• Aquest nou mecanisme es posarà en marxa a partir del 17 de març als Serveis Territorials del Maresme-Vallès Oriental
 
  • La selecció dels substituts es farà seguint les directrius del Decret de plantilles i provisió de llocs docents que es va implantar a inici de curs amb una valoració positiva dels centres
 
  • Permetrà als directors dels centres establir quines són les necessitats en la definició dels perfils dels substituts
 
  • El director entrevistarà com a mínim els tres candidats amb millor puntuació per poder fer la proposta definitiva del substitut
 
El Departament d'Ensenyament posarà en marxa una prova pilot per tal de millorar el procés de selecció del personal substitut. Serà a partir del dia 17 de març, i el pilot es durà a terme en els nomenaments dels Serveis Territorials d’Ensenyament al Maresme-Vallès Oriental.
 
Aquest nou sistema emana del Decret de plantilles i provisió de llocs docents, aprovat el 25 de març de 2014, que es va implantar a inici de curs amb una valoració positiva dels centres, i que regula l’estructura i el contingut de les plantilles docents dels centres i serveis educatius, i els diferents sistemes de provisió dels llocs de treball docents. L’objectiu del decret, així com del nou pilot, és donar estabilitat als centres, lluitar contra el fracàs escolar i millorar l’èxit educatiu dels alumnes catalans. El nou sistema pilot permetrà fer una prova per tal de detectar el funcionament del mateix, i esmenar en cas que es detectin possibilitats de millora.
 
El Departament d’Ensenyament ha dissenyat un nou aplicatiu que permet als directors dels centres educatius públics establir quines són les necessitats a l’hora de definir els perfils dels substituts que necessiten en els seus centres.  A partir d’aquí, el sistema reconeixerà quines persones que formen part de la borsa de treball docent estan disponibles i en farà la selecció seguint els criteris demandats pel director del centre. La selecció tindrà en compte també diferents criteris qualitatius i objectius, com la nota mitjana de la titulació superior, l’exercici de la docència o l’acreditació del coneixement de l’anglès o d’un altre idioma estranger, entre d’altres aspectes rellevants. Com a mínim els 3 candidats amb millor puntuació seran entrevistats pel director per tal de poder fer la proposta definitiva del substitut que s’incorporarà al centre de manera immediata.
 
Els nomenaments telemàtics es duen a terme dimarts i divendres durant el curs escolar. El nou procés permetrà, a més, que els directors que vulguin seleccionar els substituts amb uns perfils adequats a les necessitats de la plaça a cobrir ho puguin fer en altres dies. D’aquesta manera es garantirà que cap interí o substitut perdi possibilitats d’obtenir un lloc de treball per un o altre procés.
 
El Decret de plantilles i provisió de llocs docents va permetre adaptar les plantilles a les necessitat dels centres i, a principis de setembre, es van destinar 16.906 places a proposta dels directors -8.680 a primària i 8.226 a secundària-. A més, es va constatar que va augmentar la permanència dels interins al mateix centre –un 69,7% respecte un 16,8% de l’any passat- i la disminució del nombre de destinacions d’ofici.
 
 
4 de març de 2015