Sala de premsa

event_note Nota de premsa

Benestar Social i Família inaugura a Olot l'Oficina Jove de la Garrotxa per donar servei als 8.602 joves de la comarca

El director general de Joventut, Toni Reig, acompanyat pel president del Consell Comarcal de la Garrotxa, Joan Espona, i de l’alcalde d’Olot, Josep Maria Corominas, ha inaugurat aquesta tarda l’Oficina Jove de la Garrotxa. El nou equipament comparteix espai amb el servei de dinamització juvenil ‘L’ideal’ i donarà servei als 8.602 joves d’entre 15 i 29 anys de la comarca.
 
L’Oficina Jove de la Garrotxa oferirà assessorament personalitzat i especialitzat sobre orientació laboral, formació i orientació acadèmica. L’horari d’atenció al públic és els dilluns i els divendres de 10h a 13h i, a les tardes, de dilluns a dissabte de 16h a 20h.
 
L’obertura de d’aquest servei ha estat possible gràcies a la col·laboració entre la Direcció General de Joventut del Departament de Benestar Social i Família, el Consell Comarcal de la Garrotxa i l’Ajuntament d’Olot. És la setena que s’obre a les comarques gironines després de les del Gironès, el Pla de L’Estany, el Ripollès, la Selva, l’Alt Empordà i el Baix Empordà.
 
Les Oficines Joves van atendre el 2014 prop de 600.000 usuaris
 
Les Oficines Joves formen part del model d’equipaments i serveis per a la joventut que el Departament de Benestar Social i Família estén arreu del país per afavorir l’emancipació juvenil i la territorialització dels serveis.
 
Durant el 2014, els 300 Punts d’Informació Juvenil i les 32 Oficines Joves van atendre 586.986 joves, que van fer 945.336 consultes. Les qüestions més demanades pels usuaris van ser les relacionades amb l’oferta formativa i educativa existent a Catalunya, amb un 30,5% del conjunt de les consultes. La cerca d’informació i assessorament sobre l’educació en el lleure va ser la segona qüestió més sol·licitada, amb un 15% del total de consultes, seguida per les qüestions sobre el mercat laboral, amb un 14,3%.
 
A continuació se situen les consultes en l’àmbit de la cultura amb un 11,2%, seguida per la salut i esports (6,4%), l’habitatge (4,6%), el turisme (4,3%), la mobilitat (3,6%), la participació (3,4%), les tecnologies de la informació i la comunicació (3,3%), cohesió social (3,1%), i el medi ambient i consum responsable (0,2%).
 
El perfil d’usuari dels Punts d’Informació Juvenil i les Oficines Joves el 2014 correspon a un noi de 20 anys o menys amb l’Educació Secundària acabada. Per sexes, els nois han suposat el 54% de les consultes davant un 46% de les noies.
 
Visites a l’Oficina Jove Virtual
 
D’altra banda, des del 2013 hi ha activa l’Oficina Jove Virtual www.oficinajove.cat, que permet accedir a un total de 1.126 recursos i serveis de tots els departaments i institucions destinats a les persones joves. L’any passat van utilitzar aquest servei 30.503 persones.
 
L’Oficina Jove Virtual també està disponible per a dispositius mòbils amb els sistemes operatius iOS, Android i per a Blackberry, i permet la geolocalització de l’usuari per tal de mostrar-li aquells serveis més propers a la seva ubicació.
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia