El perfil mitjà d’assistent té entre 30 i 60 anys, va acompanyat de la família, prové de la demarcació de Barcelona i, tot i que ja havia estat al Montsec, hi torna atret per l’equipament de divulgació astronòmica
 
L’impacte econòmic dels 20.000 visitants anuals en els sectors hoteler i de restauració s’estima en 750.000 euros
 
 
El 64% dels visitants del Centre d’Observació de l’Univers del Montsec (COU) pernocten a la zona d’influència de l’equipament. D’aquests, una tercera part ho fa dues nits i les dues parts restants, una nit, de manera que els visitants pernoctants tipus fan una estada d’1,34 dies. El tipus d’allotjament preferit pels visitants del COU és l’hotel (41%), seguit pels establiments de turisme rural (26%). Aquestes dades es desprenen d'un estudi encarregat per la direcció del COU per conèixer detalladament els trets bàsics del comportament del visitant.
 
La prospecció també detecta que el 68% dels visitants del COU ve amb la família; la resta ho fa amb un grup d’amics. El gruix dels visitants (un 76%) es distribueix en la franja d’edat que va dels 30 als 60 anys. Per lloc de residència, el 51% dels visitants del COU provenen de la demarcació de Barcelona, la meitat dels quals són veïns de la capital de Catalunya. Els visitants residents a la demarcació de Lleida representen el segon grup, amb un 34% del total (un 23% de fora de la zona del Montsec i un 11% de la mateixa zona). Tarragona aporta el 7% dels visitants del COU i Girona el 3%. El 4% de visitants procedents de l’estranger superen els que resideixen a la resta de l’Estat, que sumen un 1%.
 
L’estudi realitzat confirma l’efecte esquer que exerceix el COU entre els visitants del Montsec. En ser preguntats sobre quin era el motiu principal de la visita a la zona d’influència del COU el 85% dels enquestats apuntaven a l’atractiu de l’equipament de divulgació i investigació astronòmica. Un 10% senyalava el factor de natura i paisatge i el 5% restant, a les possibilitats de practicar turisme actiu. Aprofundint encara més en l’atracció del COU, queda palès que un 39% dels visitants repeteixen experiència i d’aquests un 38% són reincidents d’una vegada, un 31% ho són de dues vegades i el 28%, de tres. Pel que fa al coneixement del Montsec, dues terceres parts de persones visitants del COU ja havien estat a la zona altres vegades.
 
Val a dir que el 49% dels enquestats tenien la intenció de realitzar (o ja n’havien fet) altres activitats. Les estades van acompanyades de la utilització d’altres serveis per part del 89% de visitants, majoritàriament de restaurants (el 65% dels enquestats).
 
L’impacte econòmic estimat dels 20.000 visitants que rep el COU cada any se situa en els 750.000 euros.
 
L’estudi sobre les característiques i el comportament de les persones que acuden al COU s’ha realitzat a partir de les enquestes obtingudes directament dels visitants durant una mostra de sis sessions (una matinal, dues de tarda i tres de nit) escollides a l’atzar els mesos d’octubre i novembre del 2014.
 
Pla de màrqueting de la Destinació Turística Starlight
 
Aquest estudi avala els objectius i les línies de treball establerts en el Pla de Marqueting de la Destinació Turística Starlight, que proposa la creació i comercialització de paquets turístics en base a la vista al COU, però alhora amb oferta de serveis d’allotjament, manutenció i altres activitats i visites a altres indrets del Montsec, per tal d'aprofitar l'efecte crida del Parc Astronòmic Montsec i de la certificació Starlight.
 
Els responsables turístics del Montsec, seguint l’esmentat pla de màrqueting, també estan incidint en la diversificació de mercats de demanda, aprofundint especialment en aquells que contribueixen a combatre l'estacionalitat i la saturació dels períodes de màxima ocupació del Montsec, com són l'oferta escolar i el mercat de turisme MICE (estades vinculades amb la realització d’activitats laborals, professionals i de negocis). Per , es treballa per enfortir el posicionament i la notorietat on-line i l'extensió de la comercialització cap a altres mercats situats entre 1:45 i 2:30 hores de distància en trajecte fins a la destinació, a banda de l’àrea metropolitana de Barcelona, com són les zones d’influència de Tarragona, Girona, Saragossa i Osca.
 
El proper 14 de març el COU dóna el tret de sortida de la nova temporada, que tindrà en les projeccions 3D del planetari Ull del Montsec la principal novetat.