L'equipament, que assessorarà els joves en aspectes laborals i d’orientació acadèmica, és el cinquè d’aquest tipus que es posa en funcionament al Camp de Tarragona
El director general de Joventut del Departament de Benestar Social i Família, Toni Reig; acompanyat pel president del Consell Comarcal del Baix Penedès, Joan Olivella; i l’alcalde del Vendrell, Martí Carnicer; ha inaugurat aquesta tarda l’Oficina Jove del Baix Penedès. El nou equipament situat al carrer Àngel Guimerà, 17 del Vendrell donarà servei als 15.551 joves d’entre 15 i 29 anys de la comarca.
 
L’Oficina Jove oferirà assessorament personalitzat i especialitzat sobre orientació acadèmica, salut, assessorament laboral i emprenedoria, i informació sobre educació en el lleure. Entre d’altres accions, els tècnics de l’oficina faran testos per ajudar els joves a escollir un itinerari laboral o de formació. Així mateix, per aquest any ja hi ha activitats programades sobre el programa europeu Garantia Juvenil, formació en el lleure i suport a les iniciatives municipals.
 
L’horari d’atenció al públic del nou servei és dilluns, dimarts i divendres de 9h a 13h i de dilluns a dijous de 17h a 20h. L’obertura d’aquest servei ha estat possible gràcies a la col·laboració entre el Departament de Benestar Social i Família, el Consell Comarcal del Baix Penedès i l’Ajuntament del Vendrell. És la cinquena Oficina Jove que s’obre al Camp de Tarragona, després de les del Tarragonès, el Baix Camp, la Conca de Barberà i el Priorat.
 
Prop de 600.000 usuaris el 2014
Les Oficines Joves formen part del model d’equipaments i serveis per a la joventut que el Departament de Benestar Social i Família estén arreu del país per afavorir l’emancipació juvenil i la territorialització dels serveis.
 
Durant el 2014, els 300 Punts d’Informació Juvenil i les 32 Oficines Joves van atendre 586.986 joves, que van fer 945.336 consultes. Les qüestions més demanades pels usuaris van ser les relacionades amb l’oferta formativa i educativa existent a Catalunya, amb un 30,5% del conjunt de les consultes. La cerca d’informació i assessorament sobre l’educació en el lleure va ser la segona qüestió més sol·licitada, seguida per les qüestions sobre el mercat laboral.
 
Altres consultes van tenir a veure amb l’àmbit de la cultura, salut i esports, habitatge, turisme, mobilitat, participació, tecnologies de la informació i la comunicació, cohesió social, medi ambient i consum responsable.
 
El perfil d’usuari dels Punts d’Informació Juvenil i les Oficines Joves el 2014 correspon a un noi de 20 anys o menys amb l’educació secundària acabada. Per sexes, els nois han suposat el 54% de les consultes davant un 46% de les noies.
 
Oficina Jove Virtual
D’altra banda, des de 2013 hi ha activa l’Oficina Jove Virtual (www.oficinajove.cat) que permet accedir a un total de 1.126 recursos i serveis de tots els departaments i institucions destinats a les persones joves. L’any passat van utilitzar aquest servei 30.503 persones.
 
L’Oficina Jove Virtual també està disponible per a dispositius mòbils amb els sistemes operatius iOS, Android i per a Blackberry, i permet la geolocalització de l’usuari per tal de mostrar-li aquells serveis més propers a la seva ubicació.