Amb la simplificació dels procediments, el Departament de Benestar Social i Família atén un dels compromisos amb el Tercer Sector Social i reforça la feina conjunta entre el Govern i les entitats

Reunió de la comissió funcional del Consell general de Serveis Socials
El Departament de Benestar Social i Família ha presentat avui a la comissió funcional del Consell General de Serveis Socials la convocatòria ordinària de subvencions a entitats per a aquest any que s’obrirà properament. El Consell General de Serveis Socials és l'òrgan superior de participació en matèria de serveis socials. La comissió funcional està integrada representants de l’administració de la Generalitat, de les entitats socials, de les persones usuàries dels serveis socials, dels col·legis professionals així com de les organitzacions empresarials i sindicals.
 
La convocatòria incorporarà alguns canvis en el procediment amb la finalitat de simplificar i agilitzar el tràmit, la concessió i la justificació de les subvencions. En aquest sentit, les novetats més destacades són les següents:
  • S’introdueix la tramitació electrònica per tal d’agilitar els procediments i minimitzar errors. Per formalitzar-la, caldrà que les entitats disposin d’un certificat digital vàlid i vigent (el mateix Departament de Benestar Social i Família podrà emetre certificats personals digitals als representants de les entitats que no en disposin d’un previ). 
  • S’estableix una sol·licitud única amb independència de les línies de subvenció que sol·liciti una entitat. Excepcionalment es contemplarà la possibilitat que la presentació de la sol·licitud la faci personal del Departament en nom de l’entitat. 
  • Se simplifica la documentació a presentar, que ha estat substituïda majoritàriament per declaracions responsables. 
  • El seguiment de l’expedient es farà en tot moment des de l’Oficina Virtual de Tràmits (OVT) de la Generalitat. Les entitats rebran comunicacions per correu electrònic o SMS sobre els canvis d’estat de l’expedient.
 
La convocatòria d’enguany també fixarà altres novetats per garantir més transparència i seguretat jurídica. També s’ha elaborat un nou catàleg de línies de subvenció, simplificant i racionalitzant les línies d’ajuda per a una millor comprensió per part de les entitats i evitar duplicitats.
 
Amb la simplificació dels procediments de sol·licitud, tramitació i justificació de les subvencions, el Departament de Benestar Social i Família atén un dels compromisos amb el Tercer Sector Social i reforça la feina conjunta entre el Govern i el Tercer Sector Social. Aquesta suma d’esforços reverteix en benefici del conjunt de la societat i especialment en els col·lectius més vulnerables.
 
Per tal de facilitar a les entitats el coneixement del nou model, el Departament de Benestar Social i Família ha programat diferents sessions informatives arreu del país per explicar-lo a les entitats. Tota la informació, a més, està disponible al web del Departament (http://benestar.gencat.cat/ca/). El telèfon 012 també donarà cobertura a les entitats per a la resolució de dubtes i incidències durant la tramitació electrònica.

1  

Fitxers adjunts

Catàleg de programes i línies d'ajuda

Catàleg de programes i línies d'ajuda
PDF | 25