Direcció General de Comunicació

Govern

El Govern aprova la modificació del decret de la direcció dels centres públics per apostar pel directiu professional docent

query_builder   3 març 2015 15:03

event_note Nota de premsa

El Govern aprova la modificació del decret de la direcció dels centres públics per apostar pel directiu professional docent

 
  • Es modifiquen alguns aspectes referits a la selecció i acreditació de directors
 
El Govern ha aprovat la modificació del decret de la direcció dels centres educatius públics i del personal directiu professional docent (Decret 155/2010, de 2 de novembre) amb l’objectiu d’adaptar a la normativa vigent alguns aspectes de la selecció i l’acreditació dels directors. El Govern aposta d’aquesta manera pel directiu professional docent.
 
La selecció s’ha de basar en els mèrits acadèmics i professionals acreditats pels aspirants, la valoració del projecte de direcció i l’experiència i valoració positiva del treball previ desenvolupat com a càrrec directiu i com a docent. Es modifica el fet que fins ara els docents que exercien al centre tenien preferència a l’hora d’obtenir plaça com a directors i la comissió de selecció només valorava les candidatures de professors d’altres centres en cas d’absència de candidats destinats al centre. També es modifica algun dels aspectes del barem per seleccionar el personal directiu i s’incrementa un 25% la puntuació dels mèrits per exercir el càrrec i/o la docència al centre on es sol·licita la direcció.
 
S’ha modificat la proporció de les comissions de selecció, constituïdes per representants de les administracions educatives i del centre corresponent. En formaran part cinc representants de l’Administració, un dels quals pertanyent a l’Administració local; tres professors elegits pel claustre, i un membre del consell escolar que no sigui professor.
 
Pel que fa a la regulació bàsica de l’avaluació dels mandats de la direcció per períodes de 4 anys, s’especifica que els criteris de l’avaluació han de ser públics i objectius i han d’incloure els resultats de les avaluacions realitzades durant el mandat. Es tindran en compte els factors socioeconòmics i socioculturals, així com el seguiment al llarg del temps.
 
Una altra de les novetats que s’incorpora és que s’ha previst un segon procediment d’accés a la condició de directiu professional docent, a partir d’haver exercit 2 mandats de director i de superar una prova. També s’ha previst que els candidats puguin sol·licitar fins a tres centres (actualment només en podien sol·licitar un). Finalment, esdevindrà un requisit el curs de formació sobre la funció directiva, que fins ara era un mèrit.
 
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia