Val d’Aran, Lleida-Alt Urgell i Lleida-Alta Ribagorça. Ara s’estendrà a les comarques gironines i l’objectiu abans d’acabar l’any és que estigui implantada en les principals comunicacions de les comarques que encara no tenen l’abonament. El següent quadre mostra la data d’implantació de les T-10/120 existents a tot Catalunya (en gris, les connexions amb Barcelona):
 
 
Barcelona – Berguedà (ara integrat a l’ATM de Barcelona des de 1 gener 2015)
01/08/2011
Barcelona - Solsonès
01/08/2011
Barcelona - Alt Urgell
18/06/2012
Barcelona - Cerdanya
18/06/2012
Manresa – Berguedà (ara integrat a l’ATM de Barcelona des de 1 gener 2015)
01/07/2012
Barcelona - Vall d'Aran
14/10/2013
Barcelona - Pallars Jussà
14/10/2013
Barcelona - Pallars Sobirà
14/10/2013
Barcelona - Alta Ribagorça
01/12/2013
Vall d'Aran - Lleida
01/06/2014
Alt Urgell - Lleida
01/06/2014
Alta Ribagorça - Lleida
01/07/2014
Terres de l'Ebre (trajectes interns)
01/10/2014
 
 
Allà on ja està implantada està tenint molta acceptació i la demanda dels corredors està creixent. Durant l’any 2014, en els serveis d’autobús on funciona la T-10/120 s’han realitzat gairebé 370.000 viatges. D’aquests, una mitjana del 41% s’han efectuat amb la targeta T-10/120. En alguns corredors com el Barcelona-Alt Urgell o Barcelona-Alta Ribagorça, l’ús de la T-10/120 ha arribat fins al 69% i 48% dels viatges, respectivament. A més, des de la posada en servei de les T-10/120 s’ha produït un increment de gairebé 35.000 viatges més. En alguns casos, com les línies que comuniquen Alt Urgell i el Berguedà amb Barcelona s’ha arribat a increments de viatges del 50%.

2  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 449

Foto

Foto
JPG | 256