• El conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig, ha donat a conèixer avui, en el Ple del Parlament, el balanç de 2014 pel que fa a l’aplicació de l’impost turístic.
 
  • El conseller ha anunciat que els ajuntaments podran destinar la recaptació de l’impost, no només a promoció turística, sinó també a l’impuls del turisme sostenible; al foment, creació i millora de producte turístic; i al desenvolupament d’infraestructures relacionades amb el turisme.
 
 
Durant la sessió de control al Govern celebrada avui en el Ple del Parlament de Catalunya, el titular d’Empresa i Ocupació, Felip Puig, ha informat del balanç de 2014 pel que fa a l’impost sobre les estades en establiments turístics (IEET) que ha estat de prop de 41 milions d’euros, un 5% més que l’exercici anterior.
 
Des de la posada en marxa de l’impost, al novembre de 2012, i fins a 31 de desembre de 2014, s’han recaptat més de 82 milions d’euros. El conseller Puig ha destacat que “aquest impost és un exemple més de la bona concertació que existeix entre els sectors públic i privat i també del treball conjunt entre les diferents administracions”.
 
Després de dos anys de maduració i execució de l’IEET, el conseller Puig ha comentat que s’ha arribat a la conclusió que “el 30% de la recaptació que va a parar als ajuntaments es podrà dedicar, no només a promoció turística, sinó que l’ampliarem perquè es pugui destinar també als altres tres supòsits que marca la Llei i que no eren d’aplicació pels ajuntaments: l’impuls del turisme sostenible; al foment, creació i millora de producte turístic; i al desenvolupament d’infraestructures relacionades amb el turisme”.
 
Puig ha assenyalat que “els municipis no podran destinar la recaptació de l’impost turístic a d’altres actuacions que no siguin les previstes a la Llei i que no es traslladarà el 100% de la recaptació als ajuntaments”.
  
Pel que fa al cas concret de la capital catalana, el conseller ha recordat que “Barcelona ja té un tracte especial, amb el retorn de prop del 34% de la recaptació de l’impost, i que se signarà un conveni específic pel 2015 amb l’Ajuntament barceloní que permetrà destinar recursos addicionals a la ciutat”.
 
Recaptació per marques turístiques – any 2014
 
 
Marca
2014
Costa Brava
7.060.957,00
Costa Daurada
5.397.397,21
Pirineus
699.767,34
Val d’Aran
385.963,36
Paisatges Barcelona
249.082,51
Costa Barcelona
4.659.478,33
Terres de Lleida
209.522,43
Barcelona*
21.416.244,55
Terres de l’Ebre
418.917,60
TOTAL
40.497.330,33**
 
*La marca Barcelona inclou: Barcelona, Badalona,
 l’Hospitalet de Llobregat, Santa Coloma de Gramenet i
Sant Adrià del Besós.
**Prop de 500.000 euros, pendents d’assignació territorial