·        Actualment l’empresa té 500 punts de càrrega instal·lats a Barcelona i Madrid, tots en espais interiors, però ara farà un pas més per posar-ne al carrer, uns dispositius que funcionaran amb energies renovables.
 
·        La companyia, de 9 treballadors, ja està treballant per introduir els punts de càrrega a Mèxic, Estats Units i Sud-Àfrica, i es troba en converses amb diversos ajuntaments de l’Estat espanyol.
 
·        Yup!Charge, que preveu facturar 520.000 d’euros aquest 2015, és una de les 60 empreses catalanes que participaran al Mobile World Congress a través de l’Estand Catalonia de la Generalitat.
 
 
L’empresa catalana Yup!Charge presentarà a partir de demà al Mobile World Congress un nou model de punt de càrrega per a mòbils i tauletes dissenyat per instal·lar-se en espais exteriors. Es tracta d’un sistema de càrrega que s’alimentarà utilitzant l’energia solar o hidràulica –a partir del moviment de l’aigua de les canonades properes- i que permetrà que es carreguin fins a 60 dispositius a la vegada, un 20% més ràpid i de manera gratuïta.
 
L’objectiu de la companyia barcelonina, de 9 treballadors, és que aquest any s’hagin instal·lat 5.000 punts de càrrega del nou model a l’Estat espanyol i introduir-los a Mèxic, els Estats Units i Sud-Àfrica. També es troben en converses amb diversos ajuntaments per torbar vies de col·laboració. Yup!Charge és una de les 60 empreses que participaran al Mobile World Congress fins dijous vinent a través de l’Estand Catalonia de la Generalitat de Catalunya.
 
Segons el CEO de Yup!Charge, Branco Calleja, “cada dia fem més ús dels mòbils, i hi ha una tendència creixent: de la mateixa manera que posem benzina als cotxes, creiem que és necessari poder carregar els mòbils en qualsevol moment, i més en el marc de la transformació de les ciutats en smart cities” És el primer any que la companyia participa al Mobile World Congress, tot i que l’any passat ja van ser presents a l’esdeveniment paral·lel que se celebra a Barcelona centrat en els emprenedors, el 4 Years From Now (4YFN).
 
Per Calleja, “el MWC és el millor escenari del món per presentar qualsevol novetat en el camp de la mobilitat”. “Actualment estem buscant socis a nivell mundial: volem explicar què fem a Barcelona i l’experiència que ja tenim”, assegura.
 
El dispositiu està acompanyat d’una aplicació mòbil que permet a l’usuari trobar el punt de càrrega més proper a través de la geolocalització. El nou model que presentaran al MWC incorpora, a més, una nova funcionalitat que permet que als restaurants que comptin amb un punt de càrrega sigui possible fer la comanda des de l’aplicació, a més d’activitats de gamificació per fidelitzar els usuaris.
 
La companyia barcelonina, nascuda el 2007, ha estat desenvolupant aquest nou producte durant un any i mig. Fins ara, a través de socis i distribuïdors locals, ha instal·lat 500 punts de càrrega del primer model que van desenvolupar a tot l’Estat espanyol, però només en espais interiors, sobretot en aeroports, gimnasos, centres comercials i restaurants. L’any passat va facturar 230.000 euros i preveu arribar als 520.000 aquest 2015.