Territori

Vila: "L'aposta per la mobilitat sostenible i un bon servei de transport públic passa per garantir el seu correcte finançament"

query_builder   11 febrer 2015 13:33

event_note Nota de premsa

Vila: "L'aposta per la mobilitat sostenible i un bon servei de transport públic passa per garantir el seu correcte finançament"

TES
  • El conseller de Territori i Sostenibilitat avança que s’està treballant en dues iniciatives legislatives perquè la mobilitat privada contribueixi a finançar el transport públic
  • Santi Vila assegura que tant la Llei d’adaptació i mitigació del canvi climàtic com la de finançament del transport públic compten amb un consens polític molt ampli
  • El conseller participa en una jornada sobre la T-Mobilitat i anuncia que entrarà en servei a la primera corona de Barcelona el segon semestre de 2016 i que progressivament s’estendrà a tot Catalunya
  • La T-Mobilitat suposarà la implantació de 14.000 terminals d’interacció amb l’usuari com màquines de venda i recàrrega, passos de control d’accés o validadors, entre d’altres
 
 
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha anunciat avui que l’aposta del Govern per una mobilitat sostenible i un bon servei de transport públic passa necessàriament pel seu correcte finançament. En aquest sentit, ha avançat que les futures lleis d’adaptació i mitigació del canvi climàtic i de finançament del transport públic conflueixen en l’objectiu “d’aconseguir que la mobilitat privada contribueixi al finançament del transport públic”.
 
Vila considera que “si el Govern de Catalunya, com passa a qualsevol societat moderna, aposta per una mobilitat i un transport públic sostenible, hem de garantir un correcte finançament i, per tant, la mobilitat privada que sigui contaminant haurà de ser gravada d’alguna manera”. El conseller ha assenyalat que les dues iniciatives legislatives “sintonitzen amb els països més avançats” i que per això “compten amb el consens de pràcticament tots els grups parlamentaris”.
 
Santi Vila ha manifestat que aquest tipus d’actuacions són “la garantia que a Catalunya consolidarem i farem créixer un bon sistema de transport públic concebut com un veritable dret fonamental d’una societat avançada”. El conseller confia que les dues lleis quedin enllestides aquest any i puguin ser aprovades en seu parlamentària en la propera legislatura.
 
El conseller de Territori i Sostenibilitat ha participat avui en una jornada tècnica sobre la T-Mobilitat i ha anunciat que aquest nou sistema de transport, que substituirà tota la gamma actual de títols, entrarà en servei, en la seva primera fase, durant el segon semestre de l’any vinent a tota la primera corona de Barcelona. Posteriorment, s’implantarà de forma progressiva a la resta de corones amb l’objectiu que l’any 2018 sigui una realitat a tot Catalunya.
 
 
Implantació d’equipaments i sistemes
 
El projecte T-Mobilitat es va adjudicar per 58,1 MEUR l’últim trimestre de 2014 a l’empresa SocMobilitat, formada per CaixaBank, Fujitsu, Indra i Moventia. Des de llavors, s’està duent a terme el procés d’implantació dels equipaments i sistemes a tot el conjunt d’empreses de transport de l’àmbit integrat per l’ATM de l’àrea de Barcelona. Un cop finalitzat aquest procés, tutelat per l’ATM que manté el control i la propietat del sistema, ja estarà tot a punt per començar a testar el nou sistema, amb l’objectiu d’avaluar la transmissió de dades i el seu correcte funcionament.
 
La T-Mobilitat és una targeta que s’adaptarà a cada usuari i que permetrà calcular el preu del transport públic de manera personalitzada, en funció del grau d’ús del sistema i de les característiques personals que donen dret a bonificacions. Per tant, el preu per viatge s’adaptarà a la mobilitat real de cada ciutadà. Serà una única targeta independentment de les zones tarifàries que es recorrin i dels modes de transport que s’utilitzin. Només a l’àrea de Barcelona, per exemple, se substituiran més de 80 títols integrants de transport per una única targeta. El sistema de pagament també variarà ja que es podrà fer des d’Internet, el mòbil o usant un sistema de postpagament.
 
El nous sistema proporcionarà, per tant, més informació i flexibilitat als usuaris, nous mitjans de pagament i una tarifa adaptada a la seva mobilitat real. I a l’administració li donarà informació real de l’ús del transport públic. Serà, en aquest sentit, una eina imprescindible per tal d’adaptar l’oferta a la demanda real.
 
14.000 terminals noves
 
L’abast del subministrament del maquinari i sistemes adjudicat comporta la implantació de 14.000 terminals d’interacció amb l’usuari, com passos de control d’accés, màquines de venda i recàrrega, els equipaments en autobusos i tramvies, consoles de conductor o validadores embarcades, entre d’altres. En concret, suposa:
 
- Equipament en 2.656 passos de control d’accés.
- 1.465 màquines de venda i recàrrega de títols.
- Equipaments en 2.950 autobusos.
- Màquines en 41 tramvies.
- Equipament en 176 taquilles.
- 3.107 consoles de conductor.
- 5.528 validadores embarcades.
- 3.273 terminals de consulta.
- 208 punts de validació autònoma.
- Realitzar els treballs d'obra civil necessaris per a la instal·lació dels equips.
- Extracció dels sistemes magnètics.
- Disponibilitat permanent i obligatòria al llarg de tot el període d'explotació de tot l’equipament subministrat, ja sigui via reparació o via substitució
- Formació del personal.
 
 
Les característiques bàsiques del sistema tecnològic de la T-Mobilitat són:
 
· És un projecte de R+D+I per al sistema de transport públic de Catalunya.
· El sistema tecnològic s’ha dissenyat seguint un model d’especificacions obertes i normades internacionalment.
· És un projecte Contactless-NFC.
· Disposa d’un sistema d’alta seguretat que garantirà les transaccions fetes d’extrem a extrem.
· La targeta substitueix els títols de transport per una aplicació

3  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 169

Foto conseller Vila amb validadores

Foto conseller Vila amb validadores
JPG | 636

Foto validadores

Foto validadores
JPG | 2547

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia