Delegació a Lleida

El 64% dels visitants del COU del Montsec pernocten a la seva zona d'influència

query_builder   6 març 2015 12:20

event_note Nota de premsa

El 64% dels visitants del COU del Montsec pernocten a la seva zona d'influència

 
El perfil mitjà d’assistent té entre 30 i 60 anys, va acompanyat de la família, prové de la demarcació de Barcelona i, tot i que ja havia estat al Montsec, hi torna atret per l’equipament de divulgació astronòmica
 
L’impacte econòmic dels 20.000 visitants anuals en els sectors hoteler i de restauració s’estima en 750.000 euros
 
 
El 64% dels visitants del Centre d’Observació de l’Univers del Montsec (COU) pernocten a la zona d’influència de l’equipament. D’aquests, una tercera part ho fa dues nits i les dues parts restants, una nit, de manera que els visitants pernoctants tipus fan una estada d’1,34 dies. El tipus d’allotjament preferit pels visitants del COU és l’hotel (41%), seguit pels establiments de turisme rural (26%). Aquestes dades es desprenen d'un estudi encarregat per la direcció del COU per conèixer detalladament els trets bàsics del comportament del visitant.
 
La prospecció també detecta que el 68% dels visitants del COU ve amb la família; la resta ho fa amb un grup d’amics. El gruix dels visitants (un 76%) es distribueix en la franja d’edat que va dels 30 als 60 anys. Per lloc de residència, el 51% dels visitants del COU provenen de la demarcació de Barcelona, la meitat dels quals són veïns de la capital de Catalunya. Els visitants residents a la demarcació de Lleida representen el segon grup, amb un 34% del total (un 23% de fora de la zona del Montsec i un 11% de la mateixa zona). Tarragona aporta el 7% dels visitants del COU i Girona el 3%. El 4% de visitants procedents de l’estranger superen els que resideixen a la resta de l’Estat, que sumen un 1%.
 
L’estudi realitzat confirma l’efecte esquer que exerceix el COU entre els visitants del Montsec. En ser preguntats sobre quin era el motiu principal de la visita a la zona d’influència del COU el 85% dels enquestats apuntaven a l’atractiu de l’equipament de divulgació i investigació astronòmica. Un 10% senyalava el factor de natura i paisatge i el 5% restant, a les possibilitats de practicar turisme actiu. Aprofundint encara més en l’atracció del COU, queda palès que un 39% dels visitants repeteixen experiència i d’aquests un 38% són reincidents d’una vegada, un 31% ho són de dues vegades i el 28%, de tres. Pel que fa al coneixement del Montsec, dues terceres parts de persones visitants del COU ja havien estat a la zona altres vegades.
 
Val a dir que el 49% dels enquestats tenien la intenció de realitzar (o ja n’havien fet) altres activitats. Les estades van acompanyades de la utilització d’altres serveis per part del 89% de visitants, majoritàriament de restaurants (el 65% dels enquestats).
 
L’impacte econòmic estimat dels 20.000 visitants que rep el COU cada any se situa en els 750.000 euros.
 
L’estudi sobre les característiques i el comportament de les persones que acuden al COU s’ha realitzat a partir de les enquestes obtingudes directament dels visitants durant una mostra de sis sessions (una matinal, dues de tarda i tres de nit) escollides a l’atzar els mesos d’octubre i novembre del 2014.
 
Pla de màrqueting de la Destinació Turística Starlight
 
Aquest estudi avala els objectius i les línies de treball establerts en el Pla de Marqueting de la Destinació Turística Starlight, que proposa la creació i comercialització de paquets turístics en base a la vista al COU, però alhora amb oferta de serveis d’allotjament, manutenció i altres activitats i visites a altres indrets del Montsec, per tal d'aprofitar l'efecte crida del Parc Astronòmic Montsec i de la certificació Starlight.
 
Els responsables turístics del Montsec, seguint l’esmentat pla de màrqueting, també estan incidint en la diversificació de mercats de demanda, aprofundint especialment en aquells que contribueixen a combatre l'estacionalitat i la saturació dels períodes de màxima ocupació del Montsec, com són l'oferta escolar i el mercat de turisme MICE (estades vinculades amb la realització d’activitats laborals, professionals i de negocis). Per , es treballa per enfortir el posicionament i la notorietat on-line i l'extensió de la comercialització cap a altres mercats situats entre 1:45 i 2:30 hores de distància en trajecte fins a la destinació, a banda de l’àrea metropolitana de Barcelona, com són les zones d’influència de Tarragona, Girona, Saragossa i Osca.
 
El proper 14 de març el COU dóna el tret de sortida de la nova temporada, que tindrà en les projeccions 3D del planetari Ull del Montsec la principal novetat.
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia