• El projecte, que permet millorar la funcionalitat i servei de la variant de Tortosa, comporta una inversió estimada en 106,5 MEUR
 
  • L’actuació abasta 6,5 km i inclou diversos tipus d’intervenció segons el tram
Mapa desdoblament C-12 Tortosa
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha aprovat el projecte de traçat del desdoblament de la C-12 (Eix de l’Ebre) al seu pas per aquest municipi. Mitjançant diversos tipus d’intervenció en funció del tram, aquesta actuació té com a objectius millorar el nivell de servei i la mobilitat de l’eix, que registra en algun punt uns 15.000 vehicles diaris de mitjana.
 
El projecte comprèn el tram de la C-12, d’uns 6,5 quilòmetres de longitud, que discorre entre Vinallop (intersecció amb la T-331) i la intersecció amb l’accés a Jesús. El desdoblament de la C-12 a Tortosa comporta una inversió que s’ha estimat en 106,5 MEUR.
 
En el projecte de desdoblament, es poden distingir els tres trams següents:
 
Ø  Vinallop - pont sobre el canal de la Dreta de l’Ebre (2,1 km)
 
En aquest tram, es preveu la construcció d’una autovia de tipus interurbà, separada de la carretera actual, la qual passarà a donar servei al trànsit més local. Estarà formada per dues calçades separades per un mitjana; cada calçada tindrà dos carrils de 3,5 metres, un voral exterior de 2,5 metres i un voral  interior d’1 metre.
 
Per a facilitar les connexions, en el punt  inicial del tram (Vinallop) i en el punt final es construirà una gran rotonda a nivell, totes dues de 60 metres de diàmetre exterior.
 
El projecte també inclou la formació d’una via verda que seguirà l’antiga via del ferrocarril Tortosa – Ulldecona i que donarà continuïtat a la via verda que prové de la Terra Alta. Així mateix, es preveu la construcció d’un viaducte sobre el barranc de Sant Antoni.
 
Ø  Pont sobre el canal  de la Dreta  de  l’Ebre – rotonda pont del Mil·lenari (2,3 km)
 
Es preveu per aquest tram construir una autovia de caràcter urbà, que aprofiti la calçada existent, amb dues calçades separades per  una mitjana central. Cada calçada tindrà dos carrils de  3,5 metres i un voral interior de 0,5 metres. Al costat dret de cada calçada es preveu la formació d’una calçada lateral (via col·lectora) de 3,5 metres d’amplada per a facilitar l’accessibilitat a les edificacions properes. Entre la rotonda del pont del Mil·lenari i la zona de la indústria Padesa, es preveu la formació d’un camí i d’un pas superior de vianants per a l’accés dels vianants.
 
Per a facilitar els canvis de sentit i la connectivitat del tram, s’ha previst la construcció d’una nova rotonda a 600 metres abans de la rotonda existent del pont del Mil·lenari. També s’ha inclòs la construcció de dos passos superiors sobre el Canal per donar continuïtat a camins laterals del canal.
 
Ø  Pont del Mil·lenari – accés a Jesús (2,1 quilòmetres)
 
Correspon a una zona consolidada urbanísticament on la calçada ja està desdoblada. En un primer tram d’uns 600 metres, fins a l’accés del Raval de Crist), s’ha previst la millora del paviment i de la senyalització. A continuació, es projecten dues actuacions que contribuiran a la millora de la funcionalitat, la connectivitat i la integració urbana de la infraestructura. Són:
 
-       Per alleugerir el trànsit i millorar la seguretat viària a l’entorn de la plaça de la Corona d’Aragó, se soterrarà el tronc de la carretera amb dos carrils (un per sentit) i es reordenarà la C-12 en superfície. Així, es construirà un túnel d’uns 860 metres de longitud per a facilitar el trànsit de pas i dos laterals en superfície per als moviments més locals.
 
-       Al final del tram –a la zona de Jesús– es construirà una rotonda que substituirà una intersecció semaforitzada existent formada per un carril central, amb l’objectiu de facilitar els moviments que ara no són possibles.
 
 
 

1  

Imatges

Plànol

Plànol 218

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 84