Agència de l'Habitatge de Catalunya

Arenys de Mar compta amb un nou servei d'intermediació hipotecària

query_builder   24 febrer 2015 14:03

event_note Nota de premsa

Arenys de Mar compta amb un nou servei d'intermediació hipotecària

Avui s’ha presentat el Servei d'Intermediació en Deutes de l'Habitatge (SIDH) d’Arenys de Mar, que la Diputació de Barcelona ha posat en marxa amb la col·laboració de l’Ajuntament d’aquest municipi, el Consell Comarcal del Maresme, l'Agència de l'Habitatge de Catalunya i el Col·legi d'Advocats de Barcelona.
Foto de la presentació
Aquest punt també donarà servei a la ciutadania d’Arenys de Munt, Calella, Canet de Mar, Malgrat de Mar, Montgat, Palafolls, Pineda de Mar, Sant Cebrià de Vallalta, Sant Iscle de Vallalta, Sant Pol de Mar, Santa Susanna i Tordera. La ciutadania d’aquests municipis es podrà adreçar també a l’Oficina Comarcal d’Habitatge, a Mataró, per accedir al servei.
 
A la presentació, hi han participat Carles Sala, secretari d'Habitatge i Millora Urbana del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya; Josep Oliva, diputat de Benestar Social, Salut Pública i Consum, Igualtat i Ciutadania de la Diputació de Barcelona; Estanislau Fors, alcalde d'Arenys de Mar; Neus Serra, consellera de Benestar Social i Educació del Consell Comarcal del Maresme; i Carmen Valenzuela, diputada de la Junta de Govern del Col·legi d'Advocats de Barcelona.
 
Aquest servei, que la Diputació està desplegant per totes les comarques de Barcelona, és fruit de la coordinació amb Ofideute, el servei de mediació hipotecària de la Generalitat de Catalunya. L'objectiu del SIDH, que compta amb la col·laboració dels Col·legis d'Advocats de la demarcació de Barcelona, és augmentar i estendre els punts d'atenció a les famílies que tenen problemes per afrontar els deutes hipotecaris, així com establir una acció coordinada i un model i circuit únics de mediació en tot el territori de la demarcació.
 
Ofideute, que és un servei que ofereix l'Agència de l'Habitatge de Catalunya de la Generalitat, es va crear l'any 2010 per pal·liar els efectes de la crisi en l'àmbit de l'habitatge i evitar l'exclusió social per motiu residencial. Des de llavors, treballa per estendre la mediació entre els particulars i les entitats bancàries als municipis.
 
El desembre de 2012 la Generalitat i la Diputació van signar un conveni per coordinar els serveis de mediació hipotecària amb què comptaven les dues administracions. Amb la signatura d'aquest conveni, el servei Ofideute es coordina amb el SIDH de la Diputació per oferir un servei de proximitat a la ciutadania.
 
El SIDH d’Arenys de Mar
El SIDH es prestarà a l’Oficina Comarcal d’Habitatge del Consell Comarcal del Maresme i a l’Oficina d’Habitatge d’Arenys de Mar, però s’hi pot accedir a través de les oficines de serveis socials, de consum o d’habitatge dels diferents municipis beneficiaris. Les famílies que hi siguin derivades -una vegada feta la comprovació de les condicions d'accés (ser propietaris d'un únic habitatge que s'utilitzi com a habitatge principal i no poder afrontar el pagament de la hipoteca)-, són entrevistades per la persona lletrada especialitzada, que fa una proposta de modificació de les condicions del deute. Aquesta proposta és tramesa a Ofideute, de l'Agència de l'Habitatge de Catalunya, que farà la mediació amb l'entitat financera corresponent.
 
Fins 26 de gener, data en que ha entrat en funcionament el SIDH d’Arenys de Mar, els veïns dels municipis esmentats s’adreçaven al servei de mediació de Barcelona per ser atesos. Fins llavors Ofideute havia gestionat 241 expedients d’aquests municipis i des del novembre  el SIDH d’Arenys de Mar ja n’ha gestionat un altre.
 
Punts SIDH en funcionament
Actualment funcionen 25 punts d'atenció, a l'Alt Penedès, Anoia, Bages, Baix Llobregat, Baix Montseny, Berguedà, Garraf, Osona, Barberà-Badia del Vallès, Castelldefels, el Prat de Llobregat, Gavà-Begues, Granollers, l'Hospitalet de Llobregat, Manresa, Martorell, Mollet del Vallès, Montcada i Reixac, Sant Adrià del Besòs, Sant Boi de Llobregat, Sant Cugat del Vallès, Santa Coloma de Gramenet, Terrassa, Viladecans-Torrelles-Sant Climent, i Arenys de Mar. En aquests punts s'han atès més de 1.456 famílies i s'han acceptat un 76% de les propostes d'intermediació amb les entitats financeres.
 
L'objectiu és arribar a 30 punts d'atenció que cobreixin tota la demarcació de Barcelona.                        

1  

Imatges

Foto de la presentació

Foto de la presentació 52

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 44

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia