TES
  • Les opcions que s’analitzaran la formació d’una variant més urbana i la millora de la travessera actual, un cop desestimada la variant per l’oest de la C-65 per falta de consens territorial
  • El projecte constructiu es redactarà durant l’any vinent a partir de la proposta que compti amb més suport i el 2017 s’impulsaran les obres
 
 El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, i l’alcalde de Llambilles, Josep Maria Vidal, han anunciat avui l’acord per estudiar alternatives a la variant de la C-65 per l’oest, desestimada per falta de consens territorial. Les dues principals opcions que s’analitzaran i valoraran són la construcció d’un variant de caràcter més urbà i la millora de la permeabilitat de l’actual travessera.
 
La C-65 (Cassà-Llambilles-Quart) travessa actualment el nucli urbà de Llambilles amb un trànsit intens, d’uns 24.000 vehicles diaris de mitjana. Per tal de millorar la fluïdesa i la seguretat en la circulació al municipi, la Generalitat va impulsar fa uns anys l’estudi d’una variant que discorria per l’oest de la travessera actual. Es va sotmetre a informació pública, però no va comptar amb el consens necessari per l’afectació en uns masos a la zona nord i l’impacte en l’entorn.
 
Les alternatives que ara es plantegen són d’un caràcter més urbà, amb l’objectiu de millorar la mobilitat local tot segregant-la del trànsit de pas, que continuaria circulant per la travessera:
 
  • Variant periurbana de Llambilles: Aquesta opció consisteix en la formació d’una variant periurbana o vial amb rotondes per l’est del nucli urbà. L’actuació es complementa amb un ramal pel nord-oest per tal de connectar amb el vial municipal cap a Fornells de la Selva per evitar el pas dels camions per la zona urbana de Llambilles.
 
  • Millora de la permeabilitat de la travessera de la C-65: Correspon a la construcció de dos passos inferiors sota la travessera actual, un  per a vehicles i un altre per a vianants. Aquesta opció té com a objectiu eliminar el semàfor actual de la travessera per a millorar la fluïdesa del trànsit i la connectivitat entre els dos costats de la travessera.
 
A partir de l’anàlisi amb detall d’aquestes opcions, es desenvoluparà i impulsarà aquella que compti amb un suport més ampli al municipi. Es preveu redactar el projecte constructiu corresponent durant l’any vinent i executar les obres el 2017.

2  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 2240

Plànol

Plànol
JPG | 1941