• Durant els 4 dies que ha durat el Mobile World Congress, FGC ha registrat un increment de més de 143.000 viatgers convertint-se en la fast line del Congrés, arribant a registrar-se 42.200 validacions diàries més que en un dia habitual. En hora punta s’han arribat a registrar increments de fins a 5.800 viatgers.
  • L’edició d’enguany del MWC ha suposat un increment del 13,5% de clients en relació a les dades de l’any 2014.
Dades increment
El Mobile World Congress (MWC) ha suposat incrementar en un 182% el moviment habitual de viatgers del Metro del Baix Llobregat entre les estacions de Pl. Espanya i Europa | Fira. Durant els 4 dies que ha durat el MWC, Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya ha registrat a la línia Llobregat-Anoia un total de 222.200 validacions el que confirma FGC com un mitjà de transport públic eficient per cobrir grans esdeveniments. La mitjana diària de nous clients se situa en un increment aproximat de 35.800 validacions.

L’increment de clients originat pel Congrés aquest 2015, comparat amb l’edició del 2014, ha estat del 13,5%. Enguany el moviment de viatgers ha estat de 143.500 viatgers, el que representa més de 17.000 viatgers respecte al 2014, que van ser 126.400.

Del 02 al 05 de març, l’estació de Pl. Espanya ha registrat un increment d’un 120% més de clients que un dia laborable habitual i l’estació d’Europa | Fira d’un 421% més. En l’hora punta del matí a l’estació de Pl. Espanya  s’han arribat a registrar un increment de 5.800 viatgers. Aquests increments han arribat a més de 4.700 viatgers a l’hora punta de la tarda a l’estació d’Europa | Fira.

Com en edicions anteriors, la ubicació del MWC s’ha dividit entre els dos recintes firals de Fira de Barcelona, és a dir el recinte firal de Plaça Espanya de Barcelona i el de Fira Gran Via a L’Hospitalet de Llobregat, el que ha convertit el Metro del Baix Llobregat d’FGC en una fast line per enllaçar els dos punts neuràlgics del Mobile World Congress en només 6 minuts.  

Operatiu de reforç

L’operatiu de reforç que ha dissenyat FGC per aquesta edició del Mobile ha tingut com objectiu donar el millor servei possible per facilitar la mobilitat dels congressistes i dels clients habituals durant aquests 4 dies de Congrés, dissenyat per mantenir la màxima capacitat als trens amb 8.000 persones/hora, garantint en tot moment la seguretat i el confort dels usuaris.

El dispositiu especial ha consistit principalment en: incrementar les circulacions de trens a la línia L8 (Molí Nou) en 30 circulacions diàries i doblar la capacitat de la resta de combois passant dels 3 als 6 cotxes, reduir la freqüència de pas de trens a 4 minuts, redissenyar la mobilitat en els vestíbuls de les estacions de Pl. Espanya i Europa | Fira per absorbir la demanda, reforçar l’atenció al client amb més personal, senyalització, megafonia específica i xarxes socials.

A més, FGC ha establert diferents plans de contingència a les estacions, coordinats amb Mossos d’Esquadra, GSMA i Fira Barcelona, per tal de fer front a les diverses incidències de mobilitat i seguretat que s’haurien pogut produir. En aquest sentit, el dispositiu a les estacions comptat amb equips mixtos de personal propi d’FGC, dirigint les operacions, i d’efectius personals d’atenció als congressistes, dependents de la pròpia organització del GSMA. FGC també ha reforçat els serveis de manteniment per tal d’assegurar la fiabilitat de les infraestructures, les instal•lacions i els equipaments.

Un any més, el servei ofert ha convençut els assistents al Congrés d’optar per FGC com a primera opció per arribar al recinte firal. 

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 232